Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Tips

Nog drie tips om de concurrentie een stap voor te zijn

Vele bedrijven hebben hun weg gevonden naar e-mailmarketing. Nieuwsbrieven zijn dan ook niets nieuws onder de zon. Om het engagement van de abonnee te verhogen, samen met je open- en doorklikratio, kan het geen kwaad om jouw e-mailcampagne te onderscheiden van de rest. Lees hier hoe je dat kan doen.

In de vorige blogpost ontdekte je al dat prospectie en het aanhalen van een klantenrelatie twee efficiënte methoden zijn om een meerwaarde te bieden. Met deze drie tips is de strategie compleet.

Locatie gebaseerde segmentatie

Het begrip rolt niet zomaar van je tong, doeltreffend is het wel. Ondernemingen, die zowel een fysieke winkel hebben als online aanwezig zijn, kunnen hun mailinglijst segmenteren aan de hand van de woonplaats van de abonnee. Dat levert zeer specifieke gepersonaliseerde e-mailmarketing op, die in de smaak valt bij je doelgroep.

Je kan ook heel origineel aan de slag met locatie gebaseerde segmentatie door een gebeurtenis in een bepaalde regio aan te wenden als motivatie voor het versturen van de e-mail. Verkoop je bijvoorbeeld sportartikelen en heb je weet van een voetbalclub die de eindzegen heeft behaald, stuur dan een e-mail uit naar de abonnees uit de streek met een speciale ‘winnaarskorting’.

Kort en bondig

Vergeet de eerste regel van e-mailmarketing niet. Houd het kort en bondig! Je doelgroep krijgt een overmaat van e-mails binnen per dag. Als ze beslist om jouw e-mail te openen, dan heb je slechts acht seconden om de aandacht vast te houden. Zorg er dan ook voor dat in die acht seconden de boodschap van je e-mail overkomt.

Voeg waarde toe

Je e-mail moet meer om het lijf hebben dan een pure commerciële boodschap. Abonnees zijn op zoek naar waarde. Ze eisen relevante informatie, die ze nodig hebben en die ze willen lezen. Daarmee creëer je een substantiële relatie met de klant. Als hij weet dat jij hem waardevolle informatie bezorgt, dan blijft hij je e-mail openen.

Overtref de middenmoot en pak uit met professionele e-mailmarketing van Flexmail. Neem vrijblijvend contact met ons op voor raad en daad.

aug 12, 2011Michelle Dassen
Previous storyDrie tips om de concurrentie een stap voor te zijnNext storyDrie berichten die het engagement van de abonnee stimuleren
Home Nog drie tips om de concurrentie een stap voor te zijn
9 jaar geleden E-mailmarketing, Tips365
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Inspiratie!, Tips

Hoe Touring in 8 stappen haar promotie aankondigt

Een besparing is een goed uitgangspunt om een aanbieding te lanceren. Dat geldt voor alle marketingkanalen, maar zeker ook voor e-mailmarketing. Als de werkende mens in de ochtendfile via het radionieuws heeft mogen vernemen wat allemaal de komende tijd duurder gaat worden, dan is een besparing van ruim 200 euro een goede trigger voor eenieder […]

Content, Design

Onderschat jij de waarde van je call-to-action?

Je zou alvast niet de enige zijn. Marketeers geloven dat consumenten al beslist hebben of ze een aanbieding al dan niet interessant vinden, voor ze de call-to-action te zien krijgen. Wat er dus in dat ene regeltje staat is dus weinig van belang omdat de klant sowieso gaat doorklikken…Fout!  jul 29, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie

Nederlanders worden wakker met e-mail

Een nieuw Nederlands onderzoek dat dit jaar werd uitgevoerd door het Nederlandse CG Selecties onder 1000 Nederlanders in een toevallige steekproef leerde ons dit. E-mail is het eerste waar de Nederlanders aan denken. sep 27, 2013Thomas Vangelooven

Reporting, Tips

Blijft je conversie achter? Vijf tips om dit uit te zoeken

Een e-mailcampagne stuur je uit in de zoete hoop dat die voor 100 procent gelezen wordt. Alleen dan is natuurlijk de kans op conversie het hoogst. Misschien is dit een onrealistische verwachting. Daarom is het goed om je lijsten te toetsen aan een benchmark binnen je sector. Merk je dan dat een bepaalde e-maillijst achter […]

Afleverbaarheid

Een goed jaar, dat hebben we nodig!

‘Fijne Feestdagen en een Gelukkig Nieuwjaar’ is momenteel het meest gebruikte onderwerp bij e-mailberichten die in de inbox binnenstromen. Niet alleen bedrijven, maar ook particulieren hebben zich op deze trend gestort. dec 30, 2009Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing

De kracht van het woord

Een boodschap overbrengen is niet altijd even makkelijk. Daarom is het belangrijk dat je de juiste woorden en beelden gebruikt om je lezer telkens opnieuw te verleiden. De lezer beslist immers wat ie leest en wat in de prullenmand belandt. nov 19, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie

Woorden in onderwerpregels kunnen botsen met spamfilters

Het werken met onderwerpregels die de bestemmeling moet verleiden tot lezen, is een aparte tak van sport. Er wordt dus druk gesleuteld, maar soms beseft men niet wat de gevolgen van dat gesleutel zouden kunnen zijn. okt 8, 2009Ann Flipkens

Wetgeving

E-mailmarketing in Nederland: een checklijst

Voor onze klanten in Nederland veranderen vanaf 1 januari de spelregels voor e-mailmarketing. In de nieuwe Code E-mail wordt er een waslijst van do’s en don’ts opgesomd. Maar welke grote veranderingen staan er nu concreet voor de e-mailmarketeer op stapel? dec 9, 2011Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,658

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail