Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

Ooit van e-mail vermoeidheid gehoord?

Plots worden je e-mail nieuwsbrieven minder druk gelezen. Het lijkt wel alsof je contacten in slaap zijn gevallen. Tenzij al je contacten tegelijkertijd op vakantie vertrokken zijn, is er echter iets anders aan hand. Misschien zijn ze een beetje e-mail moe.

Als je leesdichtheid van je berichten met een factor 10 daalt, dan mag je er zeker van zijn. Je lezers appreciëren je boodschap om één of andere reden niet meer. Of ze worden te vaak en niet op de juiste wijze benaderd.

Eerste behandeling

Bestudeer in een eerste stap eens de herkomst van je e-mail marketing lijsten. De adressen hebben meestal verschillende bronnen van herkomst. Een aangekochte lijst met e-mailadressen heeft een andere interessegraad in je communicatie dan e-mailadressen van je klanten of een ‘opt-in’. De grootste fout die je als digitale marketeer kan maken, is dezelfde e-mails in dezelfde frequentie naar alle adressen in je lijst te sturen. Iemand die jaar in, jaar uit een mooie omzet genereert heeft een andere relatie dan een toevallig via een visitekaartje op een vakbeurs verkregen e-mail adres. Scheer ze daarom niet over dezelfde kam.

Afhakers

Kijk ook even naar de acute aanvallen van vermoeidheid. Je hebt in je lijst gegarandeerd lezers die iedere e-mail nieuwsbrief binnen een paar tellen openen. Nu doen ze dat – misschien wel al weken – niet meer. Probeer hen zo snel mogelijk te detecteren en uit te vissen wat er in hun interessesfeer veranderd is. Doe je dat niet, dan loop je de kans dat hun engagement ten over staande van je product of dienst voor altijd verloren gaat.

Niet eeuwig

Bevraag daarom uw klanten zoveel mogelijk. Of zoek naar andere manieren om interactie op te starten. Als je geen epidemie van e-mail vermoeidheid wil ontketenen, is het belangrijk dat je begrijpt dat een gegeven toestemming om een e-mail adres te gebruiken nooit eeuwig is. Bovendien zijn de voorkeuren van je contacten zeker geen onwrikbare zekerheden. Ook je lezer evolueert door de tijd.

Product B

Bouw daarom zoveel mogelijk interactie in je nieuwsbrieven, zodat je voortdurend de noden en de interesses van je lezers kan peilen. Als een e-mail lezer in je bestand te boek staat als een gebruiker van product A, maar hij gaat in je nieuwsbrief langzaam maar zeker alleen nog op de ‘lees verder’ links van product B klikken, dan moet je dit registreren. En daar ook naar handelen. De kans dat je de lezer geen plezier doet met een commercieel aanbod voor A is groot. Hij wil waarschijnlijk absoluut B kopen. Echt zonde als je dat niet gemerkt hebt!

jul 8, 2009Thomas Vangelooven
Previous storyHoe welkom is je e-mail nieuwsbrief?Next storyWie heeft de origineelste onderwerpregel?
Home Ooit van e-mail vermoeidheid gehoord?
9 jaar geleden E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips116
Thomas Vangelooven
Twitter

Geef een reactie Reactie annuleren

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  • De vastgoedsector: Bouwen aan je klantenbestand met e-mailmarketing 23 mei 2018
  • De toeristische sector: Een vleugje zon in je mailbox 2 mei 2018
  • De voedingsindustrie: e-mails sturen in hapklare brokken 24 april 2018
  Gerelateerd posts  
Design, Mobile, Tips

Vijf overwegingen bij het plaatsen van foto’s in je e-mailberichten

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Vandaar dat e-mailmarketing vaak teruggrijpt naar afbeeldingen om het bericht niet alleen kleur te geven, maar ook extra aantrekkingskracht. Los van de technische aspecten, willen we graag vijf mogelijke overwegingen meegeven die je best even doet voor je de foto plaatst! aug 16, 2014Michelle Dassen

List Building

Vier methodes om je contactenlijst te laten groeien

Je website is het digitale uithangbord voor je bedrijf en is daarmee een uitstekend platform om potentiële klanten voor je te winnen. Via een opt-in formulier, een enquête, een bestelformulier of een feedbackformulier kan je naar hun e-mailadres polsen. Ontdek hier nog enkele efficiënte manieren. mrt 16, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips, Trends

Flexmail scoort met lezing over mobile op DMF 2013!

Traditioneel is het evenement Digital Marketing First een verzamelplaats voor iedereen die in deze wereld iets wil betekenen. Flexmail was er natuurlijk ook present. Marketing- en communicatieverantwoordelijke Michelle Dassen gaf er voor een goedgevulde zaal een lezing over e-mail en mobiel lezen. okt 17, 2013Ann Flipkens

Flexmail innoveert op Ondernemers 2011

Meer dan tienduizend (aspirant-) ondernemers zijn afgelopen week naar Tours en Taxis in Brussel afgezakt voor de beurs Ondernemen 2011. Op de tweedaagse beurs, die veel aandacht besteedde aan e-commerce en e-marketing, mocht Flexmail natuurlijk niet ontbreken. apr 6, 2011Ann Flipkens

Design

Vijf keer NIET doen!

Misschien weet je het nog niet, maar de wereldkampioenschappen voetbal zijn van start gegaan. En Nederland doet mee. Dé gelegenheid om iets van de oranje gekte mee te pikken, denken op zo’n moment ogenschijnlijk slimme e-marketeers. Zelf konden we genieten van een perfect staaltje van hoe het niet moet! jun 15, 2010Ann Flipkens

Content, Design

Nog meer tips voor een geslaagde call-to-action

De verwoording van je call-to-action en de locatie van de knop hebben een behoorlijke impact op het gedrag van de abonnee. In dit artikel ontdekt je nog twee peilers voor een doeltreffende call-to-action.  aug 3, 2011Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!

Vijf keer eenvoud en efficientie: LittleBits

LittleBits is de hype van het moment. Kleine blokjes elektronica kan je met magneten in volgorde zetten en programmeren. Net als de eenvoud van de blokjes – zelfs een kind kan er mee aan de slag – is ook hun e-mailmarketing. jan 29, 2015Ann Flipkens

Strategie

The perfect welcome message (part II)

We already told you in our previous blog post that a new subscription for your mailing list deserves your full attention. At the same time you can launch the first steps of your e-marketing on the fresh email address. We offer you 10 tips on how to achieve the perfect welcome message. The five tips […]

Meest bekeken
5,741

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,967

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,236

Een animated gif als een conversie aanjager

3,100

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,670

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,468

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,329

5 elementen die je in 2015 best uit je e-mailmarketing strategie laat vallen

2,266

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2018 © Flexmail