Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

Neen, e-mailmarketing is niet goedkoop!

We zagen in een e-mailbericht een webplatform haar uiterste best doen om ons te bekeren tot het gebruik van e-mailberichten om onze marketing te bedrijven. E-mailmarketing is goedkoop was de onderwerpregel die ons moest verleiden. Dat heeft gewerkt, maar verder lazen we alleen maar argumenten die een vals beeld ophingen.

Inderdaad, klassieke direct mail kanalen hebben een zeer zichtbare kost. Er is het drukwerk, er zijn de verwerkingskosten voor de verzending en dan zijn er ook nog de centjes die de post wil hebben om je boodschap ter plekke te dragen. Zo maar stellen dat e-mailmarketing deze kost naar nul zal reduceren is een beetje kort door de bocht.

Geen zegel maar…

Inderdaad, op een e-mailbericht moet je voorlopig nog geen zegel kleven. Dat klopt. Maar het verzamelen en het opbouwen van een goede en performante e-marketinglijst kost niet alleen tijd, maar ook de inzet van mankracht en middelen. Postadressen kan je zo uit de telefoongids plukken, voor e-mailadressen heb je een opt-in nodig.

Geen drukwerk maar…

Een folder of een promotionele brief die naar een prospect gaat doorloopt vele stadia van geboorte tot het toevertrouwen van de envelop aan tante post. Doelgroep definiëren, tekst schrijven en herschrijven om tenslotte lang te sleutelen aan de lay-out. Bij een goed e-mailbericht moet je dezelfde stappen nemen. Alleen liggen de accenten misschien een tikkeltje anders. Een goede onderwerpregel is een tikkeltje belangrijker dan de openingszin. En html is net wat anders dan een opmaakprogramma.

E-mailmarketing is kostbaar…

Wie omwille van de kostprijs omschakelt naar e-mailmarketing kan dit beter achterwege laten. Want hij of zij zal niet eens de moeite nemen om te investeren in een goed e-mailmarketing platform. Want zulke platformen zijn nu net de kersen die de e-mailtaart zo kostbaar maken. Het beheren van je e-mailmarketing inspanningen, maar vooral het beheren van de respons. Om snel en efficiënt nieuwe acties te plannen. Om zo een hogere return te realiseren. Laatje dus niet verleiden met ‘goedkope’ onderwerpregels!

jun 11, 2010Thomas Vangelooven
Previous storyKan het nog duidelijker?Next storyVijf keer NIET doen!
Home Neen, e-mailmarketing is niet goedkoop!
13 jaar geleden E-mailmarketing102
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-commerce, E-mailmarketing

E-mail en e-commerce

Webshops winnen steeds meer en meer aan belang. Dat is vanuit het perspectief van een e-marketeer alleen maar goed nieuws, want online verkoop en online marketing gaan hand in hand. Een verkoop in de webshop is het perfecte moment voor het opstarten van een automatische e-mailgolf. mei 9, 2012Thomas Vangelooven

Content, Design, E-commerce, E-mailmarketing

Genereer trafiek naar je webshop met een duidelijke boodschap

E-mailmarketing is een belangrijke bron voor winkelketens om klanten naar de (web-)winkel te lokken. Eerder gaven we al een voorbeeld van Hunkemöller. Vandaag gaan we dieper in op de do’s en dont’s aan de hand van een e-mailcampagne van Yukka. mrt 25, 2011Thomas Vangelooven

Tips

De winnaar is de slimste, niet de grootste

Als je aan een doorsnee e-marketeer vraagt waarmee je hem het gelukkigst maakt, dan is het antwoord vaak ‘een zo groot mogelijke lijst met e-mailadressen’. Een andere e-marketeer die zichzelf slim noemt, zou het anders formuleren. jan 8, 2016Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips, Trends

Spam, het negende werk van Flexmail helpt je overleven

Iedere e-marketeer krijgt er mee te maken. Spam is het grote doemspook waartegen we moeten vechten. Je kunt jezelf nog zo goed aan de nettiquette houden, er zijn altijd snoodaards in de wereld die er zich geen bal van aantrekken en ongelimiteerd ongevraagde e-mailberichten rondsturen over de meest twijfelachtige onderwerpen. okt 7, 2013Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Personalisatie, Tips, Trends

Geef je automation campagnes een persoonlijke touch

Elk goed e-mailmarketingplatform biedt de mogelijkheid om e-mails automatisch te triggeren. Dat is handig om kort op de bal te spelen. Maar zoals steeds, overdaad schaadt. feb 27, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing

Voldoe jij aan de e-mailetiquette? Test het hier

Zo’n achtduizend mensen hebben het E-mail Charter al onderschreven -lees: gedeeld op Facebook. Het E-mail Charter is een lijst waar in tien punten de broodregels van e-mailetiquette worden uitgeschreven. Test eens voor jezelf of je een hoffelijke e-mailer bent. jul 8, 2011Ann Flipkens

Gmail sorts out email marketing

Google has again taken a step towards the remodeling of the face of email marketing. Gmail users now have the tab ‘promotions’. aug 22, 2013Ann Flipkens

Cases, Strategie, Trends

De e-mailbarometer is gearriveerd!

Vandaag werd door Flexmail de E-mail Barometer gepresenteerd. Het is het resultaat van een nationale bevraging die in 2013 onder de Belgische e-marketeers werd uitgevoerd. apr 2, 2014Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail