Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Marketing automation, Wetgeving

Ontvang hem hier: E-mail barometer 2016 – 2017 E-mail Barometer 2016 - 2017

E-mail Barometer 2016 – 2017

Wat is er slimmer dan e-mail marketeers aan het woord laten over e-mailmarketing anno 2016-2017?

Flexmail interviewde marketeers over hun gebruik van e-mailmarketing en kon op basis hiervan een E-mail Barometer opstellen voor het jaar 2016.

Wat zijn hun tips, waar lopen ze tegenop maar vooral wat kan nog beter?

Eén ding is alvast zeker: e-mail is niet dood, integendeel.

 

Met de komst van de GDPR in mei 2018 is dit jaar het rapport een beetje anders en gaat het dieper in op de verwachtingen en problemen rond het thema. Over de GDPR schreef Flexmail al heel wat berichten, maar volgens ons rapport is er nog heel wat werk aan de winkel. De meeste bedrijven zijn niet of nauwelijks voorbereid op de komst van de GDPR. Tegenwoordig zijn 48 procent van de bedrijven nog aan het werken aan hun GDPR compliancy.

Marketeers zeggen meer en meer in de toekomst met emailmarketing te zullen Ontdek het zelf: Rapport , alle grafieken.

Over Flexmail.

aug 11, 2017Tom Vansant
Previous storyMeten is weten: AB testingNext storyFlexmail synchroniseert met Piesync
Home Ontvang hem hier: E-mail barometer 2016 – 2017
6 jaar geleden E-mailmarketing, Marketing automation, WetgevingEmail Barometer193
Tom Vansant
Website
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Events, Tips

Congres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokken

Het congres- en beursseizoen is weer van start gegaan. Marketeers krijgen weer talloze kansen aangeboden om zich bij te schaven in hun sector en er op los te netwerken. Voor organisatoren is het dé gelegenheid bij uitstek om hun product in de schijnwerpers te zetten en de leads op te drijven. Hier vind je een […]

Cases, E-mailmarketing, Social media

Op zoek naar ‘deelbare’ content?

Platformen zoals Facebook en LinkedIn zijn ontzettend dankbaar voor marketeers. Als contacten de boodschap lezen en delen op hun profiel, dan vermenigvuldigt de marketeer het bereik van de boodschap. Veel extra moeite of kost hoeft hij er zelfs niet in te steken. Enige voorwaarde is dat hij voor ‘deelbare’ content zorgt. nov 2, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Tips

De harde waarheid van e-mailmarketing: acht seconden om de ontvanger te informeren (deel 2)

Abonnees spenderen gemiddeld acht seconden of minder aan de meeste e-mailcampagnes voordat ze doorklikken of afhaken. Met die onheilspellende boodschap openden we de vorige blogpost. Vandaag ontdek je opnieuw een aantal tips waarmee je de aandacht van de abonnee kan vasthouden. jan 26, 2011Ann Flipkens

E-commerce, E-mailmarketing, Strategie, Trends

E-Mailbarometer :: Content blijft koning!

De e-mailbarometer van Flexmail heeft haar eerste update achter de rug. In een vorig verhaal gingen we in op het algemene profiel van de Belgische e-marketeer. Vandaag focussen we op de intentie om e-mail als marketing instrument in te zetten. mrt 20, 2015Michelle Dassen

Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Optimaliseer je landingspagina met deze tips

Conversie, daar draait het nu eenmaal om. E-marketeers werken in overdrive om hun campagnes klaar te krijgen voor de feestdagen. Ze gaan daarvoor op zoek naar nieuwe manieren om het maximum eruit te halen. Ben jij ook op zoek naar handige tips? Zoek niet verder en lees deze blog. dec 2, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie

Rendeert de inspanning van je e-mailmarketing?

E-mailmarketing groeit van dag tot dag. Het geniet eveneens de faam het marketing instrument te zijn met de hoogste ROI. Maar is binnen het segment van de e-mailmarketing alles wat we doen even lonend? We kwamen deze grafiek tegen in de editie 2010 van het MarketingSherpa’s Benchmark onderzoek. feb 11, 2010Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips

Het belang van een goed kapstokbeleid

In e-mailmarketing is het belangrijk om de aandacht van de lezer te trekken. Om je boodschap te lezen. Liefst zo gedetailleerd mogelijk. Maar we beseffen maar al te goed dat we die aandacht moeten delen met met de vruchten van andere e-marketeers. Daarom moeten we er ook rekening mee houden dat we soms het met […]

E-mailmarketing, Social media, Strategie

Koppel je marketingkanalen voor coherente communicatie

E-mailmarketing is niet statisch, ze evolueert. De fundamenten zijn gelegd, maar de tactieken veranderen door de jaren wanneer nieuwe technologieën hun intrede doen. Ook het veranderlijke consumentengedrag heeft een invloed op de evolutie. Maar wat betekent dat nu juist voor de e-marketeer?  apr 13, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail