Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, List Building, Tips

Moedig je lijstgroei aan met een geoptimaliseerde registratiepagina

De aangroei van de mailinglijst is altijd een belangrijke doelstelling van de e-marketeer. Campagnes en andere inspanningen worden ingezet om de potentiële abonnees naar de registratiepagina te leiden. Het belang van een heldere en aantrekkelijke registratiepagina wordt hiermee onderstreept.

Het aantal uitschrijvingen dikt bij elke e-mail die je verstuurt aan. Dat is niets om je zorgen te maken, want dat geldt voor iedereen. Het is dan de truc om ervoor te zorgen dat het aantal inschrijvingen ook in beweging blijft, zodat nieuwe abonnees het verlies van de oude opvangen.

Aantrekkelijk

Het moet voor consumenten allereerst aantrekkelijk zijn om zich in te schrijven. E-marketeers doen dat aan de hand van campagnes en andere incentives met als doel: de mailinglijst laten aangroeien. Het is dan wel belangrijk dat je registratieformulier geen afknapper is, want dan zijn al je inspanningen voor niets geweest.

Ook het bedrijf Kodak kampt met hetzelfde probleem als andere bedrijven die aan e-mailmarketing doen. Om de mailinglijst uit te breiden, hebben ze een aantal acties ondernomen die het bedrijf een lijstgroei van 33 procent opleverden. De eerste stap was de optimalisatie van de registratiepagina (zie foto).

Blanco

De voormalige registratiepagina was min of meer een wit canvas. Behalve de titel ‘Cinema en Television Email Registration’ kregen de potentiële abonnees niet meer informatie.

Waarde

De nieuwe pagina ziet er heel wat dynamischer uit. Het team bij Kodak heeft ‘waarde’ toegevoegd aan de titel, die nu ook krachtiger uit de hoek komt. De titel ‘Stay connected’ roept immers op tot actie, in tegenstelling tot de louter beschrijvende titel uit de eerdere versie. Daarnaast wordt de titel aangevuld met een kort maar krachtige beschrijving van wat de abonnee mag verwachten als hij zich inschrijft.

Duidelijkheid

Spreek  duidelijk een frequentie van de e-mail af. Het is niet altijd eenvoudig om een belofte te maken als je niet met zekerheid kan zeggen of je hem kan waarmaken. Toch komt dit engagement de duidelijkheid en betrouwbaarheid van het bedrijf ten goede.

Daarnaast heeft Kodak ook een voorbeeld van de verschillende nieuwsbrieven toegevoegd. Daarmee kan het bedrijf de potentiële abonnee warm maken voor wat komen gaat en het engagement van de abonnee verhogen.

Call-to-action-knop

Het team heeft gekozen voor een duidelijke call-to-action-knop. De oproep ‘subscribe’ (schrijf je hier in) legt meer de nadruk op de voordelen die de abonnee verkrijgt zodra hij zich inschrijft dan een neutraal woord zoals ‘submit’ (indienen).

Efficiënt

Kodak heeft het inschrijvingsformulier aanzienlijk vereenvoudigd door niet meer te vragen naar de woonplaats van de abonnee. Die informatie wordt toch niet gebruikt in de e-mailcampagnes van het bedrijf. Zo heeft het het inschrijvingsproces versneld en schrikt die potentiële abonnees niet meer af met een verhoor.

Privacy

Een privacy-clausule is een absolute must voor elke registratiepagina. Internauten vandaag hechten veel waarde aan privacy en leggen hun vertrouwen in bedrijven waar ze toch hun gegevens aan verlenen. Het kan dus altijd helpen om te benadrukken dat je ernstig omgaat met de privacy van je abonnees door het erbij te vermelden.

Je vindt de volledige casestudy terug op deze website.

nov 23, 2011Ann Flipkens
Previous storyVerspreid nieuws voor een grotere impactNext storyMaak je e-mail smartphone-vriendelijk met deze tips
Home Moedig je lijstgroei aan met een geoptimaliseerde registratiepagina
11 jaar geleden Cases, List Building, Tips602
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Tips

Keer het principe van de content eens om..

Degelijke content is de sleutel tot succesvolle e-marketing. In de klassieke situatie sturen we content naar de contacten in de e-marketinglijst. Nadat ze tenminste hun e-mailadres achterlieten in een opt-in formulier. Maar we kunnen het principe ook omdraaien… jun 14, 2013Michelle Dassen

Tips

Verkorte url’s wegens korte houdbaarheidsdatum niet aan te raden voor e-mail

Soms is een doorlink naar een bepaalde pagina op je webstek een ingewikkelde en lange formulering. Niet handig om te onthouden. En toch kan het absoluut belangrijk zijn dat de lezer van je nieuwsbrief net die ene url onthoudt. aug 11, 2009Ann Flipkens

Content, E-commerce, List Building, Strategie, Targeting

Streef naar de perfecte match

De perceptie die een e-mailcontact over je e-marketing heeft, is een belangrijk aspect. Als hij de meerwaarde van je e-mailberichten inziet, dan volgt de conversie vanzelf. Als het contact zich bedrogen voelt, dan krijg je dat nog moeilijk rechtgezet. dec 21, 2012Ann Flipkens

List Building, Strategie, Thema-mailings

Het is nu al Kerstmis!

Tenminste voor de emarketeers die er van houden hun huiswerk grondig te maken. Sinterklaas is eigenlijk bijna gepasseerd. Dus het wordt tijd om je e-mailcampagnes voor de kerstdagen al te plannen. okt 24, 2012Ann Flipkens

Design

HTML-berichten slaan aan

De meeste abonnees geven de voorkeur aan HTML-berichten. De (creatieve) mogelijkheden en de flexibiliteit van HTML zijn de smaakmakers. Maar voor je je creativiteit de vrije loop laat, denk dan aan de gouden regel: less is more.  mei 11, 2011Thomas Vangelooven

Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Tips

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

E-mailmarketing is een ideaal instrument om tijdsgebonden boodschappen te versturen. En dat zonder je er ook maar één vinger naar moet uitsteken. Mits een goede koppeling met je database waar de datum die verzending moet uitlokken, opgeslagen zit, kun je op bijna automatische wijze conversie nastreven. jun 6, 2014Michelle Dassen

Moeten we terug naar de goede oude tekstversie?

Heel wat internetplatformen bouwen steeds verder aan hun filters om binnenkomende e-mail af te handelen. Ook de afbeeldingen, die je in een e-mailbericht stopt, worden door die filters beoordeeld. jun 15, 2012Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, Strategie, Trends

Nederlands onderzoek bewijst nut segmentatie en dynamische content

Voor het derde jaar op rij heeft het Nederlandse DDMA – Dutch Dialogue Marketing Association – haar Nationale E-mail Benchmark voor 2014 vrijgegeven. Het is opnieuw een lijvig rapport met heel wat cijfers en vernieuwende inzichten, waaruit we kunnen leren hoe onze noorderburen met e-mailmarketing omgaan. jun 13, 2014Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail