Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Design

Nog meer tips voor een geslaagde call-to-action

De verwoording van je call-to-action en de locatie van de knop hebben een behoorlijke impact op het gedrag van de abonnee. In dit artikel ontdekt je nog twee peilers voor een doeltreffende call-to-action. 

In de vorige blogpost hebben we het belang van een goede actieknop uiteengezet. Hoewel conversie de doelstelling van elke e-mailcampagne is en de klant daarvoor vaak op die bepaalde knop moet drukken, wordt de impact van de actieknop toch nog vaak onderschat. In dit artikel geven je nog enkele tips mee die het doorklikratio positief beïnvloeden.

Link of knop

Je zou er versteld van staan welke invloed de grafische vormgeving van de knop heeft op het doorklikratio. Door simpelweg een knop toe te voegen aan de call-to-action, in plaats van een link, schiet het cijfer meteen de hoogte in.

Zo verging het een technologiebedrijf, dat ondanks de voorkeur van de marketeers om een link toe te voegen, toch een andere weg insloeg. De actieknop leverde een stijging in het doorklikratio op van 67 procent.

Design


Kleur, vorm en grootte van de actieknop lijken op het eerste gezicht details, maar kunnen wel degelijk een invloed uitoefenen op het succes van je e-mailcampagne. Een algemene regel bestaat er niet, maar marketeers zijn het er unaniem over eens dat de actieknop mag opvallen. Maar maak hem ook niet te groot zodat hij op een banner lijkt. Zorg dus voor een wezenlijk verschil tussen de twee.

Ervaren marketeers zullen je vertellen dat het zeker de moeite waard is om te experimenteren met de actieknop. Een te bonte actieknop kan geen kwaad, maar geen aandacht besteden aan je call-to-action is uit den boze.

aug 3, 2011Ann Flipkens
Previous storyOnderschat jij de waarde van je call-to-action?Next storyHoe houd je je e-mail relevant?
Home Nog meer tips voor een geslaagde call-to-action
12 jaar geleden Content, Design380
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid, Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

“Smart Builder” neemt je alle zorgen uit handen!

Het schrijven van een pakkende e-mail is een kunst. Maar dit bericht op een mooie manier opmaken zonder te zondigen tegen de spelregels van goede HTML praktijk, is zo mogelijk nog een grotere uitdaging. Met de “Smart Builder” die we deze week lanceerden heb je nu voortaan slechts één probleem. Het schrijven van een pakkende […]

Design, Tips

HTML voor e-mailmarketing dummy’s

Een goede e-mailmarketeer zal niet zo maar een tekstbericht de wereld insturen. Hij opteert er voor om HTML in te zetten zodat zijn bericht een kleurrijk en modern tintje meekrijgt. Het oog moet immers ook wat hebben. Alleen weet niet iedere beginnende e-marketeer hoe je dit moet aanpakken. Voor hen houden we het vandaag positief. […]

Content, E-mailmarketing, Tips

Optimaliseer je onderwerpregel met deze tips

Het belang van een pakkende onderwerpregel hoeven we je waarschijnlijk niet meer uit te leggen. Als die eerste regel er niet in slaagt om de aandacht van de ontvanger te trekken, dan is het afgelopen voor je mailing. Met deze drie punten haal je keer op keer het beste uit je onderwerpregel. jul 6, 2011Thomas […]

E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie, Tips

Verzorg je leads! Het achtste werk van Flexmail leert hoe!

Er zijn in e-mailmarketing twee grote fases waarbij je de mogelijke contacten tot klant maakt. De eerste fase is iemand overtuigen zich in te schrijven op je e-marketinglijst. De tweede stap is diezelfde persoon ook nog klant laten worden. Tussen beide stappen zit een wereld van verschil. sep 4, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing

Hoe verander je het consumentengedrag met een e-mailcampagne?

Het antwoord is kort en bondig: niet. Met één e-mailcampagne bereik je niet het gewenste effect. Je zal een reeks van relevante e-mails moeten versturen naar je database om het gedrag van de consument naar je hand te zetten. Ook andere marketinginstrumenten moeten dezelfde boodschap uitdragen.  apr 27, 2011Ann Flipkens

Targeting

Wie wil je bereiken met je e-mail?

Pik je zo maar een lijst? Pak je keer op keer dezelfde lijst, omdat je maar één lijst hebt? Of denk je even na voor je het verzenden begint? sep 15, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Social media

Gebruik jij al sociale mediareacties in je e-mail?

Neen? Dan kan je daar best eens mee beginnen. Alle conversaties waarin je bedrijf vermeld wordt, zijn goed om je abonnees aan te tonen dat je opvalt binnen het gigantisch sociale medianetwerk.  jun 17, 2011Ann Flipkens

List Building

Wat als de extensie van het e-mailadres verandert?

Op 1 augustus 2012 vervallen de e-mailadressen van @wanadoo.nl en @orange.nl. De Nederlandse internetaanbieder Online zal deze adressen gaan omvormen naar @online.nl. Dit is het gevolg van de overeenkomst die Online sloot met de oorspronkelijke eigenaars van de domeinnamen. Voor e-marketeers is er werk aan de winkel. jul 19, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail