Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, E-mailmarketing, Social media

Op zoek naar ‘deelbare’ content?

Platformen zoals Facebook en LinkedIn zijn ontzettend dankbaar voor marketeers. Als contacten de boodschap lezen en delen op hun profiel, dan vermenigvuldigt de marketeer het bereik van de boodschap. Veel extra moeite of kost hoeft hij er zelfs niet in te steken. Enige voorwaarde is dat hij voor ‘deelbare’ content zorgt.

Dé vraag die dan bij iedere marketeer op de lippen brandt, is: wat maakt content nu ‘deelbaar’? Om hierop een antwoord te vinden, moeten we op zoek gaan naar de belangrijkste stimulansen voor mensen om je content te gaan delen. Omdat we zelf van tijd tot tijd een artikel delen op ons netwerk, hoeven we niet ver te zoeken.

Informeren
Persoonlijk deel ik een artikel met mijn netwerk omdat ik vind dat mijn vrienden het gewoon moéten weten. Het gaat dan bijvoorbeeld over producten of diensten waaraan ik een goede ervaring heb overgehouden en die ik wil aanraden aan mijn peers.

Bewustzijn creëren
Daarnaast deel ik ook wel zaken die me persoonlijk raken en waarover ik bij mijn netwerk bewustzijn wil creëren. Als er een discussie op gang getrokken wordt, is dat al helemaal geweldig. In tijden van sociale media zijn we allemaal agendasetters, opiniemakers en (passieve) activisten.

Identiteit
Ik deel ook wel artikels online om aan mijn netwerk te tonen wat mij interesseert en wat mijn leesvoer is… Dat doe ik voornamelijk omdat ik wil duidelijk maken wat mij bezighoudt.  Die dingen maken natuurlijk deel uit van mijn identiteit. Ik zoek bewust naar artikels die een weerspiegeling zijn van mijn mening.

Zware kost, maar niet onbelangrijk voor de e-mailmarketeer. Het is natuurlijk belangrijk dat je je doelgroep kent. Als je kan achterhalen wat je doelgroep echt boeit, dan heb je de juiste insteek voor je content te pakken.

Good practice
Een good practice zijn de nieuwsbrieven van kledingmerk Urban Outfitters (afbeelding). Sinds kort heeft het merk, dat zich vooral focust op stadsjongeren, zijn e-mailmarketing strategie over een andere boeg gegooid. Het merk verstuurt niet langer louter nieuwsbrieven die de nieuwe collectie of kortingen promoten. De Urban Outfitters nieuwsbrieven spelen nu veel meer in op jongerencultuur, zoals streetart en social media.

Die strategie reikt verder dan alleen e-mailmarketing. Daaraan gekoppeld hebben ze ook een blog gelanceerd. De blog gaat verder op de jongerencultuur, maar kiest heel bewust het beeldmateriaal uit om zo een context te geven aan de producten van het merk.


nov 2, 2012Michelle Dassen
Previous storyWaar ligt je focus?Next storySprookje over sinterklaas
Home Op zoek naar ‘deelbare’ content?
10 jaar geleden Cases, E-mailmarketing, Social mediae-mailmarketing, e-mailmarketing strategie, nieuwsbrieven, social media, urban outfitters142
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing

E-mailmarketing, waarom doen we het?

Het Amerikaanse marketingsherpa houdt al jaren de vinger aan de pols in e-marketingland. Met hun onderzoek leggen zij regelmatig de wortels bloot van nieuwe trends in e-mailmarketing. Zo hebben ze bij ‘Chief Marketing Officers’ gepeild naar het waarom. mrt 14, 2012Ann Flipkens

Cases, E-commerce, E-mailmarketing

E-commerce en e-mailmarketing, vier valkuilen om niet in te trappen

Dat je aan een e-shop een uitgekiende e-mailstrategie verbindt, dat lijkt wel erg logisch. Maar blijkbaar is het niet evident om dit op de juiste manier aan te pakken. Dat leert een recent onderzoek van het Nederlandse blad ‘Retailtrends’. mrt 16, 2012Ann Flipkens

E-commerce, List Building

Welke lijstgroeitechniek past bij jouw sector?

Lijstgroei houdt vele e-mailmarketeers uit hun slaap. Wanneer een contactendatabase stagneert, kan dat wel eens hetzelfde betekenen voor de verkoop omdat nieuwe abonnees vaak actiever zijn dan oudere. Ontdek hier de drie meest efficiënte technieken. jan 25, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing, Events, Tips

Congres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokken

Het congres- en beursseizoen is weer van start gegaan. Marketeers krijgen weer talloze kansen aangeboden om zich bij te schaven in hun sector en er op los te netwerken. Voor organisatoren is het dé gelegenheid bij uitstek om hun product in de schijnwerpers te zetten en de leads op te drijven. Hier vind je een […]

Cases, Design, Thema-mailings, Tips

Volg deze gids en blink uit in de e-mailgekte

Met de eindejaarsfeesten voor de deur wordt de concurrentie tussen bedrijven opgevoerd. Als e-mailmarketeer slaag je erin om de klant rechtstreeks te bereiken, maar daar hebben je concullega’s ook vast aan gedacht. Ontdek hier hoe je kan opvallen tussen alle andere e-mails. dec 7, 2011Ann Flipkens

List Building, Strategie, Tips

Tip: Doe de dubbelsplash!

Splash pagina’s, hebben we ze echt nodig? Ja, soms hebben we ze nodig om de aandacht van de bezoeker te trekken. Maar daarbij vergeten we maar al te vaak de insteek van de e-mailmarketing. dec 12, 2012Thomas Vangelooven

List Building

Dag Hotmail, welkom aan Outlook.com

Als we dachten dat op het vlak van de webbased e-mail de posities op de markt ingenomen waren, dan waren we grondig fout. Met de strategische beslissing om Hotmail om te vormen naar Outlook.com heeft Microsoft de aanval ingezet op Gmail. En het is meer dan alleen maar een naamsverandering! aug 2, 2012Ann Flipkens

Content, Tips

Twee denkstappen voor je een e-mail schrijft!

Een e-mailbericht moet je echt afstemmen op de ontvanger. Daar ligt het geheim van een goede conversie. De ontvanger aan het lezen krijgen is de eerste stap. Maar de ontvanger laten lezen wat hij wil lezen, dat is de kunst! sep 28, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail