Vele bedrijven hebben hun weg gevonden naar e-mailmarketing. Nieuwsbrieven zijn dan ook niets nieuws onder de zon. Om het engagement van de abonnee te verhogen, samen met je open- en doorklikratio, kan het geen kwaad om jouw e-mailcampagne te onderscheiden van de rest. Lees hier hoe je dat kan doen.
In de vorige blogpost ontdekte je al dat prospectie en het aanhalen van een klantenrelatie twee efficiënte methoden zijn om een meerwaarde te bieden. Met deze drie tips is de strategie compleet.
Locatie gebaseerde segmentatie
Het begrip rolt niet zomaar van je tong, doeltreffend is het wel. Ondernemingen, die zowel een fysieke winkel hebben als online aanwezig zijn, kunnen hun mailinglijst segmenteren aan de hand van de woonplaats van de abonnee. Dat levert zeer specifieke gepersonaliseerde e-mailmarketing op, die in de smaak valt bij je doelgroep.
Je kan ook heel origineel aan de slag met locatie gebaseerde segmentatie door een gebeurtenis in een bepaalde regio aan te wenden als motivatie voor het versturen van de e-mail. Verkoop je bijvoorbeeld sportartikelen en heb je weet van een voetbalclub die de eindzegen heeft behaald, stuur dan een e-mail uit naar de abonnees uit de streek met een speciale ‘winnaarskorting’.
Kort en bondig
Vergeet de eerste regel van e-mailmarketing niet. Houd het kort en bondig! Je doelgroep krijgt een overmaat van e-mails binnen per dag. Als ze beslist om jouw e-mail te openen, dan heb je slechts acht seconden om de aandacht vast te houden. Zorg er dan ook voor dat in die acht seconden de boodschap van je e-mail overkomt.
Voeg waarde toe
Je e-mail moet meer om het lijf hebben dan een pure commerciële boodschap. Abonnees zijn op zoek naar waarde. Ze eisen relevante informatie, die ze nodig hebben en die ze willen lezen. Daarmee creëer je een substantiële relatie met de klant. Als hij weet dat jij hem waardevolle informatie bezorgt, dan blijft hij je e-mail openen.
Overtref de middenmoot en pak uit met professionele e-mailmarketing van Flexmail. Neem vrijblijvend contact met ons op voor raad en daad.