Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Inspiratie!

Met bewegend beeld in vijf stappen naar conversie

Bewegend beeld in een e-mailbericht is altijd een beetje gevaarlijk. Het is al snel over de top en voegt weinig toe aan het verhaal. Dit voorbeeld uit onze inbox, willen we u zeker niet onthouden. Het is weer een toepassing van een animated gif zoals we ze graag zien: ze dragen iets bij aan de boodschap.
mamashelter meMama Shelter is een eigenzinnige hotelketen die jaren geleden in Parijs startte met haar eerste hotel, vlakbij het beroemde kerkhof Père Lachaise. Het mikte van dag één op een jonger en hip publiek waarbij de loft-gedachte nooit ver weg is en de nieuwe media centraal staan. Zowel in de aangeboden kamers als in hun marketing. Dus met e-mailmarketing trachten ze hun publiek te verleiden naar de andere steden die ze ondertussen inpalmden. Ook buiten Frankrijk, zoals deze ene in Istanbul.

1 Een eenvoudig logo zonder enige toevoeging, tenzij een ‘lookalike’ van een menu van een website. Let op het subtiele detail. Istanbul staat in het vet, net zoals een menu item op een website dat is aangeklikt en actief is.

Experimenteer gerust met het toevoegen van dergelijke menu’s in je e-mailberichten. We noemen dit “functionele” links. Onderzoek wijst uit dat dit soort functionele links minder kliks genereren dan “emotionele” links (je call to actions), maar dat ze doorgaans wel hogere conversieratio’s opleveren. Via functionele links lok je je bezoeker naar je website wanneer je content toch niet perfect op je lezer is afgestemd, en moedigt contacten die geïnteresseerd zijn in een specifiek product (of in dit geval bestemming) nog meer aan om naar het juiste onderdeel op je website door te klikken.

2 We beginnen in dikke letters met een slogan. Het is ook het startpunt van de story-telling waarin twee elementen terugkomen: Mama als referentie naar het merk, Big als referentie naar het product. De grote kamers waar het loft gevoel nooit ver weg is.

3 Hier hangt een wasdraad met foto’s. De afbeeldingen zijn met zorg gekozen. Twee van de vier tonen het product, namelijk de kamer. De twee anderen tonen de randvoorwaarden. Nummer twee de happy people die ook gelukkig zullen zijn in de kamer, of jij als klant op de grote kamer. De vierde toont afbeeldingen van de stad waar het hotel is gelegen. Met een paar kiekjes wordt het snel duidelijk dat Istanbul de bestemming is.

Deze waslijn vertelt het complete verhaal, over de kamers, hun bewoners in de stad waar je naar toe gelokt wordt. De twee foto met de producten zijn statisch. Zo kan je ze goed bekijken. En zie je dadelijk ook de core business van Mama Shelter. Hier wordt de serieuze kaart getrokken. De knipoog zit in twee en drie. En daar wordt de animatie ingezet. En je voelt het zelf al een beetje. Twee knipperende foto’s is op het randje. Vier had over de top geweest.

4 Nog een plaats waar animatie ingezet wordt. De originele prijs staat eerst, met een dikke streep erdoor. De nieuwe prijs staat in hetzelfde kleurtje als de slogan bovenaan en de badge rechtsonder. En niet alleen groter, maar ook als te ontdekken. De animatie die afbeeldingen aanstuurt bepaalt het ritme van de onthulling van de prijs.

5 De Call to Action valt op door twee eenvoudige ingrepen. De eerste is eenvoudig, er wordt een andere kleur gebruikt dan het kleurengamma in de rest van het bericht. Daardoor springt de [BOOK NOW] op. De tweede reden is dat er net hier voor gekozen werd er geen beweging aan toe te voegen. Het is een rustpunt waar het oog bijna naar toe gezogen wordt. We kennen de bestemming, de prijs en kunnen nu ineens boeken.

Houdt bij het ontwerpen van je animated gif steeds rekening met de beperkingen van e-mail clients. Zo worden animated gifs bijvoorbeeld door bepaalde versies van Outlook niet ondersteund. In dat geval wordt steeds het eerste frame van je animated gif getoond. in dit geval kan je zien dat daardoor de prijs niet zichtbaar wordt, wat er als een foutje uitziet. Zorg dus dat je steeds de eerste frames van je animated gifs zorgvuldig uitkiest.

Het eindigt uiteraard op een footer met de klassieke onderdelen. Het adres is gelijk het adres van het hotel in Istanbul. Geheel in overeenstemming met het startpunt. Istanbul in het vet in de openingsmenu. Het adres in Parijs zou niet relevant zijn.

nov 13, 2015Michelle Dassen
Previous storyFilosofische bedenking over e-mailmarketing en communicatieNext storyOntvanger triggert e-mailmarketing
Home Met bewegend beeld in vijf stappen naar conversie
7 jaar geleden Cases, Inspiratie!179
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Tips

Kleur je e-mailcampagne in

En mijn kleurtje dan? Vind jij een e-mail met heldere kleuren, een mooie banner en minder tekst ook aangenamer te lezen dan een e-mail waar je na twee zinnen al afgeleid wordt van je muiscursor? Ik in ieder geval wel en ik ben niet de enige. Een verbluffende 85% van de consumenten geven aan dat […]

Content, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen

Afhankelijk van je sector en je bedrijf, kwam je tijdens de lockdown misschien enkele obstakels tegen. Het is duidelijk dat de huidige pandemie een enorme impact heeft op onze levenswijze. Niet enkel mensen moeten hun manier van leven en geldbesteding aanpassen, ook bedrijven hebben het moeilijk en moeten alle veranderingen tegelijkertijd bijbenen. Impact van het […]

Een verhaal om aan te vullen

Iedereen gebruikt in e-marketing op tijd en stond wel eens een formulier om gegevens te verzamelen. Zelfs werken met verplichte velden staat nog niet garant voor een volledig correct ingevuld formulier. Niet alle ‘Pietjes Pukken’ uit de wereld kan je met controle opvangen. En of een voornaam nu echt een voornaam is, dan wel een […]

Afleverbaarheid

Dek je in tegen cybercrime met e-mail authenticatie

Cybercrime zit jammer genoeg in de lift. Spamfilters zijn wel alerter dan vroeger, maar de malafide verzenders hebben intussen ook niet stilgezeten. Wat kan je als e-marketeer doen om je betrouwbare mails bij de abonnees te laten belanden? nov 30, 2011Thomas Vangelooven

Design, Mobile, Reporting, Trends

Is jouw contact een mobiele lezer?

Wordt het tijd voor je organisatie om een e-mail template voor smartphones te implementeren? Laat je niet leiden door de lokroep van internationale trendwatchers. Je kan die vraag immers volledig zelf beantwoorden. dec 17, 2012Michelle Dassen

List Building, Strategie, Thema-mailings

Het is nu al Kerstmis!

Tenminste voor de emarketeers die er van houden hun huiswerk grondig te maken. Sinterklaas is eigenlijk bijna gepasseerd. Dus het wordt tijd om je e-mailcampagnes voor de kerstdagen al te plannen. okt 24, 2012Ann Flipkens

Content

Een inschrijver in een e-marketing lijst rekent ook op een ROI

Klanten willen meer terug krijgen van e-mail marketeers dan dat tot nu de gewoonte is. Prospecten willen voordelen in ruil voor hun e-mailadres. jul 13, 2009Michelle Dassen

Inspiratie!, Strategie, Trends

Filosofische bedenking over e-mailmarketing en communicatie

Deze blog ontstond naar een klein berichtje in de krant. Google heeft weer iets nieuws bedacht. Op zijn gmail platform gaat het aan de gebruikers antwoorden voorstellen. Wat kunnen we hier uit leren op het vlak van e-mailmarketing? nov 6, 2015Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail