Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building

Opt-in lijsten blijven groeien

Een onderzoek van MarketingSherpa leert dat we ons geen zorgen hoeven te maken over steeds veralgemeende verplichting om alleen nog met opt-in e-mailadressen te werken. Ondanks iedereen de term economische crisis hoort galmen blijken e-marketing lijsten nog steeds spontaan te groeien.


Twee derde van de ondervraagde e-marketeers bevestigt dit scenario. Ruim 10 procent klasseert zijn e-marketinglijsten zelfs onder de categorie snelgroeiend. Dit staat natuurlijk scherp in contrast met de algemene indruk dat jan en alleman ‘lastig’ gevallen wordt met ongewenste e-mail. Vandaar dat het aantal lijsten dat in aantal krimpt door uitschrijving verwonderlijk laag is. Slechts 3 procent verkeert in dit geval.

Zakelijke omgeving

In de B2B omgeving blijken e-marketinglijsten redelijk stabiel tot licht groeiend te zijn. De verklaring is hier niet ver te zoeken. In de zakelijke wereld is communicatie via e-mail over het algemeen aanvaard en inschrijvers op een digitale nieuwsbrief hebben daar doorgaans een reden voor. Anderzijds is een expansieve aangroei van e-mailadressen weinig waarschijnlijk in een B2B omgeving waar meer bedrijven op de fles gaan, dan dat er bijkomen. Een status quo is zeker al een geruststelling. En eens de economie aantrekt, zal ook in je e-mail adressenpot de groei aantrekken.

Snel, sneller

Als je dieper in de cijfers graaft stelt MarketingSherpa vast dat in de eerste helft van dit jaar de groeilijsten ongeveer 20% extra opt-ins aantrokken. De lijsten die moesten inleveren deden dat gemiddeld aan de helft van het tempo van de groeiers. Hun conclusie is eenvoudig. Hoe kleiner een organisatie, hoe groter de groei. E-marketing lijsten van grotere organisaties die in de dalende trend terechtkwamen, deden het minder goed. Daar was de afname twee keer zo groot als hun kleine concullega’s. Maar met 67 procent winnende opt-in abonnementen en 30 procent stabiele lijsten heeft de e-marketing wereld zeker geen reden tot klagen.

dec 3, 2009Ann Flipkens
Previous storyVier vuistregels om je lezers en de spam panels te vriend te houdenNext storyVerstuur je kerstwensen met e-cards
Home Opt-in lijsten blijven groeien
11 jaar geleden List Building111
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid, Content, E-mailmarketing, Personalisatie, Targeting

Open de gate naar de inbox van je doelgroep

We spenderen zoveel tijd om ieder klein detail van onze campagne op punt te krijgen. We willen sprekende beelden en we malen uren over dat ene lettertype, bijpassende kleuren en de juiste hoeveelheid witruimte. We steken zoveel bloed, zweet en tranen in onze e-mails. En dan is er natuurlijk niets meer hartverscheurend dan erachter te […]

Mobile, Reporting, Tips, Trends

Differentieer je mobiel publiek

Naast de webbased e-mailclients zijn de mobiele lezers ook stevig aan hun opmars bezig. Dat creëert opnieuw een extra uitdaging voor de e-marketeer. Want e-mailberichten lezen op het kleine scherm is nu eenmaal anders dan op het reguliere computerscherm. sep 12, 2012Ann Flipkens

Heb jij wel het juiste e-mailadres?

Als je alle e-mailadressen in de Europese gemeenschap uitsmeert over de volledige bevolking dan heeft iedere Europeaan gemiddeld 2,3 e-mailadressen. Het Engelse Contactlab peilde in een recent onderzoek naar de achtergrond. nov 5, 2009Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Tips

‘Geen onderwerp’ is dooddoener voor e-mailmarketing

Onderschat nooit het belang van een goede onderwerpregel. Een perfect opgebouwd e-mailbericht kan in de vergeetput verdwijnen door de vermelding ‘geen onderwerp’. Met een bondige en relevante onderwerpregel zet je daarentegen je abonnees aan tot lezen. nov 10, 2010Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

Je moet natuurlijk steeds origineler uit de hoek komen om je e-mailcontacten nog te kunnen verwonderen. Veel e-marketeers grijpen graag naar een verjaardag om de contacten aan te spreken. We zetten graag een paar mogelijkheden op een rij. En dan zal je zien dat er meer mogelijk is, dan een klassieke verjaardagskaart! jan 11, 2013Michelle […]

Content, E-mailmarketing

Hoe welkom is je e-mail nieuwsbrief?

Een steeds sneller groeiend informatieaanbod maakt lezers een tikkeltje huiverig om nog eens in te tekenen op een extra nieuwsbrief. Daarnaast is er steeds de vrees dat het e-mailadres wel eens misbruikt zou kunnen worden. jul 7, 2009Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing

De kracht van het woord

Een boodschap overbrengen is niet altijd even makkelijk. Daarom is het belangrijk dat je de juiste woorden en beelden gebruikt om je lezer telkens opnieuw te verleiden. De lezer beslist immers wat ie leest en wat in de prullenmand belandt. nov 19, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Nadenken over de frequentie van je e-marketing

E-marketing is een handig instrument. Je kan snel beslissen een extra campagne te lanceren. Tussen gedachte en daad kan het tijdsverloop minimaal zijn. Van enkele minuten tot een uurtje. Alleen, schuilt hier geen gevaar? dec 4, 2013Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,666

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail