Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Opmerkelijk: ruim 4 op 10 opent een spam e-mail!

Een onderzoek dat het Amerikaanse MAAWG – Messaging Anti-Abuse Working Group – in Noord Amerika en Europa liet uitvoeren kwam tot deze opmerkelijke vasstelling. Van de bevraagde internauten gaf 43 procent aan dat ze een e-mailbericht waarvan ze zagen dat het spam was toch openden.

De meer risico gebonden acties scoren gelukkig wel een stuk lager. Maar toch durft 11 % klikken op een link in een spambericht. Act procent opent zelfs een meegestuurde bijlage, vier procent is zo onverstandig om hun e-mail adres als bestaand te bevestigen door te antwoorden en nog eens vier procent van de bevraagden durven zo een onding ook nog eens doorsturen ook.

Risico gedrag

Niet minder opmerkelijk is dat dit risico gedrag vooral voorkomt bij de mannelijke populatie van de enquête die bovendien ook nog jonger dan 35 jaar is. Net dat gedeelte van de bevraagden die zichzelf als expert beschouwen op het vlak van de gevaren die op het internet loeren! Binnen de groep van het risicovolle gedrag excuseert ongeveer de helft zich door aan te geven dat ze niet zeker waren of het spam betrof. Een enkeling gaf aan dat het om onachtzaamheid ging. Maar dan nog blijft de groep die een e-mail van een spambot opent nog ongelooflijk groot. Geprojecteerd over de hele wereld betekent dit dat miljoenen mensen iets met spam doen.

Wat dan?

Een kwart denkt dat je op spam kunt uitschrijven. Dat is dan ook de reden van de actie. Misschien wel naïef, maar in de wereld van de e-marketeers een reactie die aan enige logica gebonden is. Maar 18 procent van de risico groep heeft gewoon geklikt om te zien wat er zou gebeuren of om de aangeboden producten te bekijken. Experimenteren is mooi, maar gevaarlijk als je niet oplet. Deze bevindingen zijn gelijkaardig aan het onderzoek van 2010.
Er is dus ook nog geen zelflerende ervaringscurve. Begrijp je nu waarom die spammers zo aan de gang blijven?

apr 2, 2010Michelle Dassen
Previous storyOoit aan een mini serie gedacht?Next storyPost wil de inbox een nieuwe dimensie geven
Home Opmerkelijk: ruim 4 op 10 opent een spam e-mail!
11 jaar geleden Geen categorie224
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie

Rendeert de inspanning van je e-mailmarketing?

E-mailmarketing groeit van dag tot dag. Het geniet eveneens de faam het marketing instrument te zijn met de hoogste ROI. Maar is binnen het segment van de e-mailmarketing alles wat we doen even lonend? We kwamen deze grafiek tegen in de editie 2010 van het MarketingSherpa’s Benchmark onderzoek. feb 11, 2010Ann Flipkens

Social media

Laat je e-mail voeden door sociale media!

E-mail is natuurlijk in eerste instantie het uitgelezen instrument om content in de inbox van je contact te brengen. Maar je kan je e-mailmarketing ook laten voeden door een ander luik in je e-marketingstrategie: de sociale media! mrt 7, 2012Ann Flipkens

Testing

De hoge prijs van een schoonheidsfoutje

Elke geopende e-mail is een kans om als merk met de ontvanger te communiceren.  Tegelijkertijd is het ook een kans om je merkreputatie op te bouwen. Slordigheden kunnen die reputatie snel om zeep helpen.  sep 21, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing blijft trendy

E-mailmarketing is, naast websites, het meest gebruikte en efficiënte onlinemarketingkanaal voor kleine en middelgrote ondernemingen. Dat blijkt uit een Amerikaanse studie van Constant Contact. Als we de cijfers van de online- en direct marketinginspanningen bekijken, dan staat e-mail op de derde plaats.  jun 15, 2011Ann Flipkens

Strategie, Tips, Trends

Werk 7 leert dat e-mail ook automatisch kan!

Timing, maar ook reactiesnelheid zijn twee aspecten die relevante content nog relevanter maken. Als je e-mailmarketingstrategie beide elementen kan combineren, dan zit je gebeiteld. Het zevende werk van Flexmail besteedt hier aandacht aan. aug 6, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Personalisatie, Tips

Maak de vertraging tot je voordeel!

Je lanceert een e-marketing campagne! En in de eerste uren die volgen op de start van je e-mails krijg je de conversie. En dan zakt langzaam maar zeker het succes van je bericht tot de grafiek van de geregistreerde doorklikken langzaam maar zeker naar de bodem evolueert. jun 18, 2013Ann Flipkens

De belangrijkste meetcijfers op een rijtje

Eén van de sterke punten vane-mailmarketing is de mogelijkheid om meteen gedetailleerde informatie over het succes van de campagne te ontvangen. Maar voor de onervaren e-mailmarketeer kan de hoeveelheid informatie overdonderend zijn. Om het bos nog door de bomen te zien, bespreken we hier de populariteit van bepaalde cijfers. jan 5, 2011Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Mobile, Tips

Smartwatches en e-mailmarketing, dat is even aanpassen

Met de Apple Watches die stilaan in grote getale onze richting uitkomen, staan de draagbare devices langzaam maar zeker ook op de agenda van de e-marketeer. Want alles wordt weer een tikkeltje anders. En het is beter om hier op voorbereid te zijn. mei 13, 2015Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,750

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail