Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Testing, Tips

Nieuws blijft het doen in e-mailmarketing

Het Amerikaanse Mailermailer heeft in 2009 al het e-mailverkeer dat via haar platform passeerde geanalyseerd. Ruim 900 miljoen onderwerplijnen verder filterden ze er de volgende woordenwolk uit.

Het principe is je allicht bekend. Hoe groter het woord, hoe frequenter het gebruikt wordt in het schrijven van de onderwerpregels. Dat wordt dan ook nog een keer gecombineerd met het openen en dus ook lezen van het bericht. Het is natuurlijk allemaal bekeken met een Amerikaanse bril op. Maar een paar opmerkelijke vaststellingen kunnen net zo goed opgaan voor onze e-mailmarketing in de lage landen.

Nieuws

Middenin de woordenwolk krijgen nieuws en nieuwsbrief bijna gelijkaardige hoge gebruiksscores. Dat ondersteunt opnieuw de stelling dat relevante inhoud en nieuws nog steeds de beste insteek is om aan e-mailmarketing te doen. De lezer ligt blijkbaar nog steeds op vinkenslag om het laatste over zijn vakgebied te weten te komen. De term ‘update’ mag in dezelfde orde gezien worden.

Plezier

De internaut wil blijkbaar ook geen enkel pleziertje missen. Een evenement, een party en dat alles in combinatie met ‘vanavond’ is blijkbaar ook goed om de aandacht te trekken. Oproepen tot actie is volgens de ongeschreven spelregels van de e-marketing het meest effectief als de kans om te reageren kort is. `s Morgens een e-mail ontvangen met vanavond roept blijkbaar een reflex tot openen op.

Gratis

Opvallend is dat ‘gratis’ ook hoog scoort. ‘Gratis’ is in principe te mijden, want het trekt de aandacht van spamfilters. Deze woordenwolk toont aan dat het gebruik van het woordje ‘gratis’ wel kan, indien het gecombineerd wordt met de juiste woorden. ‘Gratis verzending’, ‘gratis onderhoud’ en nog andere relevante combinaties kunnen volgens dit onderzoek wel gebruikt worden.

okt 27, 2010Ann Flipkens
Previous storyBlaas je B2C-relatie nieuw leven in met deze tipsNext storyUit onze reeks bloopers: ‘TEMPLATE 108 servicedesk, werkt goed bij bestaande klanten’
Home Nieuws blijft het doen in e-mailmarketing
12 jaar geleden E-mailmarketing, Testing, Tips190
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Vergelijk eens met je open ratio

We vertelden het reeds eerder. Een open- en doorklik-ratio vertelt lang niet alles. De succesratio van een e-mailcampagne is een som van vele factoren. Maar toch zijn de open-ratio’s van tijd tot tijd toch eens de moeite waard om te bekijken. Om eens af te toetsen waar je eigen campagnes scoren, maar ook binnen je […]

E-mailmarketing, Inspiratie!, Trends

Ontvanger triggert e-mailmarketing

Het jaar loopt weer stilaan naar haar einde. Hoewel er op het vlak van e-mailmarketing net omwille van dat jaareinde, nog drukke dagen te wachten staan, sijpelen nu al de eerste trendlijstjes en voorspellingen omtrent de toekomst van e-mailmarketing binnen. We filteren ze op haalbaarheid en zullen de komende weken de opmerkelijkste visies brengen. nov […]

Content

Laat je niet verleiden door een al te grote aaibaarheidsfactor!

Sinds enkele maanden is het toepassen van video in e-mails de overheersende stroom geworden. Maar nog belangrijker is dat je bij het gebruik van bewegend beeld rekening houdt met wat algemeen als de juiste werkwijze wordt beschouwd. jun 29, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Reporting, Strategie, Testing

Beheer je eigenlijk je e-mailcampagnes?

E-mailmarketing is een handig en snel instrument. Zo snel dat je soms het risico loopt jezelf voorbij te hollen. Vandaar even een kort gewetensonderzoek. Lanceer jij ook een nieuwe campagne naar een dezelfde doelgroep, zonder even de vorige geanalyseerd te hebben? mei 7, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Strategie, Tips, Trends

E-mailmarketing is de start van elke goede relatie

Je komt ze vaak tegen, die pagina’s waar een nieuw product of bedrijf aangekondigd wordt. Ze zijn summier, veelbelovend, maar bevatten allen een duidelijk wit vlak. Om je e-mailadres achter te laten. De winnaars van het pop-up restaurant hebben het goed begrepen. De eerste klanten voor hun nieuwe restaurant worden nu al verzameld… jun 12, […]

E-mailmarketing, Strategie, Tips

De harde waarheid van e-mailmarketing: acht seconden om de ontvanger te informeren

Abonnees spenderen gemiddeld acht seconden of minder aan de meeste e-mailberichten voordat ze doorklikken of afhaken. Bovendien is de kans groot dat als ze eens weg navigeren, ze niet meer terugkeren naar je e-mail. Wat kan je als e-marketeer doen om te garanderen dat je boodschap overkomt? Je leest het hier. jan 21, 2011Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips

Stuur eens een adreswijziging

Je e-mail in de mailbox van de ontvanger krijgen. Dat lijkt soms niet zo eenvoudig. Want de grote e-mailproviders hebben zo allen hun eigen spelregels, om te bepalen wat in de primaire inbox terecht mag komen. En soms kan vindingrijkheid een handje helpen. Door bijvoorbeeld een adreswijziging uit te sturen. apr 23, 2015Ann Flipkens

Trends, Wetgeving

E-mail, veiligheid en privacy…

Er is zoiets als het briefgeheim. De post mag nooit je brieven openen en daar in snuffelen. De overheid overigens ook niet, tenminste niet zonder een gerechtelijk bevel. En daar zijn we redelijk gerust over. mrt 22, 2014Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail