Dat het e-mail segment binnen alle marketing inspanningen aan een forse groei bezig is, dat zal niemand verbazen. Dat elke e-mail marketingcampagne een redelijke conversie geeft, dat weten we allemaal ook uit ervaring. Maar is meer mogelijk? Op het seminarie ”Haal nog meer uit je e-mailmarketing !” werd hierover doorgedacht en kregen de deelnemers een avant premiere van de nieuwe versie van Flexmail.
Waarom zouden we met “redelijk” genoegen nemen, als we, mits het vervullen van enkele randvoorwaarden, met een zeer goede conversie nog betere resultaten kunnen halen?
Flexmail
Nog meer uit je e-mailmarketing halen vereist twee elementen. Een goed platform waarmee je de campagnes kan beheren en lanceren. En daar beantwoordt de vernieuwde versie van Flexmail nog beter aan. Een uitgebreide rapporteringsmodule laat toe om je e-mailcampagnes nog beter te analyseren. Een ingebouwde tester laat toe om je e-mail ontwerp te bekijken in de verschillende e-mail programma’s die de wereld rijk is. En je kan voortaan voor elke e-maillijst afzonderlijk een blacklist beheren. En dit zijn nog maar enkele van de vele nieuwe functies. De volledige lijst vind je op flexmail.be.
Toepassen
Maar ook het slim toepassen van e-mailmarketing draagt bij tot een hogere conversie. Dat leerde Tamara Gielen van www.inbox20.be . Haar zeven tips vind je nu op haar blog. Bart Van Zele van www.viafutura.be liet de aanwezigen zien hoe een e-mailplatform geïntegreerd kan worden in een web 2.0 applicatie. Pieter Wuyts van www.8seconds.be toonde de toehoorders hoe testen tot een hogere conversie kan leiden. En dat zonder vertraging in de uitvoering van de campagne. Maar een e-mail campagne bestaat uit meer dan beelden. Woorden, veel woorden moeten een duidelijke boodschap overbrengen. Maar de prospect kiest meer en meer zelf wat hij wil lezen. Hoe we het haar of hem naar de zin maken, hoorden we van Kris Pattyn van www.koppa.be.
Voor de aanwezigen en voor de nieuwsgierigen een kleine foto – impressie. Tot de volgende keer!