Wakker liggen is bijna niet meer nodig. De nieuwste versie van Flexmail is er bijna. Nog beter dan het nieuwe iOS7, want naast een verbeterde interface, bulkt deze update van tal van nuttige vernieuwingen.
Het importeren was reeds vrij goed gestructureerd. Maar je moest tot vandaag nog het juiste kanaal kiezen waarlangs Flexmail de import zou laten verlopen. Die stap mag je vanaf vandaag overslaan. Gewoon het bestand opladen, de velden machten en klaar is kees.
Zelf de sleutel kiezen
Tot nu was het e-mailadres de unieke sleutel bij het importeren van de contacten. Vanaf vandaag kan je zelf kiezen welk veld de unieke sleutel zal zijn bij het importeren. Of een combinatie van velden. Zo kan je reeds bij het importeren gedifferentieerde e-marketinglijsten samenstellen.
Geldigheid
Bij het importeren controleert Flexmail ook de geldigheid van het e-mailadres. Zo verkom je vervuyiling vanaf het eerste moment. Deze functionaliteit werd nu uitgebreid met een controle op gsm-nummers en faxnummers. Dit voor contacten waar je voor multichannel actie kiest met Flexsms en Flexfax.
Overschrijven of niet
Wat doet Flexmail bij het importeren met contacten die reeds in je lijst aanwezig zijn? Tot vandaag werd het oude bewaard en de nieuwe import genegeerd. Maar het kan zijn dat in de nieuwe import in de bijkomende velden nieuwe en nuttige informatie steekt. Vanaf vandaag kan je aangeven of je bestaande e-mailadressen of ander velden, afhankelijk van het gekozen referentieveld, wil laten overschrijven overschreven of dat ze genegeerd moeten worden.
In één klap, drie keer
De modules Flexmail, Flexsms en flexfax vormen samen één enkele geïntegreerde module. Je kan nu in één en dezelfde omgeving e-mail-, sms- en faxcampagnes aanmaken. En het contactenbeheer volgt vanaf vandaag dezelfde filosofie. Voor elke lijst zal Flexmail het aantal geldige contacten voor elke kanaal. Dat is een eerste stap naar een volledig geïntegreerd multichannel platform.
Beter sorteren van campagnes en berichten
Vanaf vandaag kan je je berichten beter kunnen organiseren door het aanmaken van categorieën. Standaard zullen alle berichten in de voorgedefinieerde categorie “Mijn berichten” terug te vinden zijn. Hetzelfde geldt voor je campagnes en rapporten. Categorieën die je aanmaakt bij je campagnes zal je ook automatisch terugvinden bij je rapporten. Campagnes en rapporten kan je vanaf nu ook onderbrengen in het “Archief”. Zo wordt het verschil tussen actuele campagnes en afgewerkte campagnes een stuk duidelijker.
Nog performanter
Er werd nog verder geoptimaliseerd voor het verzenden van grote volumes. Flexmail kende een sterke groei, maar ook de gebruikers van Flexmail zetten steeds meer e-mail adressen en campagnes in. Er werd permanent aan onze verzendmotor gesleuteld. Zo werd de verzendcapaciteit verhoogd tot een niveau waarbij we nu moeiteloos 500.000 mails per uur kunnen versturen.
Verzender bij sms campagnes
Bij het versturen van een sms-campagne heb je vanaf vandaag de mogelijkheid om een afzender mee te geven. Zo kan je ontvanger op het sms bericht antwoorden. Het verhoogt de kans op conversie. Om vals spelen te voorkomen zit er nu in flexsms een module ingebouwd dat het afzenderadres moet valideren. Dat verloopt via een persoonlijke code die naar de gsm van de afzender wordt gestuurd.