Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building, Strategie, Tips

Ooit aan een mini serie gedacht?

E-mail adressen verzamelen is een belangrijk facet in e-marketing. We weten allen dat iedere mogelijke kandidaat voor het ingeven van een e-mailadres soms aarzelt. Want eens zijn adres gegeven, moet hij weer actie ondernemen om uitgeschreven te raken…En niet ieder bedrijf is even correct in het afwerken van de uitschrijvingen van de internauten. Daar moeten we niet flauw over doen. Maar misschien is een prospect wel bereid om zijn e-mail adres af te geven als zijn engagement van korte duur is. Dus waarom niet werken met tijdelijke e-marketingbestanden?

Isoleren

Jaar in jaar uit, relevant en interessant blijven in je e-marketing voor je volledige doelgroep is vrijwel een utopie. Segmenteren en selecteren is sowieso de boodschap. Waarom niet segmenteren in de tijd en voor een specifiek onderwerp. Een e-marketinglijst voor een lancering van een nieuw product dat de hype van de komende eeuw gaat worden. Starten met een ‘teasing’ campagne op internet om zo adressen te verzamelen. Opbouwen met een reeks van e-mailberichten waar stukje voor brokje alles ontsluierd wordt. En dan eindigen met het hoe en het waarvoor van het volledige product. Deze lijst na de actie verder gebruiken zou alleen maar aan kracht inboeten.

Ontelbaar

Met een beetje fantasie heb je ontelbare mogelijkheden op dit vlak. Een hogeschool die onder laatstejaars studenten van het middelbare onderwijs en e-marketing campagne lanceert. Een verhaal voor Valentijn waarbij de partner voor de segmentatie mag zorgen. De zomer periode, de kerstperiode, de lancering van een nieuwe munteenheid, het laten ontwerpen van een dessert op maat, het aftellen naar de koopjesperiode… en zo kunnen we nog even door gaan. Allemaal campagnes die van een paar maanden tot een jaar lopen. Als je de potentiële klanten een beetje prikkelt, dan mag je gerust zijn dat je het goede e-mailadres krijgt.

mrt 30, 2010Ann Flipkens
Previous storyMeer dan één keer linken?Next storyOpmerkelijk: ruim 4 op 10 opent een spam e-mail!
Home Ooit aan een mini serie gedacht?
13 jaar geleden List Building, Strategie, Tips127
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie, Targeting, Tips

Freemium en e-mailmarketing

E-mailmarketing is ongetwijfeld de beste tool om slapende klanten een tikkeltje wakker te schudden. Maar hoe doe je dat? Met de klop van een hamer, of zachtjes ‘broeder Jacob’ zingen? We zetten de twee mogelijkheden even langs elkaar. mrt 8, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Tips

25 antwoorden voor de e-mailmarketeer

De hedendaagse e-mailmarketeers moeten hun weg kunnen banen door een steeds complexere werkomgeving. In de volgende blogposts geven we 25 essentiële tips mee die als wegenkaart kunnen dienen voor de e-mailmarketeer.De verschuiving in consumentenverwachtingen, nieuwe technologieën, evoluerende beleidsmaatregelen en andere ontwikkelingen maken de opdracht van de e-mailmarketeer een heel stuk ingewikkelder. Daarom geven wij een […]

Content, E-mailmarketing, Inspiratie!, Trends

Verras je publiek: video in e-mail, stap-voor-stap

In onze vorige blogpost ontsluierden we een eerste dimensie van video in e-mail. Tips en tricks om video’s sterker te maken maar ook voordelen van de integratie van video in e-mailcampagnes. Het vorige artikel gemist of een opfrissing nodig? HIER kan je het artikel terugvinden en nalezen. Vandaag gaan we dieper in op een tweede dimensie: […]

Afleverbaarheid

Het mysterie van ‘delivery failure’ opgelost (deel 2)

Spamfilters zijn vaak een doorn in het oog van e-marketeers. De vorige blogpost vermeldde al dat maar liefst tien procent van de begunstigden een e-mail mislopen. Spamfilters nemen een groot deel van dat cijfer voor hun rekening.   okt 8, 2010Michelle Dassen

Afleverbaarheid, Content, E-mailmarketing, Personalisatie, Targeting

Open de gate naar de inbox van je doelgroep

We spenderen zoveel tijd om ieder klein detail van onze campagne op punt te krijgen. We willen sprekende beelden en we malen uren over dat ene lettertype, bijpassende kleuren en de juiste hoeveelheid witruimte. We steken zoveel bloed, zweet en tranen in onze e-mails. En dan is er natuurlijk niets meer hartverscheurend dan erachter te […]

E-mailmarketing, Tips

Bloopers in e-mailmarketing

Bloopers in de filmwereld zijn leuk. Meestal liggen acteurs en kijkers in een deuk. Bloopers in de wereld van de e-mail marketing zijn misschien even leuk, maar de acteur in de rol van de e-marketeer zal er achteraf misschien toch minder hard om lachen. sep 9, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie

Nederlanders worden wakker met e-mail

Een nieuw Nederlands onderzoek dat dit jaar werd uitgevoerd door het Nederlandse CG Selecties onder 1000 Nederlanders in een toevallige steekproef leerde ons dit. E-mail is het eerste waar de Nederlanders aan denken. sep 27, 2013Thomas Vangelooven

E-mail wordt in de toekomst allicht minder goedkoop

Het versturen van e-mails vinden we bijna even normaal als ademen. Net zoals we het gevoel hebben dat we voor de lucht die we inademen niet moeten betalen, hebben we allen het gratis gevoel als we e-mail in grote aantallen versturen. Daar zou in de toekomst wel eens verandering in kunnen komen. aug 12, 2009Ann […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail