Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Social media, Tips

Onderschat de forward functie niet!

Soms hoor je wel eens klinken dat e-mail als communicatie middel minder hip is. De sociale webtoepassingen zouden stilaan de plaats innemen van de eenvoudige e-mail. Al was het maar om je vrienden iets onder de aandacht te brengen. Niets is echter minder waar!

Je hebt het zelf allicht meer dan eens ervaren. Iets valt je op bij het surfen op het wereld wijde web, of je krijgt een interessant bericht in je in-box waarbij je spontaan aan een vriend, collega of familielid denkt dat misschien ook gebaat is met die informatie. En voor je het zelf goed beseft heb je op de doorstuur knop gedrukt.

Onderzoek

Recent onderzoek, uitgevoerd door MarketingSherpa heeft aangetoond dat nog steeds het geval is bij het merendeel van de actieve wereld. E-mail is met 74 % ver weg het meest gebruikte medium. Het inzetten van een persoonlijke pagina op bijvoorbeeld Linkedin of Facebook staat op een bescheiden tweede plaats. Met één klap is de mythe dat sociale media de klassieke e-mail als kanaal aan het verdringen is uit de weg.

Relevant

In de marge van deze onderzoeksresultaten kan echter nog een andere conclusie getrokken worden. Als een lezer iets als relevant ervaart, dan zal hij het met zijn relaties delen. Opnieuw wordt er een bewijs geleverd dat je goed moet nadenken wat je naar de lezers stuurt. Alleen goede content zal goede ratio’s opleveren.

Stuur naar een vriend

Als je de lezer oproept tot actie, denk dan niet alleen aan een verkoop genererende handeling. Suggereer ook eens om de inhoud door te sturen naar de collega’s waarvan hij of zij denkt dat ze tot de doelgroep behoren. Een goed e-mailmarketing platform geeft je hierover ook inzicht. En zo boor je weer een nieuwe doelgroep aan. Het kan je contactenlijst alleen maar ten goede komen.

okt 21, 2009Ann Flipkens
Previous storyEen landingspagina geeft hogere ROI!Next story"E-mailmarketing Trends" is de nieuwe boreling
Home Onderschat de forward functie niet!
11 jaar geleden Social media, Tips441
Ann Flipkens
Twitter
Comments: 2
  1. Béate Vervaecke
    11 jaar geleden

    Een wat misleidende titel denk ik.

    Forward is 1001 maal populairder dan klikken op de “stuur naar een vriend” link in een e-mail.

  2. Kris Pattyn
    11 jaar geleden

    Ja en nee, uiteindelijk het komt op hetzelfde neer… toegegeven, een spontane forward is vanuit marketing oogpunt gezien nog iets waardevoller dan een wat gekunstelde “stuur naar een vriend” link. Maar als je de lezer tot actie wil aanzetten is de laatste nog de beste manier. En welke methode de geadresseerde ook aanwendt om je boodschap te verspreiden, als ie het maar doet. En dat effect wordt soms onderschat. En dat was ook de bedoeling van deze blog!

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Reporting, Targeting

Boek meer succes door je e-mail dubbel te versturen

Heb je er al eens aan gedacht om een e-mail dubbel te versturen? Als je het slim aanpakt, kan je het open ratio behoorlijk de hoogte injagen.  apr 22, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing in 2020

De teller van de eeuwigheid heeft het jaar weer met één eenheid verhoogd. Het eerste decennium van de twintigste eeuw is afgesloten. En anders dan de collega’s blikken wij voor een keer niet terug, maar wel vooruit. Hoe zou e-mail marketing anno 2010 er uit zien? dec 31, 2009Thomas Vangelooven

context, E-mailmarketing, Geen onderdeel van een categorie, Inspiratie!, Strategie, Targeting, Testing

Geen Amerikaanse president zonder e-mailmarketing

Dat de strijd om het Witte Huis in de Verenigde staten in alle hevigheid is losgebarsten, daar laten de nieuwsberichten niet aan twijfelen. Maar speelt e-mailmarketing hierin een grote rol? We gingen even rondneuzen bij de campagnes en kwamen tot een onthutsende vaststelling: geen nieuwe Amerikaanse president zonder e-mailmarketing. mrt 21, 2016Ann Flipkens

Afleverbaarheid

Verhoog je afleverpercentage met een SPF-record

SPF staat voor ‘Sender Policy Framework’. Het is een methode om vervalsing van het afzenderadres van e-mailberichten tegen te gaan. Met andere woorden: de technologie voorkomt dat je afzenderadres wordt misbruikt voor spam.  mei 20, 2011Ann Flipkens

Cases, Content, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Communiceren in tijden van crisis

We hebben lang en hard nagedacht of we een e-mailcommunicatie zouden uitsturen rond onze dienstverlening in tijden van Covid-19. Hierbij alvast een geruststelling: ons team is er volledig op voorzien om van thuis uit te kunnen werken. Er is geen enkele impact op de continuïteit van onze diensten en onze support is nog altijd bereikbaar […]

Cases, Content, Design, Tips

Zoek de twee verschillen!

E-mailmarketing is en blijft een gevecht met de e-mailclient aan de zijde van de lezer. Daar moeten we steeds attent voor blijven. Een van de grote uitdagingen zijn de afbeeldingen. apr 20, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Content, Inspiratie!, Social media

Doe eens naïef in 5 stappen

Heel vaak – of beter meestal – krijg je e-mailberichten in de inbox waar elk punt en elke komma gewikt en gewogen is. Copywriters lieten het beste van hunzelf zien en de A/B-testing werd uitgepuurd tot en met. Tot dit voorbeeld in onze inbox viel. okt 22, 2015Ann Flipkens

Content, Design, Hoe begin je met e-mailmarketing

Staat de essentie boven de vouw?

Het voorbeeld dat we hier opvoeren deed ons dadelijk aan de techniek van de krantenwereld denken. Soms kunnen we in de digitale wereld veel leren van de gedrukte wereld. Er is zoiets als de uitdrukking “boven de vouw”… jan 29, 2016Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,747

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail