Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

Ooit van e-mail vermoeidheid gehoord?

Plots worden je e-mail nieuwsbrieven minder druk gelezen. Het lijkt wel alsof je contacten in slaap zijn gevallen. Tenzij al je contacten tegelijkertijd op vakantie vertrokken zijn, is er echter iets anders aan hand. Misschien zijn ze een beetje e-mail moe.

Als je leesdichtheid van je berichten met een factor 10 daalt, dan mag je er zeker van zijn. Je lezers appreciëren je boodschap om één of andere reden niet meer. Of ze worden te vaak en niet op de juiste wijze benaderd.

Eerste behandeling

Bestudeer in een eerste stap eens de herkomst van je e-mail marketing lijsten. De adressen hebben meestal verschillende bronnen van herkomst. Een aangekochte lijst met e-mailadressen heeft een andere interessegraad in je communicatie dan e-mailadressen van je klanten of een ‘opt-in’. De grootste fout die je als digitale marketeer kan maken, is dezelfde e-mails in dezelfde frequentie naar alle adressen in je lijst te sturen. Iemand die jaar in, jaar uit een mooie omzet genereert heeft een andere relatie dan een toevallig via een visitekaartje op een vakbeurs verkregen e-mail adres. Scheer ze daarom niet over dezelfde kam.

Afhakers

Kijk ook even naar de acute aanvallen van vermoeidheid. Je hebt in je lijst gegarandeerd lezers die iedere e-mail nieuwsbrief binnen een paar tellen openen. Nu doen ze dat – misschien wel al weken – niet meer. Probeer hen zo snel mogelijk te detecteren en uit te vissen wat er in hun interessesfeer veranderd is. Doe je dat niet, dan loop je de kans dat hun engagement ten over staande van je product of dienst voor altijd verloren gaat.

Niet eeuwig

Bevraag daarom uw klanten zoveel mogelijk. Of zoek naar andere manieren om interactie op te starten. Als je geen epidemie van e-mail vermoeidheid wil ontketenen, is het belangrijk dat je begrijpt dat een gegeven toestemming om een e-mail adres te gebruiken nooit eeuwig is. Bovendien zijn de voorkeuren van je contacten zeker geen onwrikbare zekerheden. Ook je lezer evolueert door de tijd.

Product B

Bouw daarom zoveel mogelijk interactie in je nieuwsbrieven, zodat je voortdurend de noden en de interesses van je lezers kan peilen. Als een e-mail lezer in je bestand te boek staat als een gebruiker van product A, maar hij gaat in je nieuwsbrief langzaam maar zeker alleen nog op de ‘lees verder’ links van product B klikken, dan moet je dit registreren. En daar ook naar handelen. De kans dat je de lezer geen plezier doet met een commercieel aanbod voor A is groot. Hij wil waarschijnlijk absoluut B kopen. Echt zonde als je dat niet gemerkt hebt!

jul 8, 2009Thomas Vangelooven
Previous storyHoe welkom is je e-mail nieuwsbrief?Next storyWie heeft de origineelste onderwerpregel?
Home Ooit van e-mail vermoeidheid gehoord?
10 jaar geleden E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips134
Thomas Vangelooven
Twitter

Geef een reactie Reactie annuleren

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  • De vastgoedsector: Bouwen aan je klantenbestand met e-mailmarketing 23 mei 2018
  • De toeristische sector: Een vleugje zon in je mailbox 2 mei 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing

E-mailmarketing, waarom doen we het?

Het Amerikaanse marketingsherpa houdt al jaren de vinger aan de pols in e-marketingland. Met hun onderzoek leggen zij regelmatig de wortels bloot van nieuwe trends in e-mailmarketing. Zo hebben ze bij ‘Chief Marketing Officers’ gepeild naar het waarom. mrt 14, 2012Ann Flipkens

Tips

Interactie vergoeden met punten

Conversie, we schreven het reeds meermaals, daar doen we het om. Maar conversie lukt pas goed als je de prospect of klant aan het lezen krijgt. En na dat lezen moet ook het doorklikken volgen. InterContinental Hotels Group heeft er een nieuwe tactiek voor in het leven geroepen. okt 13, 2010Thomas Vangelooven

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Social media, Strategie

Intelligentie in je e-mailstrategie

Secretsales.com is een bedrijf dat online kledij, accessoires en schoonheidsproducten verkoopt van grote merken. Niet wat er vandaag in de winkel ligt, wel stockoverschotten en kleding die uit vroegere seizoenen komen.  Zij leveren zo aan 1.500 merken over de hele wereld een snel en efficiënt platform om van hun overschotten af te raken, er nog […]

Directe verkoop door integratie e-mail en sociale media?

Onze vorige bijdrage stond nog maar net op de blog en daar viel een recent onderzoek van eROI binnen. En daar stonden cijfers in om van te duizelen. Volgens e-Dialog gebruikt 97 procent van de Amerikaanse huishoudens e-mail. Daarvan is volgens Nielsen er ruim 75 procent actief bezig op een sociaal netwerk. Weliswaar allemaal cijfers […]

Design, E-mailmarketing, Tips

Een landingspagina geeft hogere ROI!

Je lezers van je mailing tot actie aanzetten, dat is dé uitdaging van elke vorm van e-marketing. Je mailing respons verhoogt merkbaar als je je klanten laat doorklikken naar een landingspagina. Enkele praktische tips voor de leergierige e-marketeer! okt 15, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Zijn de links in je bericht echt voor de hand liggend?

E-mailmarketing heeft een duidelijk doel. Dat is contacten zo ver krijgen dat er actie ondernomen wordt. Dus moet je call to action duidelijk zijn. Maar is dat voldoende? apr 19, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Trends

Een QR-code om je e-marketinglijst aan te spekken

Je ziet ze tegenwoordig overal. De vierkantjes met blokjes zijn langzaam maar zeker een hype geworden. Waarom zou je met je e-mailmarketing niet meezeilen op dat succes? apr 6, 2012Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Denk nog eens na over de afzender

Alle elementen binnen e-mailmarketing zijn van belang. Je contact neemt maar enkele seconden de tijd om te beslissen of hij je e-mailbericht zal lezen. Volgens het Amerikaanse Epsilon zou 65 procent van de potentiële lezers naar het afzendadres kijken om te beslissen of ze het e-mailbericht gaan lezen. feb 1, 2013Ann Flipkens

Meest bekeken
5,764

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,971

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,247

Een animated gif als een conversie aanjager

3,104

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,674

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,480

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,417

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,338

5 elementen die je in 2015 best uit je e-mailmarketing strategie laat vallen

2018 © Flexmail