Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, E-mailmarketing, Tips

Optimaliseer je onderwerpregel met deze tips

Het belang van een pakkende onderwerpregel hoeven we je waarschijnlijk niet meer uit te leggen. Als die eerste regel er niet in slaagt om de aandacht van de ontvanger te trekken, dan is het afgelopen voor je mailing. Met deze drie punten haal je keer op keer het beste uit je onderwerpregel.

De onderwerpregel lijkt wel een mythisch gegeven in de e-mailmarketingwereld. E-marketeers beseffen maar al te goed wat er van dat ene regeltje afhangt. Het succes van je marketingmailing wordt immers bepaald door de eerste vijftig tekens.

Zetduivel

Maak ze dan ook de moeite waard! Sommige e-marketeers breken hun hoofd over containerbegrippen die hun hele e-mail in één woord kunnen samenvatten, of ze zoeken naar een verleidelijke titel, die eerder als zetduiveltje dient dan de inhoud van hun e-mail promoot. Dat is een gevaar. Want als de link tussen de titel en de content niet meteen duidelijk is voor de abonnee, dan voelt hij zich bedrogen en haakt hij af.

Simpel

Een belangrijke lijfspreuk van marketeers die al jaren meegaat, wordt daarbij volledig in de wind geslagen. Keep it short and simple (KISS) is niet minder waar bij een onderwerpregel. Geef daarom bij het opstellen van je onderwerpregel gestalte aan deze drie elementen zodat je nooit meer de mist ingaat.

1. Bied een waardevolle aanbieding of voorstel aan

2. Gebruik sleutelwoorden van je doelpubliek (wat zijn zijn behoeften, bezorgdheden,…)

3. Voeg een prikkel toe om het openen te versnellen, bijvoorbeeld door een deadline toe te voegen

Stel dat je bijvoorbeeld een mailing uitstuurt waarmee je abonnees wilt vragen om hun profiel te vervolledigen. Dan kan dat zo klinken:

‘Vervolledig vandaag nog uw profiel voor meer relevante informatie en maak kans op een tablet.’

In dit geval is het sleutelwoord ‘relevante informatie’, de aanbieding is de ‘tablet’ en de prikkel is ‘vandaag’. Zou jij klikken?

Voor meer e-mailmarketingtips, blijf ons volgen. Wil je je e-mailmarketing naar een professioneel niveau verheffen? Neem dan contact op met Flexmail.

Lees ook:

Bedenk een efficiënte onderwerpregel met deze checklist
‘Geen onderwerp’ is dooddoener voor e-mailmarketing
Nog eens drie wijze lessen over onderwerpregels
Kregen jullie al vijf vuistregels bij het schrijven van een onderwerpregel?

jul 6, 2011Thomas Vangelooven
Previous storyZomervakantie in aantocht: heb je nog wat te vertellen?Next storyVoldoe jij aan de e-mailetiquette? Test het hier
Home Optimaliseer je onderwerpregel met deze tips
11 jaar geleden Content, E-mailmarketing, Tips467
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Inspiratie!, Strategie, Trends

Filosofische bedenking over e-mailmarketing en communicatie

Deze blog ontstond naar een klein berichtje in de krant. Google heeft weer iets nieuws bedacht. Op zijn gmail platform gaat het aan de gebruikers antwoorden voorstellen. Wat kunnen we hier uit leren op het vlak van e-mailmarketing? nov 6, 2015Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, List Building

Verkopen met e-mailadres

Je ziet vaak in een winkel aan de kassa kaartjes liggen waar klanten hun e-mailadres kunnen invullen. Het is inderdaad een goed idee om een offline kanaal aan te spreken om je e-marketinglijst aan te vullen. Graag geven we een paar ideeën mee om dit zo efficiënt en zo trendy mogelijk te doen. jan 25, […]

Tips

Verkorte url’s wegens korte houdbaarheidsdatum niet aan te raden voor e-mail

Soms is een doorlink naar een bepaalde pagina op je webstek een ingewikkelde en lange formulering. Niet handig om te onthouden. En toch kan het absoluut belangrijk zijn dat de lezer van je nieuwsbrief net die ene url onthoudt. aug 11, 2009Ann Flipkens

Testing

Weet je zeker dat je de perfecte e-mail verstuurt?

Een ruim aandeel van de digitale marketeers weten dat inderdaad zeker. Maar 37 procent van de e-marketeers weet het niet. Dat wees onlangs een e-mail bevraging  van het Amerikaanse eROI uit. sep 10, 2009Ann Flipkens

Trends

Website als vangnet voor e-mailadressen!

Digitale adressen, die vang je op een digitale wijze. Je website is één van de vele kanalen die je inzet om je e-marketinglijst te laten groeien. feb 15, 2014Ann Flipkens

Cases, Testing

Oeps, te snel op de ‘verzendknop’ geklikt?

Het kan iedereen overkomen: in een gehaaste of verstrooide bui verstuur je je e-mail naar de verkeerde persoon of mailinglijst. Hoe reageer je dan het best?  mei 25, 2011Ann Flipkens

Cases, Content, Design, Tips

Zoek de twee verschillen!

E-mailmarketing is en blijft een gevecht met de e-mailclient aan de zijde van de lezer. Daar moeten we steeds attent voor blijven. Een van de grote uitdagingen zijn de afbeeldingen. apr 20, 2012Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Testing, Tips

Optimaliseer je verzendfrequentie met deze tips

De e-mailmarketeer moet steeds rekening houden met de correlatie tussen het rendement en de verzendfrequentie.  We weten immers van consumentenstudies dat te veel e-mails versturen, de berichten naar de spamfilter kunnen verwijzen. Een optimale verzendfrequentie kan daarentegen het potentiële rendement gevoelig de hoogte injagen. Deze grafiek die we terugvonden op Email-marketing-reports.com geeft een eenvoudige weergave […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail