Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Moeiteloze één-op-ééncommunicatie met Contact Related Content

Segmentatie is heilzaam binnen de e-mailmarketingsector. Iedere hedendaagse e-marketeer begrijpt dat de consument van vandaag graag op zijn wenken wordt bediend. Hij wil niet zoek geraken in een kluwen van informatie. Hij eist content op maat op een dienblaadje.

Voor dat dienblaadje kan Flexmail vandaag zorgen. Met de nieuwe functie Contact Related Content wordt het segmenteren van je mailinglijst aan de hand van de interesses van elke abonnee kinderspel.

Opt-in

Wat heb je nodig? Een inschrijvingsformulier, waarin je peilt naar de interesses van je abonnee, is een must. Je ziet het vaker bij nieuwsbrieven van nieuwssites. Wenst u e-mails te ontvangen over… en dan een volledige lijst van het aanbod. Simpel toch?

Interesses

Met de Contact Related Content-functie van Flexmail kan je via een gebruiksvriendelijke interface ingeven dat je enkel informatie verstuurt die overeenstemt met de eerder ingegeven interesses van de consument.

Content

Het revolutionaire is dat je vanaf heden ook de content van je nieuwsbrief kan laten afhangen van de inhoud van bepaalde velden uit je contactendatabase. Zo kan je bijvoorbeeld instellen dat een artikel pas mag opgenomen worden als de ontvanger Nederlandstalig is, in de zorgsector werkt en uit Vlaamse Brabant komt.

Klikgedrag

Dat gaat ook op voor nieuwsbrieven aan klanten die zich in een bepaalde interessegroep hebben gepositioneerd. Met deze functie kan je de inhoud van de nieuwsbrief laten meebepalen door het klikgedrag van je contact uit eerdere campagnes.

Consequent

Verder beschik je ook over een functies die de weergave van je berichtinhoud kunnen bepalen. Je neemt de gegevens uit de mailinglijst niet integraal over, maar je voert een aantal parameters in zodat je consequent kan communiceren. Zo kan je bijvoorbeeld ingeven dat elke eerste letter van een naam met hoofdletter moet zijn.

Voor meer e-mailmarketingoplossingen, bekijk onze website of neem vrijblijvend contact met ons op.

okt 19, 2011Michelle Dassen
Previous storyNooit meer gemiste kansen met autoresponderNext storyDrie sociale mediastrategieën op maat van de e-mailmarketeer
Home Moeiteloze één-op-ééncommunicatie met Contact Related Content
11 jaar geleden Geen categoriecontact related content, e-mail, e-mailmarketing, e-mailmarketing tips, flexmail, mailinglijst, nieuwsbrieven, segmentatie126
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Respecteer de comfortzone van je e-contact!

In onze vorige blog haalden we een interessante grafiek boven van het Amerikaanse Blue Hornet. Zij onderzochten waarom consumenten hun e-mailadres achterlaten op een e-marketinglijst. Ze wilden eenvoudigweg extra korting in de inbox. Maar in diezelfde wetenschappelijke enquête peilden ze begin dit jaar ook bij die consumenten naar de hoeveelheid aan informatie die ze bereid […]

List Building, Strategie, Tips

Tip: Al je voordelen op een landingspagina

Elk e-mailbericht heeft haar vormelijke kenmerken. De uitschrijflink is hiervan een geschikt voorbeeld. Een link naar een contactpagina zie je steeds vaker verschijnen. Maar nog een beetje meer experimenteren op dit vlak kan nooit kwaad. dec 14, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Content, Design, Strategie, Testing, Tips

9 sleutelelementen voor elk bericht

De opmaak van een nieuwsbrief is steeds weer een uitdaging. Je moet zorgen voor een leuke eerste indruk. Maar tegelijkertijd moet alles wat je in een eerste blik voor ogen krijgt wel overwogen zijn. De nieuwsbrief van het Britse Moo die in onze inbox viel, beantwoordt aan al die eisen. nov 9, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Personalisatie

Drie trends leiden tot een optimale e-mailstrategie

E-mailmarketing wordt langzaam maar zeker dé tool voor de marketeer. Wil je naast de concurrentie van de spambots ook je concurrenten een stapje voor blijven, dan is het goed om de volgende drie trends in je achterhoofd te houden. feb 29, 2012Ann Flipkens

Social media

Laat je e-mail voeden door sociale media!

E-mail is natuurlijk in eerste instantie het uitgelezen instrument om content in de inbox van je contact te brengen. Maar je kan je e-mailmarketing ook laten voeden door een ander luik in je e-marketingstrategie: de sociale media! mrt 7, 2012Ann Flipkens

Content, Thema-mailings, Tips

Hoe verstuur jij dit jaar je zakelijke kerstkaarten?

Rond de feestdagen heeft iedereen het razend druk. Toch is dit de ideale periode om nog eens extra aan je klanten en partners te denken. Dankzij Flexmail steek je op een snelle en eenvoudige manier je kerstkaart in elkaar. dec 1, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Drie krachtige strategieën om de klant te overtuigen

De ‘principles of persuasion’ van psychologieprofessor Robert Cialdini is interessante lectuur voor marketeers. Kort samengevat gaat het boek over zes methoden om iemand te overtuigen actie te ondernemen. In deze blog bespreken we alvast de eerste drie principes en geven we je tips om ze online in te zetten. jan 11, 2012Ann Flipkens

Thema-mailings, Tips

Win het gevecht met de terugkerende vakantieganger

Je kent het fenomeen. Je komt terug van vakantie en je inbox puilt uit van de ongelezen berichten. Je overloopt kritisch de binnengekomen berichten en bent al iets vlotter in het verwijderen van ongelezen e-mails. Wat niet belangrijk lijkt of geen herkenning oproept, gaat meestal onherroepelijk de vuilbak in. Als jij als e-marketeer deze operatie […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail