Segmentatie is heilzaam binnen de e-mailmarketingsector. Iedere hedendaagse e-marketeer begrijpt dat de consument van vandaag graag op zijn wenken wordt bediend. Hij wil niet zoek geraken in een kluwen van informatie. Hij eist content op maat op een dienblaadje.
Voor dat dienblaadje kan Flexmail vandaag zorgen. Met de nieuwe functie Contact Related Content wordt het segmenteren van je mailinglijst aan de hand van de interesses van elke abonnee kinderspel.
Opt-in
Wat heb je nodig? Een inschrijvingsformulier, waarin je peilt naar de interesses van je abonnee, is een must. Je ziet het vaker bij nieuwsbrieven van nieuwssites. Wenst u e-mails te ontvangen over… en dan een volledige lijst van het aanbod. Simpel toch?
Interesses
Met de Contact Related Content-functie van Flexmail kan je via een gebruiksvriendelijke interface ingeven dat je enkel informatie verstuurt die overeenstemt met de eerder ingegeven interesses van de consument.
Content
Het revolutionaire is dat je vanaf heden ook de content van je nieuwsbrief kan laten afhangen van de inhoud van bepaalde velden uit je contactendatabase. Zo kan je bijvoorbeeld instellen dat een artikel pas mag opgenomen worden als de ontvanger Nederlandstalig is, in de zorgsector werkt en uit Vlaamse Brabant komt.
Klikgedrag
Dat gaat ook op voor nieuwsbrieven aan klanten die zich in een bepaalde interessegroep hebben gepositioneerd. Met deze functie kan je de inhoud van de nieuwsbrief laten meebepalen door het klikgedrag van je contact uit eerdere campagnes.
Consequent
Verder beschik je ook over een functies die de weergave van je berichtinhoud kunnen bepalen. Je neemt de gegevens uit de mailinglijst niet integraal over, maar je voert een aantal parameters in zodat je consequent kan communiceren. Zo kan je bijvoorbeeld ingeven dat elke eerste letter van een naam met hoofdletter moet zijn.
Voor meer e-mailmarketingoplossingen, bekijk onze website of neem vrijblijvend contact met ons op.