Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Social media, Tips

Onderschat de forward functie niet!

Soms hoor je wel eens klinken dat e-mail als communicatie middel minder hip is. De sociale webtoepassingen zouden stilaan de plaats innemen van de eenvoudige e-mail. Al was het maar om je vrienden iets onder de aandacht te brengen. Niets is echter minder waar!

Je hebt het zelf allicht meer dan eens ervaren. Iets valt je op bij het surfen op het wereld wijde web, of je krijgt een interessant bericht in je in-box waarbij je spontaan aan een vriend, collega of familielid denkt dat misschien ook gebaat is met die informatie. En voor je het zelf goed beseft heb je op de doorstuur knop gedrukt.

Onderzoek

Recent onderzoek, uitgevoerd door MarketingSherpa heeft aangetoond dat nog steeds het geval is bij het merendeel van de actieve wereld. E-mail is met 74 % ver weg het meest gebruikte medium. Het inzetten van een persoonlijke pagina op bijvoorbeeld Linkedin of Facebook staat op een bescheiden tweede plaats. Met één klap is de mythe dat sociale media de klassieke e-mail als kanaal aan het verdringen is uit de weg.

Relevant

In de marge van deze onderzoeksresultaten kan echter nog een andere conclusie getrokken worden. Als een lezer iets als relevant ervaart, dan zal hij het met zijn relaties delen. Opnieuw wordt er een bewijs geleverd dat je goed moet nadenken wat je naar de lezers stuurt. Alleen goede content zal goede ratio’s opleveren.

Stuur naar een vriend

Als je de lezer oproept tot actie, denk dan niet alleen aan een verkoop genererende handeling. Suggereer ook eens om de inhoud door te sturen naar de collega’s waarvan hij of zij denkt dat ze tot de doelgroep behoren. Een goed e-mailmarketing platform geeft je hierover ook inzicht. En zo boor je weer een nieuwe doelgroep aan. Het kan je contactenlijst alleen maar ten goede komen.

okt 21, 2009Ann Flipkens
Previous storyEen landingspagina geeft hogere ROI!Next story"E-mailmarketing Trends" is de nieuwe boreling
Home Onderschat de forward functie niet!
13 jaar geleden Social media, Tips576
Ann Flipkens
Twitter
Comments: 2
  1. Béate Vervaecke
    13 jaar geleden

    Een wat misleidende titel denk ik.

    Forward is 1001 maal populairder dan klikken op de “stuur naar een vriend” link in een e-mail.

  2. Kris Pattyn
    13 jaar geleden

    Ja en nee, uiteindelijk het komt op hetzelfde neer… toegegeven, een spontane forward is vanuit marketing oogpunt gezien nog iets waardevoller dan een wat gekunstelde “stuur naar een vriend” link. Maar als je de lezer tot actie wil aanzetten is de laatste nog de beste manier. En welke methode de geadresseerde ook aanwendt om je boodschap te verspreiden, als ie het maar doet. En dat effect wordt soms onderschat. En dat was ook de bedoeling van deze blog!

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building, Strategie, Targeting

Opbouwen van een contactendatabase: kwaliteit vs kwantiteit

E-mailmarketing start altijd bij het opbouwen van een contactendatabase. Houd daarbij rekening dat kwaliteit primeert boven kwantiteit. Lees hier hoe je een kwalitatieve adressenlijst opbouwt. mrt 11, 2011Thomas Vangelooven

Cases, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Thema-mailings, Tips

7 tips voor een perfect online kerstkaartje

Het koud winterweer is terug in ons land, de dagen worden korter en de kerstverlichting wordt binnenkort weer uit de dozen gehaald. Eerst passeert de Sint nog even en voordat je het weet, staan de feestdagen weer voor de deur. Dit betekent ook dat de tijd van het jaar is aangebroken om kerstkaartjes te sturen. […]

Strategie, Targeting, Trends

De gevoeligheden van internationale e-mailmarketing

Steeds meer bedrijven richten hun pijlen naar het buitenland. Met een waaier aan communicatiemiddelen voor handen, hoeft de potentiële afzetmarkt immers niet te stoppen aan de landgrenzen. Maar hoe internationaliseer je je marketinginspanningen? nov 2, 2011Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Targeting, Tips

Hoe vaak is te vaak?

Wat is de beste frequentie? Hoe vaak moet je een e-mail zenden naar je contact vooraleer het te vaak is? Een juist antwoord op deze vraag bestaat niet. Helaas varieert dit van bericht tot bericht en van product tot product. Maar voor de beginners in het vak willen we graag nog eens enkele vuistregels meegeven. […]

List Building, Tips

Zet eens een banner!

We kunnen altijd nieuwe e-mailadressen gebruiken om onze e-mailcampagnes te voeden.  En daarvoor hebben we als goede e-marketeer reeds alle mogelijke middelen voor ingezet. Van een degelijk digitaal opt-in formulier tot manueel in te vullen formulieren aan het verkoopspunt. Maar heb je ooit al een banner geprobeerd? sep 12, 2013Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Wetgeving

Ben jij klaar voor de komst van de GDPR?

Misschien ben je er nog niet mee bezig, of lig je er al een tijdje van wakker: de nieuwe Europese privacy wetgeving treedt in voege in mei 2018. Is jouw strategie klaar voor alle veranderingen? Heb je precies in kaart gebracht aan welke aspecten je moet voldoen? mrt 7, 2017Michelle Dassen

Zeventien dollar

Dat is wat consumenten bijdragen aan je omzet. Tenminste als twee voorwaarden vervuld zijn. Ze moeten een e-mail vanwege je e-marketingplatform ontvangen hebben én ze moeten ook via de brievenbus een klassieke mailing gekregen hebben. Die zeventien dollar is een gemiddelde omzet per gezin. Het moet goed zijn voor een goede vier dollar aan marge. […]

Strategie, Tips, Trends

E-marketeers rekenen op een extern platform

We hadden al een vermoeden, maar de resultaten van de Email Barometer, het jaarlijkse nationale e-mailmarketing onderzoek in België, hebben een duidelijke bevestiging opgeleverd. E-marketeers rekenen op een goed extern e-mailplatform om hun digitale marketing te voeren. apr 12, 2014Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail