Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

MasterClass : met cadeautjes genereer je geen goede e-marketinglijsten!

De deelnemers aan de MasterClass e-mailmarketing van maart kregen als eersten de nieuwe editie van de E-mailmarketing Trends in handen. Eén artikel trok de aandacht en was al dadelijk goed voor een boeiend gesprek. Weggevers en wedstrijden leveren zelden winstgevende prospecten op.

Voor de éne deelnemer was deze visie wenkbrauwen fronsen. Voor de andere deelnemer aan het gesprek was het de evidentie zelve. Uit ervaring vertelden deelnemers hoe ze het zelf meemaakten dat – vooral in een B2C omgeving – mensen zichzelf inschreven om het gratis staal te ontvangen en zich enkele dagen later doodleuk weer uitschreven.

Gratis-jagers

Ook was één van de bezoekers van de MasterClass het opgevallen dat de ‘gratis-jagers’ registreerden onder verschillende e-mailadressen – met dank aan Hotmail, Gmail en andere dergelijke grossiers in e-mailadressen –  maar dat het fysieke adres steeds weer gelijkaardig was. Hoofdgemeente maakte plaats voor het gehucht, huisnummer werd met één eenheid opgehoogd en nog dergelijke ingrepen werden ingezet voor dat ene extraatje te verkrijgen.

Uitzondering

Als je dus wedstrijden organiseert om e-mailadressen binnen te halen, dan moet je goed beseffen dat dit soort van stoorzenders ook afkomen op je actie. Er zijn op het internet meer dan genoeg webstekken te vinden die al het ‘gratis te krijgen’ rubriceren. Eén uitzondering op de regel moet er natuurlijk ook zijn. Met goede content – en dan kom je in de B2B sfeer – verpakt in een ‘whitepaper’ of praktische tips kan je wel een nieuwe prospect winnen en aan je binden.

E-mailmarketing

De twee uiteenzettingen die de deelnemers aan de MasterClass van maart gepresenteerd kregen waren weerom leerrijk, maar vooral praktisch. Jacqueline Mahieux gaf met behulp van Flexmail tientallen praktische tips om succesvol e-mailmarketing te bedrijven. Bart Van Zele van Via Futura demonstreerde de integratie van Flexmail in het evenementenplatform Halito! Het naadloos integreren van een e-mailwebplatform in eender welke webapplicatie is niet alleen een troef van Flexmail, maar het is ook een troef voor elke webapplicatie. Je kan je concentreren op je eigen specialiteit en toch gebruik maken van alle aspecten van e-mailmarketing.

De volgende Masterclass E-mailmarketing gaat door op 20 april. Wil je er dit keer – neen, niet voor de gratis-jagers – bij zijn? Dan kan je hier je gegevens achter laten. Wil je het laatste nummer van de krant E-mailmarketing Trends ontvangen, dan moet je hier zijn!

mrt 17, 2010Ann Flipkens
Previous storyDe “inbox der inboxen”Next storyDe ‘whitelist’ wordt in de toekomst belangrijker
Home MasterClass : met cadeautjes genereer je geen goede e-marketinglijsten!
13 jaar geleden Geen categorie143
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

De ideale e-mailcampagne in praktijk: de dont’s

In deze blogpost borduren we verder op de e-mailcampagne van de universiteit van Arizona naar haar ledenbestand. Eerder bespraken we al de positieve elementen, vandaag stellen we enkele verbeteringen voor. mrt 9, 2011Ann Flipkens

Testing, Tips

Kortere onderwerpregels scoren betere ratio’s!

In het “email marketing metrics report” van het Amerikaanse ‘Mailermailer’ wordt aangetoond dat kortere onderwerplijnen duidelijk de lezer kunnen bekoren. Een analyse met een paar praktische TIPS… okt 6, 2009Ann Flipkens

Design

Leer hier hoe je een stap voor kan zijn op de e-mail cliënt

Vele bedrijven gebruiken e-mailmarketing als een middel om brand awareness te creëren. Ze beseffen dat een consequent design voor al hun communicatiekanalen helpt om dat te realiseren. Een goede reflex, maar je bent er zeker al achter gekomen dat een website design een hele andere oefening is dan het ontwerpen van een e-mailcampagne.  jul 20, […]

List Building, Strategie, Tips

Ooit aan een mini serie gedacht?

E-mail adressen verzamelen is een belangrijk facet in e-marketing. We weten allen dat iedere mogelijke kandidaat voor het ingeven van een e-mailadres soms aarzelt. Want eens zijn adres gegeven, moet hij weer actie ondernemen om uitgeschreven te raken… mrt 30, 2010Ann Flipkens

Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Woorden in een CTA kunnen spreken!

Elk e-mailbericht is een verpakking voor een call to action. Vaak besteden we veel aandacht aan de relevante content die we in het e-mailbericht een plaatsje geven. Maar al even vaak maken we geen tijd voor de tekst in onze button die moet verleiden tot klikken. Het is nochtans de moeite waard. apr 24, 2014Thomas […]

Cases, E-mailmarketing, Tips

Spammers worden steeds professioneler

We houden het in onze blog graag positief. Daarom zullen we zelden tijd vrij maken voor de spammers in deze wereld. Vandaag willen we daar toch een uitzondering opmaken. En wel om twee redenen. apr 17, 2013Ann Flipkens

Design

De truc met de achtergrondafbeelding

Welke e-marketeer heeft al niet eens een dosis hoofdpijn verzachtende middelen tot zich moeten nemen omdat de achtergrondafbeelding in zijn e-mailcampagne hardnekkig weigerde zich correct te vertonen. Vooral in Microsofts liefste, de e-mailclient Outlook, wil het vaak misgaan. Een Amerikaanse internaut puzzelde net zo lang, tot hij een sluitende oplossing gevonden had. We willen deze […]

E-mailmarketing

Maximaliseer het conversatie ratio met de harde aanpak

In de vorige twee blogposten gaven we een stappenplan mee om je klanten aan te moedigen om de overstap te maken naar een update van je product. Nu de zware gebruikers en de twijfelaars de switch gemaakt hebben, is het tijd om de ultraconservatievelingen -of de koppigaards- mee aan boord te krijgen. mei 4, 2011Ann […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail