Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

Ooit van e-mail vermoeidheid gehoord?

Plots worden je e-mail nieuwsbrieven minder druk gelezen. Het lijkt wel alsof je contacten in slaap zijn gevallen. Tenzij al je contacten tegelijkertijd op vakantie vertrokken zijn, is er echter iets anders aan hand. Misschien zijn ze een beetje e-mail moe.

Als je leesdichtheid van je berichten met een factor 10 daalt, dan mag je er zeker van zijn. Je lezers appreciëren je boodschap om één of andere reden niet meer. Of ze worden te vaak en niet op de juiste wijze benaderd.

Eerste behandeling

Bestudeer in een eerste stap eens de herkomst van je e-mail marketing lijsten. De adressen hebben meestal verschillende bronnen van herkomst. Een aangekochte lijst met e-mailadressen heeft een andere interessegraad in je communicatie dan e-mailadressen van je klanten of een ‘opt-in’. De grootste fout die je als digitale marketeer kan maken, is dezelfde e-mails in dezelfde frequentie naar alle adressen in je lijst te sturen. Iemand die jaar in, jaar uit een mooie omzet genereert heeft een andere relatie dan een toevallig via een visitekaartje op een vakbeurs verkregen e-mail adres. Scheer ze daarom niet over dezelfde kam.

Afhakers

Kijk ook even naar de acute aanvallen van vermoeidheid. Je hebt in je lijst gegarandeerd lezers die iedere e-mail nieuwsbrief binnen een paar tellen openen. Nu doen ze dat – misschien wel al weken – niet meer. Probeer hen zo snel mogelijk te detecteren en uit te vissen wat er in hun interessesfeer veranderd is. Doe je dat niet, dan loop je de kans dat hun engagement ten over staande van je product of dienst voor altijd verloren gaat.

Niet eeuwig

Bevraag daarom uw klanten zoveel mogelijk. Of zoek naar andere manieren om interactie op te starten. Als je geen epidemie van e-mail vermoeidheid wil ontketenen, is het belangrijk dat je begrijpt dat een gegeven toestemming om een e-mail adres te gebruiken nooit eeuwig is. Bovendien zijn de voorkeuren van je contacten zeker geen onwrikbare zekerheden. Ook je lezer evolueert door de tijd.

Product B

Bouw daarom zoveel mogelijk interactie in je nieuwsbrieven, zodat je voortdurend de noden en de interesses van je lezers kan peilen. Als een e-mail lezer in je bestand te boek staat als een gebruiker van product A, maar hij gaat in je nieuwsbrief langzaam maar zeker alleen nog op de ‘lees verder’ links van product B klikken, dan moet je dit registreren. En daar ook naar handelen. De kans dat je de lezer geen plezier doet met een commercieel aanbod voor A is groot. Hij wil waarschijnlijk absoluut B kopen. Echt zonde als je dat niet gemerkt hebt!

jul 8, 2009Thomas Vangelooven
Previous storyHoe welkom is je e-mail nieuwsbrief?Next storyWie heeft de origineelste onderwerpregel?
Home Ooit van e-mail vermoeidheid gehoord?
13 jaar geleden E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips176
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Strategie

9 key elements for every message

The design of a newsletter is always a challenge. You have to create a fun first impression. But at the same time, you need to think about each element that can immediately be seen in the first time someone looks at your email. The newsletter of the British Moo that landed in our inbox, meets […]

Content, E-commerce, E-mailmarketing

Een helder verhaal in drie fases

Heel vaak zien we in onze inbox prachtige e-mailberichten binnenvallen. Er zijn e-marketeers die zweren bij e-nieuwsbrieven die overladen zijn met figuren en waarbij het ene bericht het andere opvolgt, tot diep in de inbox. Anderen gebruiken graag een mooi beeld, maar beperken hun boodschap tot één enkele kern. Zulk een voorbeeld hebben we vandaag […]

E-mailmarketing, Social media

Kunnen sociale media convergeren naar e-mail?

Goede e-mail marketing en goede sociale marketing zijn gelijkwaardig. Hetzelfde geldt voor slechte e-mailmarketing en slechte sociale media. En de goede praktijk voor beide kanalen is eenvoudig te omschrijven: de relevantie. jan 14, 2010Ann Flipkens

EU bindt strijd aan met e-mail clients

Het Europees Parlement heeft maatregelen aangenomen tegen het ongevraagd scannen van e-mail en chatberichten om relevante reclames te tonen. Dat voorstel kan ook een bom leggen onder de priority inbox van Gmail, die e-mails rangschikt op basis van de relevantie voor de gebruiker. dec 22, 2010Thomas Vangelooven

Tips

Drie tips om de concurrentie een stap voor te zijn

Nieuwe abonnees op je mailinglijst zijn altijd een overwinning. Nieuwe prospecten dienen zich aan, maar dat betekent nog niet dat de klantenrelatie bezegeld is. Consumenten schuimen de markt af naar goede deals en schrijven zich daarom op meerdere mailinglijsten in. Ontdek hier hoe je de concurrentie voor kunt zijn.  aug 10, 2011Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

Een herstart in een e-mail gegoten

Teeville is een bedrijfje dat reeds lang bestaat. Maar het was tot vandaag de garagebox nog niet ontgroeid. Vandaag hebben ze echter een paar stappen in de groeicurve gezet. En dat wordt in de verf gezet met een e-mailcampagne… apr 29, 2016Melanie Schaekers

E-mailmarketing, Tips

De juiste stappen naar conversie!

We willen graag conversie op onze e-mailberichten. En conversie die onmiddellijk geld in het laatje brengt, geniet verreweg de grootste voorkeur. Het kleurt aardig de grafieken in onze spreadsheets. Maar volgen we daarom altijd de juiste tactiek? mei 17, 2013Ann Flipkens

Afleverbaarheid

Dek je in tegen cybercrime met e-mail authenticatie

Cybercrime zit jammer genoeg in de lift. Spamfilters zijn wel alerter dan vroeger, maar de malafide verzenders hebben intussen ook niet stilgezeten. Wat kan je als e-marketeer doen om je betrouwbare mails bij de abonnees te laten belanden? nov 30, 2011Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail