Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Inspiratie!

Met bewegend beeld in vijf stappen naar conversie

Bewegend beeld in een e-mailbericht is altijd een beetje gevaarlijk. Het is al snel over de top en voegt weinig toe aan het verhaal. Dit voorbeeld uit onze inbox, willen we u zeker niet onthouden. Het is weer een toepassing van een animated gif zoals we ze graag zien: ze dragen iets bij aan de boodschap.
mamashelter meMama Shelter is een eigenzinnige hotelketen die jaren geleden in Parijs startte met haar eerste hotel, vlakbij het beroemde kerkhof Père Lachaise. Het mikte van dag één op een jonger en hip publiek waarbij de loft-gedachte nooit ver weg is en de nieuwe media centraal staan. Zowel in de aangeboden kamers als in hun marketing. Dus met e-mailmarketing trachten ze hun publiek te verleiden naar de andere steden die ze ondertussen inpalmden. Ook buiten Frankrijk, zoals deze ene in Istanbul.

1 Een eenvoudig logo zonder enige toevoeging, tenzij een ‘lookalike’ van een menu van een website. Let op het subtiele detail. Istanbul staat in het vet, net zoals een menu item op een website dat is aangeklikt en actief is.

Experimenteer gerust met het toevoegen van dergelijke menu’s in je e-mailberichten. We noemen dit “functionele” links. Onderzoek wijst uit dat dit soort functionele links minder kliks genereren dan “emotionele” links (je call to actions), maar dat ze doorgaans wel hogere conversieratio’s opleveren. Via functionele links lok je je bezoeker naar je website wanneer je content toch niet perfect op je lezer is afgestemd, en moedigt contacten die geïnteresseerd zijn in een specifiek product (of in dit geval bestemming) nog meer aan om naar het juiste onderdeel op je website door te klikken.

2 We beginnen in dikke letters met een slogan. Het is ook het startpunt van de story-telling waarin twee elementen terugkomen: Mama als referentie naar het merk, Big als referentie naar het product. De grote kamers waar het loft gevoel nooit ver weg is.

3 Hier hangt een wasdraad met foto’s. De afbeeldingen zijn met zorg gekozen. Twee van de vier tonen het product, namelijk de kamer. De twee anderen tonen de randvoorwaarden. Nummer twee de happy people die ook gelukkig zullen zijn in de kamer, of jij als klant op de grote kamer. De vierde toont afbeeldingen van de stad waar het hotel is gelegen. Met een paar kiekjes wordt het snel duidelijk dat Istanbul de bestemming is.

Deze waslijn vertelt het complete verhaal, over de kamers, hun bewoners in de stad waar je naar toe gelokt wordt. De twee foto met de producten zijn statisch. Zo kan je ze goed bekijken. En zie je dadelijk ook de core business van Mama Shelter. Hier wordt de serieuze kaart getrokken. De knipoog zit in twee en drie. En daar wordt de animatie ingezet. En je voelt het zelf al een beetje. Twee knipperende foto’s is op het randje. Vier had over de top geweest.

4 Nog een plaats waar animatie ingezet wordt. De originele prijs staat eerst, met een dikke streep erdoor. De nieuwe prijs staat in hetzelfde kleurtje als de slogan bovenaan en de badge rechtsonder. En niet alleen groter, maar ook als te ontdekken. De animatie die afbeeldingen aanstuurt bepaalt het ritme van de onthulling van de prijs.

5 De Call to Action valt op door twee eenvoudige ingrepen. De eerste is eenvoudig, er wordt een andere kleur gebruikt dan het kleurengamma in de rest van het bericht. Daardoor springt de [BOOK NOW] op. De tweede reden is dat er net hier voor gekozen werd er geen beweging aan toe te voegen. Het is een rustpunt waar het oog bijna naar toe gezogen wordt. We kennen de bestemming, de prijs en kunnen nu ineens boeken.

Houdt bij het ontwerpen van je animated gif steeds rekening met de beperkingen van e-mail clients. Zo worden animated gifs bijvoorbeeld door bepaalde versies van Outlook niet ondersteund. In dat geval wordt steeds het eerste frame van je animated gif getoond. in dit geval kan je zien dat daardoor de prijs niet zichtbaar wordt, wat er als een foutje uitziet. Zorg dus dat je steeds de eerste frames van je animated gifs zorgvuldig uitkiest.

Het eindigt uiteraard op een footer met de klassieke onderdelen. Het adres is gelijk het adres van het hotel in Istanbul. Geheel in overeenstemming met het startpunt. Istanbul in het vet in de openingsmenu. Het adres in Parijs zou niet relevant zijn.

nov 13, 2015Michelle Dassen
Previous storyFilosofische bedenking over e-mailmarketing en communicatieNext storyOntvanger triggert e-mailmarketing
Home Met bewegend beeld in vijf stappen naar conversie
5 jaar geleden Cases, Inspiratie!177
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, List Building

Het best renderende kanaal om je e-marketinglijst te laten groeien

Het Amerikaanse Techlicious.com zweert bij een dagelijkse update per e-mail. Daarvoor heb je natuurlijk een uit de kluiten gewassen groep contacten nodig. Daarom hebben ze daar geëxperimenteerd met verschillende kanalen. feb 15, 2013Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, Tips

Optimaliseer je onderwerpregel met deze tips

Het belang van een pakkende onderwerpregel hoeven we je waarschijnlijk niet meer uit te leggen. Als die eerste regel er niet in slaagt om de aandacht van de ontvanger te trekken, dan is het afgelopen voor je mailing. Met deze drie punten haal je keer op keer het beste uit je onderwerpregel. jul 6, 2011Thomas […]

Flexmail MasterClass overtuigt opnieuw

De Flexmail MasterClass van vorige donderdag was opnieuw een succes. In intieme kring zetten Jacqueline Mahieux van Flexmail en gastspreker Kris Pattyn van Koppa hun visie uiteen over e-mail marketing. nov 24, 2010Thomas Vangelooven

Testing

Houd jij het uur in het oog?

Het beste tijdstip om commerciële e-mail te verzenden, is niet alleen afhankelijk van de dag, ook het uur van de dag heeft een impact op het open ratio. Het e-mailmarketingbedrijf Pure 360 heeft alle informatie in de onderstaande infographic gestoken.  sep 9, 2011Thomas Vangelooven

MasterClass : met cadeautjes genereer je geen goede e-marketinglijsten!

De deelnemers aan de MasterClass e-mailmarketing van maart kregen als eersten de nieuwe editie van de E-mailmarketing Trends in handen. Eén artikel trok de aandacht en was al dadelijk goed voor een boeiend gesprek. Weggevers en wedstrijden leveren zelden winstgevende prospecten op. mrt 17, 2010Ann Flipkens

Tips, Trends

Met content kan je verleiden…

Een goede e-marketinglijst die permanent aangroeit. Dat is de droom van iedere e-marketeer. Alleen, daar moet je wat moeite voor doen. Iedere e-marketeer heeft zo zijn eigen tactiek, maar het is leuk om even naar de anderen te kijken… aug 13, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Marketing automation, Personalisatie, Targeting

Maak een nieuwe start door je marketing automation campagne tijdig te stoppen

Hoor ik dat goed? Een campagne stopzetten? Inderdaad. We illustreren onze stelling graag met een voorbeeld. Stel nu dat Pinterest de volgende welkomstcampagne verstuurt naar haar nieuwe inschrijvers: Dag 1: Welkom! Dag 2: Hier alvast leuke borden om te volgen Dag 3: Maak je eerste bord! Dag 4: Hoe je bord delen met andere Pinteresters? […]

List Building, Strategie, Thema-mailings

Het is nu al Kerstmis!

Tenminste voor de emarketeers die er van houden hun huiswerk grondig te maken. Sinterklaas is eigenlijk bijna gepasseerd. Dus het wordt tijd om je e-mailcampagnes voor de kerstdagen al te plannen. okt 24, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,750

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail