Het fenomeen is gekend. Een beetje zakelijk druk bezet mens ziet op een dag behoorlijk wat e-mail verkeer voorbij komen. Hoofdzaak en bijzaak scheiden is voor deze dame of heer belangrijk. Nubli wil daar een antwoord op formuleren.
De makers van de Outlook plugin Nubli wilde gewoon een eenvoudig antwoord op eenvoudige vragen. Kan ik een lijst krijgen van e-mais; waar ik onmiddellijk op moet antwoorden, zonder dat ik veel tijd verlies alle binnengekomen e-mail te doorploegen? Kan ik snel actie ondernemen op de e-mails die van belang zijn? En kan iemand voor mij onthouden op welke e-mails ik best vandaag nog antwoord?
Zandbak
De plugin gaat uit van de 20/80 regel. Twintig procent van je inbox is belangrijk. De rest kan later, of zelfs niet gelezen worden. De makers van Nubli beschouwen de inbox als de plek waar de internaut zijn zandbak creëert om e-mail te beheren, te sorteren en te reageren. Nubli geeft aan de gebruiker de kans om e-mails te taggen. En die tags geven uiteindelijk aanleiding tot een vorm van prioritisering. Een goede e-marketeer ziet nu al de bui hangen. Als iedereen in de wereld deze methode gaat aankleven, dan is de kans dat zijn boodschap niet meer in de juiste zandbak terecht komt zeer reëel.
Proactief
Of Nubli een stille dood zal sterven op het kerkhof van de web 2.0 toepassingen zal de toekomst uitwijzen. Maar het groeiende aantal e-mails in de B2B omgeving zal ooit wel eens aanleiding geven tot dit niveau van catalogeren, prioritiseren en negeren. Daarom is het zeker niet verkeerd om als e-marketeer alvast je digitale nieuwsbrieven nog meer van goede content te voorzien. Want dan heb je recht van spreken als je de lezer suggereert deze te taggen als weekend-, avond-, of welke lectuur dan ook. Je komt dan misschien niet als eerste aan de beurt. Meer vergeten word je ook niet!