Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building

Opt-in lijsten blijven groeien

Een onderzoek van MarketingSherpa leert dat we ons geen zorgen hoeven te maken over steeds veralgemeende verplichting om alleen nog met opt-in e-mailadressen te werken. Ondanks iedereen de term economische crisis hoort galmen blijken e-marketing lijsten nog steeds spontaan te groeien.


Twee derde van de ondervraagde e-marketeers bevestigt dit scenario. Ruim 10 procent klasseert zijn e-marketinglijsten zelfs onder de categorie snelgroeiend. Dit staat natuurlijk scherp in contrast met de algemene indruk dat jan en alleman ‘lastig’ gevallen wordt met ongewenste e-mail. Vandaar dat het aantal lijsten dat in aantal krimpt door uitschrijving verwonderlijk laag is. Slechts 3 procent verkeert in dit geval.

Zakelijke omgeving

In de B2B omgeving blijken e-marketinglijsten redelijk stabiel tot licht groeiend te zijn. De verklaring is hier niet ver te zoeken. In de zakelijke wereld is communicatie via e-mail over het algemeen aanvaard en inschrijvers op een digitale nieuwsbrief hebben daar doorgaans een reden voor. Anderzijds is een expansieve aangroei van e-mailadressen weinig waarschijnlijk in een B2B omgeving waar meer bedrijven op de fles gaan, dan dat er bijkomen. Een status quo is zeker al een geruststelling. En eens de economie aantrekt, zal ook in je e-mail adressenpot de groei aantrekken.

Snel, sneller

Als je dieper in de cijfers graaft stelt MarketingSherpa vast dat in de eerste helft van dit jaar de groeilijsten ongeveer 20% extra opt-ins aantrokken. De lijsten die moesten inleveren deden dat gemiddeld aan de helft van het tempo van de groeiers. Hun conclusie is eenvoudig. Hoe kleiner een organisatie, hoe groter de groei. E-marketing lijsten van grotere organisaties die in de dalende trend terechtkwamen, deden het minder goed. Daar was de afname twee keer zo groot als hun kleine concullega’s. Maar met 67 procent winnende opt-in abonnementen en 30 procent stabiele lijsten heeft de e-marketing wereld zeker geen reden tot klagen.

dec 3, 2009Ann Flipkens
Previous storyVier vuistregels om je lezers en de spam panels te vriend te houdenNext storyVerstuur je kerstwensen met e-cards
Home Opt-in lijsten blijven groeien
14 jaar geleden List Building169
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Reporting

Web-based e-mailclients nemen de leiding

Waar en hoe lezen je contacten je e-mail? Deze wijsheid is goud waard als je  e-mailmarketing zo nauwkeurig mogelijk wil afstellen op je lezer. E-mails lezen in een e-mailclient op je computer is een geheel andere ervaring dan e-mails lezen in een web-based omgeving. Voor één van onze grootgebruikers LimburgActueel.be zochten we dit even uit. […]

Cases, Inspiratie!

Stuur een stappenplan

Het blijft in e-mailmarketing zoeken naar originele vormen om je boodschap over te brengen. Je moet steeds vaker opboksen tegen een overbevolking in een inbox. Daar bestaan twee remedies tegen, hou je bericht origineel en overzichtelijk. Het voorbeeld van ‘vlees in the box’ beantwoordt hier volledig aan. apr 3, 2015Ann Flipkens

Strategie

The perfect welcome message (part I)

A new subscription in a mailing list deserves all your attention. It’s the first start to a new e-relationship. That’s why you definitely shouldn’t forget to give your new contact a warm welcome. At the same time you can launch the first steps of your e-marketing on the fresh email address. We offer you 10 […]

Tips

Moedig lijstgroei aan met een wedstrijd

Het overkomt ons allemaal. Ook de beste e-mailmarketeers onder ons worden van tijd tot tijd geconfronteerd met krimpende mailinglijsten door bounces, uitschrijvingen en spamklachten. Het organiseren van een wedstrijd kan het tij snel doen keren.  sep 23, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Geef je e-mailstrategie een lenteschoonmaak!

De lente zit duidelijk in de lucht. Lente staat gelijk met een voorjaarsschoonmaak. Als we dat met onze omgeving doen, waarom niet met onze e-marketinglijsten? mrt 20, 2014Ann Flipkens

Tips

Voorkom een dood einde!

Een van de grootste uitdagingen (49%) van e-marketeers die bij het Forrester onderzoek eind vorig jaar naar boven kwam drijven was het bevorderen van de groei en het rendement van de open en doorklik ratio’s. Daar zijn natuurlijk nog behoorlijk wat boeken over volgeschreven. Maar vandaag willen we graag wijzen op een opportuniteit die vaak […]

E-mailmarketing, Strategie, Tips, Trends

Flexmail scoort met lezing over mobile op DMF 2013!

Traditioneel is het evenement Digital Marketing First een verzamelplaats voor iedereen die in deze wereld iets wil betekenen. Flexmail was er natuurlijk ook present. Marketing- en communicatieverantwoordelijke Michelle Dassen gaf er voor een goedgevulde zaal een lezing over e-mail en mobiel lezen. okt 17, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Reporting, Strategie, Testing

Beheer je eigenlijk je e-mailcampagnes?

E-mailmarketing is een handig en snel instrument. Zo snel dat je soms het risico loopt jezelf voorbij te hollen. Vandaar even een kort gewetensonderzoek. Lanceer jij ook een nieuwe campagne naar een dezelfde doelgroep, zonder even de vorige geanalyseerd te hebben? mei 7, 2010Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail