Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Inspiratie!

Met bewegend beeld in vijf stappen naar conversie

Bewegend beeld in een e-mailbericht is altijd een beetje gevaarlijk. Het is al snel over de top en voegt weinig toe aan het verhaal. Dit voorbeeld uit onze inbox, willen we u zeker niet onthouden. Het is weer een toepassing van een animated gif zoals we ze graag zien: ze dragen iets bij aan de boodschap.
mamashelter meMama Shelter is een eigenzinnige hotelketen die jaren geleden in Parijs startte met haar eerste hotel, vlakbij het beroemde kerkhof Père Lachaise. Het mikte van dag één op een jonger en hip publiek waarbij de loft-gedachte nooit ver weg is en de nieuwe media centraal staan. Zowel in de aangeboden kamers als in hun marketing. Dus met e-mailmarketing trachten ze hun publiek te verleiden naar de andere steden die ze ondertussen inpalmden. Ook buiten Frankrijk, zoals deze ene in Istanbul.

1 Een eenvoudig logo zonder enige toevoeging, tenzij een ‘lookalike’ van een menu van een website. Let op het subtiele detail. Istanbul staat in het vet, net zoals een menu item op een website dat is aangeklikt en actief is.

Experimenteer gerust met het toevoegen van dergelijke menu’s in je e-mailberichten. We noemen dit “functionele” links. Onderzoek wijst uit dat dit soort functionele links minder kliks genereren dan “emotionele” links (je call to actions), maar dat ze doorgaans wel hogere conversieratio’s opleveren. Via functionele links lok je je bezoeker naar je website wanneer je content toch niet perfect op je lezer is afgestemd, en moedigt contacten die geïnteresseerd zijn in een specifiek product (of in dit geval bestemming) nog meer aan om naar het juiste onderdeel op je website door te klikken.

2 We beginnen in dikke letters met een slogan. Het is ook het startpunt van de story-telling waarin twee elementen terugkomen: Mama als referentie naar het merk, Big als referentie naar het product. De grote kamers waar het loft gevoel nooit ver weg is.

3 Hier hangt een wasdraad met foto’s. De afbeeldingen zijn met zorg gekozen. Twee van de vier tonen het product, namelijk de kamer. De twee anderen tonen de randvoorwaarden. Nummer twee de happy people die ook gelukkig zullen zijn in de kamer, of jij als klant op de grote kamer. De vierde toont afbeeldingen van de stad waar het hotel is gelegen. Met een paar kiekjes wordt het snel duidelijk dat Istanbul de bestemming is.

Deze waslijn vertelt het complete verhaal, over de kamers, hun bewoners in de stad waar je naar toe gelokt wordt. De twee foto met de producten zijn statisch. Zo kan je ze goed bekijken. En zie je dadelijk ook de core business van Mama Shelter. Hier wordt de serieuze kaart getrokken. De knipoog zit in twee en drie. En daar wordt de animatie ingezet. En je voelt het zelf al een beetje. Twee knipperende foto’s is op het randje. Vier had over de top geweest.

4 Nog een plaats waar animatie ingezet wordt. De originele prijs staat eerst, met een dikke streep erdoor. De nieuwe prijs staat in hetzelfde kleurtje als de slogan bovenaan en de badge rechtsonder. En niet alleen groter, maar ook als te ontdekken. De animatie die afbeeldingen aanstuurt bepaalt het ritme van de onthulling van de prijs.

5 De Call to Action valt op door twee eenvoudige ingrepen. De eerste is eenvoudig, er wordt een andere kleur gebruikt dan het kleurengamma in de rest van het bericht. Daardoor springt de [BOOK NOW] op. De tweede reden is dat er net hier voor gekozen werd er geen beweging aan toe te voegen. Het is een rustpunt waar het oog bijna naar toe gezogen wordt. We kennen de bestemming, de prijs en kunnen nu ineens boeken.

Houdt bij het ontwerpen van je animated gif steeds rekening met de beperkingen van e-mail clients. Zo worden animated gifs bijvoorbeeld door bepaalde versies van Outlook niet ondersteund. In dat geval wordt steeds het eerste frame van je animated gif getoond. in dit geval kan je zien dat daardoor de prijs niet zichtbaar wordt, wat er als een foutje uitziet. Zorg dus dat je steeds de eerste frames van je animated gifs zorgvuldig uitkiest.

Het eindigt uiteraard op een footer met de klassieke onderdelen. Het adres is gelijk het adres van het hotel in Istanbul. Geheel in overeenstemming met het startpunt. Istanbul in het vet in de openingsmenu. Het adres in Parijs zou niet relevant zijn.

nov 13, 2015Michelle Dassen
Previous storyFilosofische bedenking over e-mailmarketing en communicatieNext storyOntvanger triggert e-mailmarketing
Home Met bewegend beeld in vijf stappen naar conversie
7 jaar geleden Cases, Inspiratie!179
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

De belangrijkste meetcijfers op een rijtje

Eén van de sterke punten vane-mailmarketing is de mogelijkheid om meteen gedetailleerde informatie over het succes van de campagne te ontvangen. Maar voor de onervaren e-mailmarketeer kan de hoeveelheid informatie overdonderend zijn. Om het bos nog door de bomen te zien, bespreken we hier de populariteit van bepaalde cijfers. jan 5, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Lezers slaan de inleiding van je e-mail over!

Dacht je soms dat iedere geadresseerde je e-mail van voor tot achter uitpluist? Het resultaat van een onderzoek van Jakob Nielsen’s Alertbox zal je snel uit deze droom halen. Maar tegelijkertijd kan je deze wetenschap omzetten in een groot voordeel. Je weet immers wat je prospect zal bekijken! okt 13, 2009Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie, Tips, Trends

Hoe segmenteer je?

Een e-mailbericht moet de lezer aanspreken. Tenminste als je naar hoge conversie ratio’s streeft. Content kun je relevanter maken door een bepaald type bericht te sturen naar een specifieke doelgroep. Je e-marketinglijsten segmenteren is één van de tactieken die je kunt toepassen. feb 7, 2014Ann Flipkens

Testing, Tips

Kortere onderwerpregels scoren betere ratio’s!

In het “email marketing metrics report” van het Amerikaanse ‘Mailermailer’ wordt aangetoond dat kortere onderwerplijnen duidelijk de lezer kunnen bekoren. Een analyse met een paar praktische TIPS… okt 6, 2009Ann Flipkens

Cases, Content, context, E-commerce, Inspiratie!

De toeristische sector: Een vleugje zon in je mailbox

Wondermooie witte stranden, pittoreske taferelen , eeuwenoude architectuur. De toeristische sector heeft alles in huis om haar klanten te doen smachten naar vakantie met één beeld. Alleen de beelden laten spreken is echter niet genoeg om de klant te overtuigen om voor jouw reisbureau te kiezen. Je moet de klant warm maken, overtuigen om de […]

Strategie, Tips, Trends

Werk 7 leert dat e-mail ook automatisch kan!

Timing, maar ook reactiesnelheid zijn twee aspecten die relevante content nog relevanter maken. Als je e-mailmarketingstrategie beide elementen kan combineren, dan zit je gebeiteld. Het zevende werk van Flexmail besteedt hier aandacht aan. aug 6, 2013Ann Flipkens

E-mail wordt in de toekomst allicht minder goedkoop

Het versturen van e-mails vinden we bijna even normaal als ademen. Net zoals we het gevoel hebben dat we voor de lucht die we inademen niet moeten betalen, hebben we allen het gratis gevoel als we e-mail in grote aantallen versturen. Daar zou in de toekomst wel eens verandering in kunnen komen. aug 12, 2009Ann […]

E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips, Trends

Keuzemogelijkheden in je e-mailcampagne Ja, nee en misschien…

Steeds vaker krijgen we e-mails in onze inbox met een Call to action die ons een keuze laat maken. In de illustratie zie je er een voorbeeld van. mei 17, 2016Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,758

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail