Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Omdat stilzitten nog steeds geen optie is!

Vorige week verhuisde de masterclass die Flexmail regelmatig organiseert naar een nieuwe locatie. De class verzamelde in de nieuwe kantoren van Flexmail in Brussel. Naast een boeiende discussie over e-mail adressen kwamen de klassieke ingrediënten over e-mailmarketing aan bod.

Voor een gevarieerd en internationaal publiek zette Jacqueline Mahieux van Flexmail een aantal aandachtspunten uit de wereld van e-marketing op een rijtje. Een demonstratie van het e-mailplatform Flexmail diende ter illustratie. Kris Pattyn van Koppa bracht een leuk verhaal over de kracht van het woord. Je kan over een schitterend e-marketing platform beschikken, maar dan kan je met slechte tekst en onzorgvuldige tekst opmaak je conversie ratio’s kelderen.

Dubbel

Aan de hand van een praktisch voorbeeld werd met de ogen van de lezer naar een e-mailbericht gekeken. Mensen lezen van links naar rechts en van boven naar onder. Concreet betekent dat je je belangrijkste boodschap links bovenaan moet plaatsen. Klassieke elementen zoals contactadressen en een welkomstboodschap steek je best in een rechter kolom dan wel onderaan het bericht. Alleen deze eenvoudige ingreep verdubbelde de leesratio van een gelijkaardige e-mail van de ene dag op de andere.

Adressen

De klassieke vraag, “waar haal je je e-mailadressen vandaan?” kwam deze masterclass aan bod. Met de strikte opt-in regels (en in Nederland zijn ze nog een stuk strenger) kan je bijna niet anders dan je potentiële klanten verleiden om zelf in te schrijven op een e-marketinglijst. Het weggeven van prijzen lokt natuurlijk altijd wel een aantal gelukszoekers. Maar een beloning in de vorm van extra info of een korting bij aankoop zorgen zeker voor goede adressen. Kopen is eerder niet aan te raden. Want zit je dan niet alleen met de vraag of het wel daadwerkelijk over opt-in adressen gaat, maar is de actualiteit van het bestand ook niet altijd gegarandeerd.

jun 30, 2010Thomas Vangelooven
Previous storyHTML voor e-mailmarketing dummy’sNext storyEen verwacht e-mailbericht
Home Omdat stilzitten nog steeds geen optie is!
13 jaar geleden Geen categorie190
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Op 13 maart organiseert Flexmail de Crash Course Facebook Marketing

Deze Facebook cursus draait rond het omzetten van de tijd en inspanningen die je in Facebook steekt naar echte resultaten. Resultaten die leiden naar meer leads, meer klanten en uiteindelijk naar meer verkopen. feb 14, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Reporting, Strategie, Testing

Beheer je eigenlijk je e-mailcampagnes?

E-mailmarketing is een handig en snel instrument. Zo snel dat je soms het risico loopt jezelf voorbij te hollen. Vandaar even een kort gewetensonderzoek. Lanceer jij ook een nieuwe campagne naar een dezelfde doelgroep, zonder even de vorige geanalyseerd te hebben? mei 7, 2010Ann Flipkens

Reporting, Strategie, Testing, Tips

Het verband tussen een doorklikker en een uitschrijver

De ratio’s die je e-mailmarketingplatform levert, zijn geen trofeeën om in de kast te zetten. Neen, het zijn handige werkinstrumenten die je – mits een juiste inzet – het nodige voordeel kunnen opleveren. mrt 28, 2014Ann Flipkens

Design

Leer hier hoe je een stap voor kan zijn op de e-mail cliënt

Vele bedrijven gebruiken e-mailmarketing als een middel om brand awareness te creëren. Ze beseffen dat een consequent design voor al hun communicatiekanalen helpt om dat te realiseren. Een goede reflex, maar je bent er zeker al achter gekomen dat een website design een hele andere oefening is dan het ontwerpen van een e-mailcampagne.  jul 20, […]

E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips, Trends

Keuzemogelijkheden in je e-mailcampagne Ja, nee en misschien…

Steeds vaker krijgen we e-mails in onze inbox met een Call to action die ons een keuze laat maken. In de illustratie zie je er een voorbeeld van. mei 17, 2016Michelle Dassen

Inspiratie!, Tips, Trends

Helder communiceren in 3 stappen

We wezen in deze blog al eerder op de trend waarbij eenvoud in het e-mailbericht primeert. Vandaag hebben we weer zo een pareltje als voorbeeld. De e-mail van Galeria Inno die in onze inbox viel, was er duidelijk eentje om te verleiden… feb 13, 2015Ann Flipkens

E-commerce, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Hoe schat jij de waarde in van een bedankje?

Bedank jij je klanten na een transactie? Zo niet, dan start je daar beter mee. Die kleine inspanning kan immers een positieve invloed hebben op je ROI.  apr 15, 2011Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips

Bereik jij de inbox? Twee misverstanden worden twee tips!

E-mailmarketing staat of valt met met de leesdichtheid van je bericht. Hoe meer lezers, hoe groter de kans dat je contacten overgaan tot actie en hoe lucratiever de conversie wordt. Maar komen al je berichten in die inbox en dus onder de neus van de lezer terecht? feb 24, 2012Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail