Soms hoor je wel eens klinken dat e-mail als communicatie middel minder hip is. De sociale webtoepassingen zouden stilaan de plaats innemen van de eenvoudige e-mail. Al was het maar om je vrienden iets onder de aandacht te brengen. Niets is echter minder waar!
Onderzoek
Recent onderzoek, uitgevoerd door MarketingSherpa heeft aangetoond dat nog steeds het geval is bij het merendeel van de actieve wereld. E-mail is met 74 % ver weg het meest gebruikte medium. Het inzetten van een persoonlijke pagina op bijvoorbeeld Linkedin of Facebook staat op een bescheiden tweede plaats. Met één klap is de mythe dat sociale media de klassieke e-mail als kanaal aan het verdringen is uit de weg.
Relevant
In de marge van deze onderzoeksresultaten kan echter nog een andere conclusie getrokken worden. Als een lezer iets als relevant ervaart, dan zal hij het met zijn relaties delen. Opnieuw wordt er een bewijs geleverd dat je goed moet nadenken wat je naar de lezers stuurt. Alleen goede content zal goede ratio’s opleveren.
Stuur naar een vriend
Als je de lezer oproept tot actie, denk dan niet alleen aan een verkoop genererende handeling. Suggereer ook eens om de inhoud door te sturen naar de collega’s waarvan hij of zij denkt dat ze tot de doelgroep behoren. Een goed e-mailmarketing platform geeft je hierover ook inzicht. En zo boor je weer een nieuwe doelgroep aan. Het kan je contactenlijst alleen maar ten goede komen.