Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Design, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

Neem eens een artiest onder de arm

E-mailmarketing is meer dan alleen maar een goede onderwerpregel en uitgebalanceerde tekst. Het oog moet ook door beeld geprikkeld worden. Want een goed beeld vertelt niet alleen het stuk van het verhaal, maar bij veel van je contacten blijft het ook beter hangen.

Dropbox besteburenHeel wat mensen zijn visueel ingesteld. Na het lezen van een tekst houden ze misschien nog de essentie over, maar alle glorie is in hun geheugen er vanaf gestript. Voor gewoontevorming en  herkenbaarheid is een beeld altijd goed. Maar daar loopt het soms mis. Al te vaak wordt er gegrepen naar een beeld uit een databank. We kennen ondertussen allemaal wel de foto van de “young urban professionals” die met een beate glimlach naar boven kijken.

Gebruikte beelden

Vorige week bleek nog een foto die een e-mail met een bede voor geld naar aanleiding de aardbeving in Nepal illustreerde al elders gebruikt te zijn. En bovendien was het beeld niet eens in Nepal geschoten. De geloofwaardigheid was dadelijk zoek. Daarom is het werken met originele beelden altijd beter. En als we dan toch op zoek gaan naar originaliteit, waarom dan niet ineens een twist geven aan dat beeld.

Beelden met een twist

Het is dan wel geen e-mailmarketing, maar als het serieuze Google van tijd tot tijd haar logo uitleent aan een artiest, waarom zouden wij het dan niet doen? Het wekt niet alleen nieuwsgierigheid, maar het wekt ook verwondering op. En iets waarvoor we in verwondering staan, dat onthouden we beter. We doken twee voorbeelden op. Het eerste komt van data opslag leverancier Dropbox die oude klanten terug wil activeren. Het verkoopargument is meer ruimte. De illustratie vertelt hetzelfde verhaal. De toegang zit niet meer in een bokaal, maar in een goed uitgeruste aquarium.

Goesting om te lezen

Een tweede voorbeeld komt van een persbericht. Iets wat gewoonlijk zeer droog gepresenteerd wordt met een statieportret als extra. Hier heeft men bij het bij “Beste buren” anders aangepakt. Geen droge foto, wel tekeningen als illustratie. Een bericht dat anders tot later zou gesorteerd worden, werd onmiddellijk gelezen. Gewoon om de context van de tekeningen te weten. En is het niet daarvoor dat we al die inspanningen doen?

mei 7, 2015Ann Flipkens
Previous storyEenvoud als nieuwe trend in B2BNext storySmartwatches en e-mailmarketing, dat is even aanpassen
Home Neem eens een artiest onder de arm
5 jaar geleden Design, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips220
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings

Het juiste bericht voor de job

E-mail marketing kan eigenlijk verschillende vormen en uitingen aannemen. Ervaren e-marketeers weten wel dat voor elk doel een specifiek vorm van e-mail bestaat. Voor de nieuwelingen onder de lezers zetten we even enkele types op een rijtje. Voor de oude rotten in het vak misschien het moment om even het geheugen op te frissen. Wie […]

List Building

Vermijd valkuilen bij opt-in lijsten

Goede e-mail marketing start met een goed bestand met correcte en geïnteresseerde e-mail adressen. Dat klinkt eenvoudig, maar toch blijken vele website beheerders en internet marketeers in enkele klassieke valkuilen te trappen. Op een webinar noteerden we deze ideeën van Ken Magill. jun 1, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Zijn de links in je bericht echt voor de hand liggend?

E-mailmarketing heeft een duidelijk doel. Dat is contacten zo ver krijgen dat er actie ondernomen wordt. Dus moet je call to action duidelijk zijn. Maar is dat voldoende? apr 19, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

E-mailmarketing, waarom doen we het?

Het Amerikaanse marketingsherpa houdt al jaren de vinger aan de pols in e-marketingland. Met hun onderzoek leggen zij regelmatig de wortels bloot van nieuwe trends in e-mailmarketing. Zo hebben ze bij ‘Chief Marketing Officers’ gepeild naar het waarom. mrt 14, 2012Ann Flipkens

Enquêtes, Tips

Waarom geen mini enquête in je e-mail stoppen?

Van tijd tot tijd valt er zo’n digitale enquête in je inbox. Met de plechtige belofte dat het maar enkele minuten kost om deze in te vullen. En voor je het weet, ben je een kwartier verder en heb je al een paar keer overwogen om de bevraging af te breken. jul 22, 2009Ann Flipkens

Design

HTML-berichten slaan aan

De meeste abonnees geven de voorkeur aan HTML-berichten. De (creatieve) mogelijkheden en de flexibiliteit van HTML zijn de smaakmakers. Maar voor je je creativiteit de vrije loop laat, denk dan aan de gouden regel: less is more.  mei 11, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

Vernieuwd in Flexmail :: Contacten importeren met een vingerknip

Vaak start e-marketing met het importeren van e-mailadressen. En soms wordt een e-mailadres niet één keer, maar verschillende keren aangeboden. En bestanden kunnen vaak een andere herkomst en dus ook een afwijkende structuur hebben. Genoeg stof om een nachtmerrie te voor de e-marketeer te regisseren. sep 17, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, GDPR, Privacy, Tips, Wetgeving

Hoe maak ik mezelf GDPR-compliant in 7 stappen?

GDPR zorgt voor kopzorgen binnen veel bedrijven. Daarom zetten wij op een rijtje wat je best nu al doet om ervoor te zorgen dat je tegen 25 mei 2018 in regel bent met de GDPR-wetgeving.   1. Bewustwording Raadpleeg verschillende bronnen zodat je goed begrijpt wat GDPR inhoudt en wat jij moet doen om compliant […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,659

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail