Zodra je abonnee actief met je nieuwsbrief aan de slag gaat, bijvoorbeeld door te klikken op een link, krijg je heel wat gegevens binnen over de interesses van de klant. E-mailmarketing is iets moois, maar hoe groter je mailinglijst wordt, hoe moeilijker het is om iedereen op te volgen. Hoe vaak heb jij niet gevloekt om gemiste kansen?
Flexmail heeft niet alleen de website een nieuwe look gegeven, ook de software kreeg een opfrissing. Met een volledig arsenaal aan nieuwe functies wordt er ingespeeld op de hedendaagse behoeften van de e-mailmarketeer. Dat geldt onder meer voor de autoresponder.
Geautomatiseerd
Het woord zegt het al zelf. De autoresponder is eigenlijk een geautomatiseerde e-mailcampagne, vergelijkbaar met de ‘out-of-office’-berichten. Enige verschil is dat de autoresponder veel flexibeler is.
Scenario
Je kan complexe scenario’s opzetten waarmee je op basis van het gedrag van de abonnee een geautomatiseerde campagne kan verzenden. Heeft iemand bijvoorbeeld op een link geklikt in je nieuwsbrief, dan kan je het scenario zo instellen dat er automatisch een opvolgmail in zijn mailbox zit. Is je abonnee binnenkort jarig? Dan kan je instellen dat er drie dagen voor de grote dag een speciale aanbieding met verjaardagswensen in zijn mailbox verschijnt.
Voorkeuren
Het interessante is dat je via een gebruiksvriendelijk werkblad een aantal voorkeuren kunt ingeven. Je kan de ‘trigger’ instellen, bijvoorbeeld wanneer iemand een enquête heeft ingevuld. Je kan dan heel specifiek aanduiden wanneer je wilt dat de e-mail in de mailbox van de abonnee valt. Je kan de duur van de campagne bepalen, enzovoort. Zo heb je de opvolging van je e-mailmarketing voor een groot stuk geautomatiseerd.