Het einde van het jaar nadert. Het is dan niet alleen tijd voor jaaroverzichten, maar ook voor voorspellingen voor het komende jaar. Het Canadese Überflip zette enkele opmerkelijke cijfers naast elkaar.
We visten daar het meest interessante gedeelte voor u uit. Een eerste vaststelling is dat het gros van de marketeers ook de “e” voor hun naam mogen kleven. Op dit ogenblik gebruikt men in bijna drie vierde van de cases uit de B2B omgeving e-mailmarketing als een gedegen kanaal.
B2C
Dat de B2C omgeving een tikkeltje achter blijft, vindt allicht een verklaring in het feit dat zij via nog heel wat meer algemene kanalen zoals televisie en algemene kranten worden benaderd. Iets wat in een zakelijke omgeving iets minder ingezet wordt. Maar met 65 procent penetratie, is ook daar e-mailmarketing eerder regel dan uitzondering.
Nog meer
De kleine lettertjes onderaan de figuur zijn zo mogelijk nog leuker. Bij de ondervraagde bedrijven blijkt men reeds tot 20 procent van het budget te spenderen aan e-mailmarketing. En in 2014 voorziet men een groei van 10 procent. Mocht u ooit getwijfeld hebben aan de energie die je in e-mailmarketing stak, dan is deze nu wel over. In de marge leerden we ook dat 40 procent van de ontvangers van commerciële e-mailberichten minstens één keer een aankoop verrichtten.
Kwalitatieve leads
Bij de B2B marketeers luidt het dan dat 40 procent van de leads die via e-mailmarketing gegenereerd werden, uiteindelijk zeer waardevol bleken te zijn. Een goede reden om nu al aan uw e-mailmarketingplan van 2014 te beginnen.