Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Moeten we terug naar de goede oude tekstversie?

Heel wat internetplatformen bouwen steeds verder aan hun filters om binnenkomende e-mail af te handelen. Ook de afbeeldingen, die je in een e-mailbericht stopt, worden door die filters beoordeeld.

Dus is het zeker belangrijk om bij het ontwerpen van dit bericht hier aandacht aan te besteden. Als je steunt op een gulle aanwezigheid van logo’s en andere afbeeldingen, dan zal je zelfs met ‘alternatieve omschrijving’ niet hoog scoren in je communicatie. En dan nemen we ook nog abstractie van het feit dat de aanwezigheid van afbeeldingen voor filters soms al voldoende reden is om je te weren uit de primaire in-box. Ook dit gebeurt blijkbaar meer en meer.

Tekst

Op diverse fora wordt steeds meer gesuggereerd om de eenvoudige tekst e-mail terug boven te halen. Want van dit type mag je zeker zijn dat die nog gemakkelijk door alle barrières heen stroomt. In de e-mail zou je dan moeten werken met linken naar de website van je onderneming, waar je natuurlijk volledige controle hebt over het uitzicht. Het heeft als groot voordeel dat je dan ook ineens de identiteit van de doorklikker kunt meenemen. Het tonen van een aangepaste pagina is daarmee perfect mogelijk.

Keuze

Vroeger kregen de inschrijvers op een e-maillijst standaard de keuze of ze een html-bericht dan wel een gewone tekstversie wensten. Dit werd ingegeven door het feit dat er ooit een tijd was dat niet elke e-mailclient een html-bericht correct kon verteren. Vandaag is dat geen probleem meer. Vandaar dat deze keuze niet meer standaard aangeboden wordt. Maar misschien moet je in het licht van de filterende ISP’s terug deze keuze mogelijkheid aanbieden?

Dubbel spoor

Je kunt natuurlijk ook opteren voor een tussenweg. Je vraagt niets aan je lezer. Maar je mixt beiden, tekstberichten en html-berichten door elkaar. Aan de leesdichtheid en de doorklikratio’s kan je dan perfect filteren welk type van berichten het meeste succes heeft bij je lezer. En dan kan je overwegen om eventueel je e-marketinglijst op deze parameter te diversifiëren. Want conversie is uiteindelijk het enige criterium dat telt!

jun 15, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyVolg de seizoenen!Next storyRespecteer de linkermarge!
Home Moeten we terug naar de goede oude tekstversie?
7 jaar geleden Geen categoriee-mailmarketing, e-mailmarketingtips, e-mailmarketingtrends, tekstbericht202
Thomas Vangelooven
Twitter

Geef een reactie Reactie annuleren

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  • De vastgoedsector: Bouwen aan je klantenbestand met e-mailmarketing 23 mei 2018
  • De toeristische sector: Een vleugje zon in je mailbox 2 mei 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Thema-mailings, Tips

Hoe verstuur jij dit jaar je zakelijke kerstkaarten?

Rond de feestdagen heeft iedereen het razend druk. Toch is dit de ideale periode om nog eens extra aan je klanten en partners te denken. Dankzij Flexmail steek je op een snelle en eenvoudige manier je kerstkaart in elkaar. dec 1, 2011Thomas Vangelooven

Mobile, Trends

Mobiel internet in België: de cijfers

Mobiel is de toekomst van digitale marketing. Dat moeten we in gespecialiseerde bladen, seminaries en congressen aanhoren. Maar hoe is het eigenlijk gesteld met het mobiel internetverkeer in België? Hier vind je de cijfers zwart op wit. jan 27, 2012Ann Flipkens

Content, Targeting, Tips

Stuur eens een cursus uit!

Met e-mailmarketing kan je veel meer dan occasioneel een e-mailbericht versturen. En zelfs dat e-mailbericht kan meer vormen aannemen dan dat je denkt. Waarom niet eens een cursus organiseren met je e-mailplatform? mrt 28, 2012Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing

G4S: “Flexmail is de basis van onze e-communicatie geworden”

G4S is wereldleider op het vlak van beveiligings- en veiligheidsoplossingen. Met meer dan 6.400 medewerkers in België en 625.000 in 125 landen is het een omvangrijke onderneming waar goed georganiseerde communicatie de levenslijn vormt voor een goede werking. Sinds 7 maanden werkt de Belgische afdeling met e-mailmarketingplatform Flexmail. feb 8, 2012Michelle Dassen

Content, E-mailmarketing, Strategie

Heb je al nagedacht over je UVP?

Je ‘unique value proposition’ moet je toekomstige leden van je e-marketing lijst overtuigen hun e-mailadres achter te laten. Dit klinkt heel erg logisch. Maar heb je er zelf al over nagedacht? okt 10, 2012Ann Flipkens

Content, List Building, Reporting, Tips

Drie tips om je lezer actief te houden

Het is een vaststaand feit dat een opt-in e-mailadres geen mensenleven meegaat. Met een beetje zorg, kan je een lezer lang actief houden. Maar dan moet je er alles aan doen om het voor hen leuk te maken. Er is niets zo erg als elke week op hetzelfde tijdstip ongeveer dezelfde e-mail toe te krijgen. […]

E-mailmarketing, Trends

Een QR-code om je e-marketinglijst aan te spekken

Je ziet ze tegenwoordig overal. De vierkantjes met blokjes zijn langzaam maar zeker een hype geworden. Waarom zou je met je e-mailmarketing niet meezeilen op dat succes? apr 6, 2012Ann Flipkens

Tips, Trends

Zet een pin in je e-mail!

In het landschap van de sociale media is Pinterest een groeier. Vaak zetten we in ons e-mailverkeer een button voor Facebook en LinkedIn. Nu wordt het stilaan tijd om er een button van Pinterest aan toe te voegen. sep 13, 2013Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,764

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,971

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,247

Een animated gif als een conversie aanjager

3,104

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,674

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,480

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,420

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,338

5 elementen die je in 2015 best uit je e-mailmarketing strategie laat vallen

2018 © Flexmail