Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Nubli, nieuwsoortig drempel voor de e-marketeer?

Het fenomeen is gekend. Een beetje zakelijk druk bezet mens ziet op een dag behoorlijk wat e-mail verkeer voorbij komen. Hoofdzaak en bijzaak scheiden is voor deze dame of heer belangrijk. Nubli wil daar een antwoord op formuleren.

De makers van de Outlook plugin Nubli wilde gewoon een eenvoudig antwoord op eenvoudige vragen. Kan ik een lijst krijgen van e-mais; waar ik onmiddellijk op moet antwoorden, zonder dat ik veel tijd verlies alle binnengekomen e-mail te doorploegen? Kan ik snel actie ondernemen op de e-mails die van belang zijn? En kan iemand voor mij onthouden op welke e-mails ik best vandaag nog antwoord?

Zandbak

De plugin gaat uit van de 20/80 regel. Twintig procent van je inbox is belangrijk. De rest kan later, of zelfs niet gelezen worden. De makers van Nubli beschouwen de inbox als de plek waar de internaut zijn zandbak creëert om e-mail te beheren, te sorteren en te reageren. Nubli geeft aan de gebruiker de kans om e-mails te taggen. En die tags geven uiteindelijk aanleiding tot een vorm van prioritisering. Een goede e-marketeer ziet nu al de bui hangen. Als iedereen in de wereld deze methode gaat aankleven, dan is de kans dat zijn  boodschap niet meer in de juiste zandbak terecht komt zeer reëel.

Proactief

Of Nubli een stille dood zal sterven op het kerkhof van de web 2.0 toepassingen zal de toekomst uitwijzen. Maar het groeiende aantal e-mails in de B2B omgeving zal ooit wel eens aanleiding geven tot dit niveau van catalogeren, prioritiseren en negeren. Daarom is het zeker niet verkeerd om als e-marketeer alvast je digitale nieuwsbrieven nog meer van goede content te voorzien. Want dan heb je recht van spreken als je de lezer suggereert deze te taggen als weekend-, avond-, of welke lectuur dan ook. Je komt dan misschien niet als eerste aan de beurt. Meer vergeten word je ook niet!

http://www.nubli.com/

nov 10, 2009Thomas Vangelooven
Previous storyHeb jij wel het juiste e-mailadres?Next storyOntvanger bepaalt de afleverbaarheid
Home Nubli, nieuwsoortig drempel voor de e-marketeer?
11 jaar geleden Geen categorie196
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-commerce, List Building, Tips

Schrijf eens een echte brief!

Het uitbouwen van een goede en relevante adressenlijst is een kritische succesfactor voor e-mailmarketing. Dat is een open deur intrappen. Maar besef je dat soms in je commerciële omgeving potentiële, maar slapende e-mailadressen zitten? En hoe krijg je ze actief? feb 22, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Social media

Gebruik jij al sociale mediareacties in je e-mail?

Neen? Dan kan je daar best eens mee beginnen. Alle conversaties waarin je bedrijf vermeld wordt, zijn goed om je abonnees aan te tonen dat je opvalt binnen het gigantisch sociale medianetwerk.  jun 17, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing

E-mail is een blijver in de marketing mix

“Veel marketeers zijn zich er niet van bewust dat je met e-mail programma’s meer kan”, stelt Steven Roe, directeur Business Development bij het Amerikaanse BrightWave Marketing. “Maar dan moet je wel voorbij de inbox raken”. jun 27, 2009Michelle Dassen

E-mail wordt in de toekomst allicht minder goedkoop

Het versturen van e-mails vinden we bijna even normaal als ademen. Net zoals we het gevoel hebben dat we voor de lucht die we inademen niet moeten betalen, hebben we allen het gratis gevoel als we e-mail in grote aantallen versturen. Daar zou in de toekomst wel eens verandering in kunnen komen. aug 12, 2009Ann […]

Content, E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

De perfecte welkomstboodschap (deel II)

We vertelden al in de vorige blog dat een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst alle aandacht verdient. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. De vijf tips die we vandaag geven, sluiten hier nauw bij aan… mei 29, 2012Ann Flipkens

Design, Hoe begin je met e-mailmarketing, Tips

Zoek de drie verschillen, met en zonder afbeeldingen!

Het is een bekend fenomeen. Bij heel wat e-mailclients staan de afbeeldingen standaard op uit. Met de alt-tag kan je altijd één en ander recht zetten. Maar het blijft behelpen. Daarom willen we je dit voorbeeld van de befaamd e-marketeers van moo.com niet onthouden. jul 12, 2013Ann Flipkens

Geblokkeerde beelden in e-mail blijven afknappers

Geblokkeerde beelden blijven een pijnpunt voor e-mailmarketeers. Volgens een onderzoek van MarketingSherpa verschijnen slechts 33 procent van de foto’s bij het simpelweg openen van een e-mail. In 2006 was dat nog 55 procent. sep 29, 2010Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

Een hond, storytelling en e-mailmarketing

Als we een e-mailcampagne ontwerpen, dan zijn we vaak geneigd om heel snel tot de orde van de dag over te gaan. We zetten het product voorop, we brengen het nieuws van de dag of we laten de promotie van het moment los op de lezer. Als je het principe van ‘storytelling’ huldigt, dan pak […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,675

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail