Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building

Ontdek hier de beste groeitactieken voor je database

Een kwalitatieve database opbouwen staat met stip genoteerd op het prioriteitenlijstje van e-mailmarketeers. Marketingscherpa vroeg aan 1.100 marketeers wat zij de meest efficiënte groeitactiek vinden.

De resultaten geven aan dat alleen een registratieformulier voor een nieuwsbrief niet de meest efficiënte manier is om e-mailadressen te vergaren. Het is dus een goed idee om verschillende tactieken in te voeren om de klant naar zijn contactgegevens te vragen.

Gewenst

De bovenstaande statistiek geeft aan dat tactieken, die waarde aan de klant leveren, het meest efficiënt zijn. Het gaan dan concreet om aangekochte producten, gedownloade informatie of een webconferentie. De resultaten zijn analoog met die van contentmarketing.

Vertrouwen

Die tactieken bouwen een vertrouwensrelatie op met het prospect, waardoor hij sneller geneigd is om zijn contactinformatie vrij te geven. In datzelfde gedachtegoed zijn bedrijfsblogs en nieuwsbrieven ook uitstekende instrumenten om je database te laten aangroeien.

Voorzie ook altijd een mogelijkheid tot inschrijven aan het begin en het einde van elk stuk interessante content. Wanneer mensen de indruk krijgen dat ze van jou interessante info gaan ontvangen, zijn ze meer geneigd zich in te schrijven.

apr 1, 2011Ann Flipkens
Previous storyGenereer trafiek naar je webshop met een duidelijke boodschap (deel 2)Next storyFlexmail innoveert op Ondernemers 2011
Home Ontdek hier de beste groeitactieken voor je database
12 jaar geleden List Building253
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid

Het gevecht je e-mail campagne af te leveren

Het afleveren van e-mailberichten wordt van dag tot dag moeilijker. Zeker als het zakelijke contacten betreft. Consumenten, maar ook B2B relaties kijken zelden naar de mappen waarnaar de ongewenste e-mail afgevoerd wordt. Meestal wordt ze eenvoudig met één klik volledig en blindelings geleegd. jun 18, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Mobile, Tips, Trends

E-mailmarketing start aan de kassa!

We vinden het doodnormaal als we via een webshop een product kopen, er na het verwerken van het winkelkarretjes, een uitwisseling van e-mails start. Waarom dat principe niet overplanten naar de klassieke winkel? sep 6, 2013Michelle Dassen

E-marketeers krijgen een ‘zen moment’

Vaak worden we overdag onderbroken in ons geconcentreerd denken en werken. Het ‘ping’ geluid van de binnenkomende e-mail is natuurlijk één van die aandachtstrekkers. En een beetje geprikkelde internaut wil dan snel even nakijken of er een belangrijke boodschap in de wacht staat. mei 20, 2010Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Flexmail TV, Inspiratie!, List Building, Strategie, Targeting

Flexmail TV: Hoe verstuur je gerichte en relevante e-mailcommunicatie

E-mailcampagnes opzetten kan een grote uitdaging zijn. Contacten weten precies wat ze willen, en hebben meer dan ooit controle over wat er in hun inbox verschijnt. Toch blijft e-mail een zeer succesvolle marketing tool, mits je de juiste strategie hanteert. In deze aflevering van Flexmail TV delen we enkele tactieken om je te helpen. Zo […]

Inspiratie!

Doe eens gek met je nieuwsbrief in 7 stappen

Het franse Michel Et Augustin is een groeiend en hip bedrijf dat zich ergens tussen de zuivel, de koekjes en de gezonde fruitsnacks situeert. Naar producten toe kunnen ze moeilijk één duidelijke smoel opzetten. Op vlak hun e-mailnieuwsbrieven doen ze dat wel, met een grote knipoog naar het leven. jan 16, 2015Ann Flipkens

Testing

Weet je zeker dat je de perfecte e-mail verstuurt?

Een ruim aandeel van de digitale marketeers weten dat inderdaad zeker. Maar 37 procent van de e-marketeers weet het niet. Dat wees onlangs een e-mail bevraging  van het Amerikaanse eROI uit. sep 10, 2009Ann Flipkens

Moeiteloze één-op-ééncommunicatie met Contact Related Content

Segmentatie is heilzaam binnen de e-mailmarketingsector. Iedere hedendaagse e-marketeer begrijpt dat de consument van vandaag graag op zijn wenken wordt bediend. Hij wil niet zoek geraken in een kluwen van informatie. Hij eist content op maat op een dienblaadje. okt 19, 2011Michelle Dassen

List Building

E-mail marketing voor beginners: hoe stel je een contactenlijst op?

E-mail marketing is een efficiënte en persoonlijke manier om je bedrijf of merk te promoten, om contact te houden met je prospecten, hen op te volgen en om aan te knopen met je klanten. Maar hoe stel je een contactenlijst van nul op? feb 11, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,618

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,909

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail