Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Marketing automation, Wetgeving

Ontvang hem hier: E-mail barometer 2016 – 2017 E-mail Barometer 2016 - 2017

E-mail Barometer 2016 – 2017

Wat is er slimmer dan e-mail marketeers aan het woord laten over e-mailmarketing anno 2016-2017?

Flexmail interviewde marketeers over hun gebruik van e-mailmarketing en kon op basis hiervan een E-mail Barometer opstellen voor het jaar 2016.

Wat zijn hun tips, waar lopen ze tegenop maar vooral wat kan nog beter?

Eén ding is alvast zeker: e-mail is niet dood, integendeel.

 

Met de komst van de GDPR in mei 2018 is dit jaar het rapport een beetje anders en gaat het dieper in op de verwachtingen en problemen rond het thema. Over de GDPR schreef Flexmail al heel wat berichten, maar volgens ons rapport is er nog heel wat werk aan de winkel. De meeste bedrijven zijn niet of nauwelijks voorbereid op de komst van de GDPR. Tegenwoordig zijn 48 procent van de bedrijven nog aan het werken aan hun GDPR compliancy.

Marketeers zeggen meer en meer in de toekomst met emailmarketing te zullen Ontdek het zelf: Rapport , alle grafieken.

Over Flexmail.

aug 11, 2017Tom Vansant
Previous storyMeten is weten: AB testingNext storyFlexmail synchroniseert met Piesync
Home Ontvang hem hier: E-mail barometer 2016 – 2017
1 jaar geleden E-mailmarketing, Marketing automation, WetgevingEmail Barometer184
Tom Vansant
Website

Geef een reactie Reactie annuleren

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  • De vastgoedsector: Bouwen aan je klantenbestand met e-mailmarketing 23 mei 2018
  • De toeristische sector: Een vleugje zon in je mailbox 2 mei 2018
  • De voedingsindustrie: e-mails sturen in hapklare brokken 24 april 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

De ideale e-mailcampagne in praktijk: de dont’s

In deze blogpost borduren we verder op de e-mailcampagne van de universiteit van Arizona naar haar ledenbestand. Eerder bespraken we al de positieve elementen, vandaag stellen we enkele verbeteringen voor. mrt 9, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing

Hang geen bijlage aan je e-mail, verwijs er naar!

Je wil extra info meegeven in je e-mail boodschap. Een pdf document,met alle eigenschappen van je nieuwste product meegeven, lijkt de ideale piste. Alleen denkt je lezer daar helemaal anders over. jul 30, 2009Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Testing, Tips, Trends

Flexmail lanceert voor het derde jaar op rij de resultaten van haar Email Barometer

E-mailmarketing is permanent onderhevig aan veranderingen en trends. Daarom peilt Flexmail met haar Email Barometer ieder jaar naar de strategie en de verwachtingen van Belgische e-mailmarketeers. mrt 30, 2016Michelle Dassen

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

Een hond, storytelling en e-mailmarketing

Als we een e-mailcampagne ontwerpen, dan zijn we vaak geneigd om heel snel tot de orde van de dag over te gaan. We zetten het product voorop, we brengen het nieuws van de dag of we laten de promotie van het moment los op de lezer. Als je het principe van ‘storytelling’ huldigt, dan pak […]

Content, Design, E-commerce, E-mailmarketing

Genereer trafiek naar je webshop met een duidelijke boodschap (deel 2)

In de vorige blogpost gaven we mee wat je vooral NIET mag doen in een e-mailcampagne. Om een helder beeld te scheppen van hoe een goede campagne er wel uitziet, heeft Flexmail een best practice opgediept. Ontdek hier wat gouden raad. mrt 31, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Personalisatie, Targeting, Testing, Tips

Uit onze reeks bloopers: ‘TEMPLATE 108 servicedesk, werkt goed bij bestaande klanten’

Bovenstaande titel is niet uit onze eigen pen gevloeid. Wel uit die van een e-marketeer, want dat was de onderwerpregel die we in onze inbox mochten lezen. De afdeling e-marketing had netjes een template klaargezet die de verzender van dienst blindelings de digitale jachtvelden instuurde. okt 29, 2010Michelle Dassen

E-mailmarketing, Tips

Nadenken over de frequentie van je e-marketing

E-marketing is een handig instrument. Je kan snel beslissen een extra campagne te lanceren. Tussen gedachte en daad kan het tijdsverloop minimaal zijn. Van enkele minuten tot een uurtje. Alleen, schuilt hier geen gevaar? dec 4, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Tips

5 must-have elementen voor je nieuwsbrief

Die eerste indruk, je weet het ondertussen wel. En dan zijn er nog die e-mailclients die niet spontaan je afbeeldingen willen laten zien. Vandaag geven we vijf tips hoe je dan toch nog de meubelen kan redden… jun 4, 2013Michelle Dassen

Meest bekeken
5,741

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,967

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,236

Een animated gif als een conversie aanjager

3,100

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,670

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,468

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,329

5 elementen die je in 2015 best uit je e-mailmarketing strategie laat vallen

2,265

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2018 © Flexmail