Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Tips, Trends

Met content kan je verleiden…

Een goede e-marketinglijst die permanent aangroeit. Dat is de droom van iedere e-marketeer. Alleen, daar moet je wat moeite voor doen. Iedere e-marketeer heeft zo zijn eigen tactiek, maar het is leuk om even naar de anderen te kijken…

Het Amerikaanse MarketingSherpa geeft ons hiertoe af en toe de kans. In hun Benmark onderzoek voor 2013 vroegen ze de collega’s welke taktiek het best rendeerde om nieuwe e-mailadressen toe te voegen aan hun e-marketinglijsten.

groei_emaillijsten

Lang leve de content

En wat blijkt? Content staat bovenaan. Toegang geven tot een white-paper of exclusieve content wordt blijkbaar graag betaald met een e-mail adres. Daarnaast is het nog eens een ideaal opstapje om tegelijkertijd te diversifieren. Je weet immers voor welke content er betaald werd. De tweede balk vertelt ons dat het organiseren van een webinar ook een ideale vorm is om e-mail adressen te oogsten. Een webinar is ook niets anders dan een gestructureerde en begeleide manier van content overdracht. Als je beide methodes optelt, dan kom je niet niet aan de 50 procent. Maar wie nog mocht twijfelen over het nut van content, mag nu wel overtuigd zijn.

Handje, contantje…

Voor wat, hoort wat! Ook dat blijft nog steeds werken. Exclusieve toegang tot een website of in het echte leven een ‘shop-in-the-shop’ blijkt ok de ideale verleider te zijn. Maar daarnaast blijven de klassieke vormen van contante betaling door het weggeven van prijzen, kortingen en cadeau`s ook nog werken. Alleen is het geweten dat deze methode soms alleen maar goudzoekers opleveren. Je krijgt wel hun e-mailadres, maar eigenlijk willen ze verder niets van doen hebben met je e-marketing. Wat ons toch weer terug brengt bij de eerste stelling: goede relevante content is nog steeds de beste basis. Opmerkelijk is dat 17 % van de bevraagden eigenlijk niet goed weten wat te antwoorden. Bevreemdend. Maar dat zal lezers van deze blog niet overkomen!

aug 13, 2013Ann Flipkens
Previous storyWerk 7 leert dat e-mail ook automatisch kan!Next storyGmail sorteert e-mailmarketing
Home Met content kan je verleiden…
9 jaar geleden Tips, Trends355
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

Een kortingsbon in je e-mail?

Voor e-marketeers is het steeds weer een vraagstuk. Hoe krijg ik mijn kortingsbon, coupon op een correcte wijze in handen van de klant. Het lijkt wel dat een traditioneel klassiek offline kortingsbon en een e-mail water en vuur zijn… mei 5, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing

Wat is uw perceptie over e-mailmarketing?

Ook e-mailmarketing ontsnapt in een wankele economische toestand niet aan het grote budgettering spook. Gelukkig is de trend eerder groeiend van aard, maar een aantal Amerikaanse wetenschappers hebben in dit verband een aantal types van (e-)marketeers gedefinieerd. apr 15, 2010Ann Flipkens

Thema-mailings, Tips

Win het gevecht met de terugkerende vakantieganger

Je kent het fenomeen. Je komt terug van vakantie en je inbox puilt uit van de ongelezen berichten. Je overloopt kritisch de binnengekomen berichten en bent al iets vlotter in het verwijderen van ongelezen e-mails. Wat niet belangrijk lijkt of geen herkenning oproept, gaat meestal onherroepelijk de vuilbak in. Als jij als e-marketeer deze operatie […]

E-mailmarketing, List Building, Social media, Strategie, Tips, Trends

Knoop sociale media vast aan je e-mailmarketing

Elk kanaal heeft haar merite. Maar voor een maximum bereik en rendement moet je beide samen, gestructureerd inzetten. Dat leert het tiende werk van Flexmail ons. nov 13, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Trends

Hyper-personalisatie is de volgende stap

De consultant van een bekend CRM pakket belt naar de consultant op het vlak van e-mailmarketing van een gemeenschappelijke klant. Om even af te stemmen. Vroeger waren dat twee aparte werelden. Vandaag heeft e-mailmarketing veel weg van marketingtools en overigens geldt ook het omgekeerde. Als we even wat surfen in de wereld van de e-mailmarketing […]

E-mailmarketing, List Building, Social media

Facebook als bron van nieuwe contacten

Het aanvullen van je e-marketinglijsten met nieuwe contacten is een kunst. Elke bron die je kunt aanboren is mooi meegenomen. Het lijkt misschien een tikkeltje bizar, maar ook Facebook kan je hierbij goed van dienst zijn. apr 10, 2013Ann Flipkens

E-mailclients leiden tot boeiende discussie op de Masterclass van Flexmail

Vorige week verwelkomde Flexmail in haar kantoren te Brussel een nieuwe enthousiaste groep (toekomstige) e-marketeers voor haar masterclass. Naast de klassieke onderwerpen ontspon zich ook nu weer een boeiende discussie. De meest opmerkelijke vraag uit de groep? Welke e-mail clients worden het meest gebruikt? sep 15, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing

Het positieve gevolg van een sputterende economie

E-mailmarketing heeft deze in tijden van een achterblijvende economie een enorme groeischeut gekregen. Maar is er nog een ander positieve invloed dan de wet der grote getallen? We kwamen deze grafiek uit een onderzoek van Forrester Research over het vierde kwartaal van 2009 tegen. mrt 24, 2010Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail