Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Testing

Oeps, te snel op de ‘verzendknop’ geklikt?

Het kan iedereen overkomen: in een gehaaste of verstrooide bui verstuur je je e-mail naar de verkeerde persoon of mailinglijst. Hoe reageer je dan het best? 

Het overkwam de wenskaartenfabrikant Hallmark onlangs. In onze mailbox collega viel een e-mail die bestemd was voor Belgische consumenten met verwijzingen naar de Belgische websites van het bedrijf.

Verontschuldiging

Daarna viel een tweede e-mail in de inbox. Daarin verontschuldigde het bedrijf zich voor de ‘foutieve’ nieuwsbrief en verzekerde ons dat we binnenkort een e-mail met aantrekkelijke acties en kortingen, die speciaal voor ons geselecteerd zijn, zouden ontvangen.

Hoffelijk

Op het eerste gezicht is dat een hele hoffelijke en snelle reactie van het wenskaartenbedrijf, was het niet dat wij wél Belgische consumenten zijn en dus volledig rechtmatig de eerste mailing ontvangen hadden. De reden voor die vergissing kan veelzijdig zijn. Aangezien we niet alle registraties op nieuwsbrieven in ons fotografisch geheugen inprenten, kan de foutieve geografische aanduiding verstrooidheid van onze kant zijn.

Service

Andere mogelijkheid is dat de database een technisch mankement heeft, of dat de marketingdienst panikeerde. Wat de reden ook mocht zijn: de verontschuldigende e-mail getuigt van een klantvriendelijke service van Hallmark.

Buffer

Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen. Flexmail heeft daarom een buffer geïnstalleerd, die de drempel naar de verleidelijke ‘verzendknop’ verhoogt. In de afbeelding hieronder zie je dat de verzender vier stappen moet doorlopen, voordat hij uiteindelijk op ‘verzenden’ kan klikken.

Nadenken

In de eerste twee stappen wordt hem gevraagd om de e-mail te identificeren aan de hand van de inhoud of de mailinglijst. In de derde stap krijgt hij een volledig overzicht mee van de specificaties, tot hij uiteindelijk aan het verzenden toekomt. Twee keer nadenken kan immers heel wat stommiteiten de wereld uithelpen.

mei 25, 2011Ann Flipkens
Previous storyVerhoog je afleverpercentage met een SPF-recordNext storyVerhoog je conversieratio met een menselijke insteek
Home Oeps, te snel op de ‘verzendknop’ geklikt?
12 jaar geleden Cases, Testing384
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, List Building, Trends

E-mailmarketinglijsten, de cijfers!

De groei van onze e-marketinglijsten is meestal onze grootste zorg. E-mailmarketing is pas succesvol, als we steeds weer verse aanvoer hebben van nieuwe e-mailadressen. Het Amerikaanse Marketingsherpa is voortdurend op zoek naar de strategieën die onze collega’s op dit vlak aan boord leggen. mrt 20, 2013Ann Flipkens

Content, Design

Onderschat jij de waarde van je call-to-action?

Je zou alvast niet de enige zijn. Marketeers geloven dat consumenten al beslist hebben of ze een aanbieding al dan niet interessant vinden, voor ze de call-to-action te zien krijgen. Wat er dus in dat ene regeltje staat is dus weinig van belang omdat de klant sowieso gaat doorklikken…Fout!  jul 29, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing

Test: nog eens vier valkuilen van promotionele marketing

Promotionele marketing is geen sinecure. Dat bleek uit al de lijst van de meest voorkomende fouten in onze vorige blog. Het lijstje is nog niet helemaal af. Hoe zit het met jouw marketingskills? Test in het in deze blog. dec 23, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips, Trends

Spam, het negende werk van Flexmail helpt je overleven

Iedere e-marketeer krijgt er mee te maken. Spam is het grote doemspook waartegen we moeten vechten. Je kunt jezelf nog zo goed aan de nettiquette houden, er zijn altijd snoodaards in de wereld die er zich geen bal van aantrekken en ongelimiteerd ongevraagde e-mailberichten rondsturen over de meest twijfelachtige onderwerpen. okt 7, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing

Acht argumenten om nú met e-mailmarketing te starten

E-mailmarketing blijft een sterk communicatiemiddel. Voor diegenen die nog niet overtuigd zijn, geven we hier acht argumenten waarom je er best vandaag nog mee start! nov 12, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

Je moet natuurlijk steeds origineler uit de hoek komen om je e-mailcontacten nog te kunnen verwonderen. Veel e-marketeers grijpen graag naar een verjaardag om de contacten aan te spreken. We zetten graag een paar mogelijkheden op een rij. En dan zal je zien dat er meer mogelijk is, dan een klassieke verjaardagskaart! jan 11, 2013Michelle […]

E-mailmarketing, Personalisatie

Drie trends leiden tot een optimale e-mailstrategie

E-mailmarketing wordt langzaam maar zeker dé tool voor de marketeer. Wil je naast de concurrentie van de spambots ook je concurrenten een stapje voor blijven, dan is het goed om de volgende drie trends in je achterhoofd te houden. feb 29, 2012Ann Flipkens

Enquêtes, Tips

Waarom geen mini enquête in je e-mail stoppen?

Van tijd tot tijd valt er zo’n digitale enquête in je inbox. Met de plechtige belofte dat het maar enkele minuten kost om deze in te vullen. En voor je het weet, ben je een kwartier verder en heb je al een paar keer overwogen om de bevraging af te breken. jul 22, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail