Het belang van een pakkende onderwerpregel hoeven we je waarschijnlijk niet meer uit te leggen. Als die eerste regel er niet in slaagt om de aandacht van de ontvanger te trekken, dan is het afgelopen voor je mailing. Met deze drie punten haal je keer op keer het beste uit je onderwerpregel.
De onderwerpregel lijkt wel een mythisch gegeven in de e-mailmarketingwereld. E-marketeers beseffen maar al te goed wat er van dat ene regeltje afhangt. Het succes van je marketingmailing wordt immers bepaald door de eerste vijftig tekens.
Zetduivel
Maak ze dan ook de moeite waard! Sommige e-marketeers breken hun hoofd over containerbegrippen die hun hele e-mail in één woord kunnen samenvatten, of ze zoeken naar een verleidelijke titel, die eerder als zetduiveltje dient dan de inhoud van hun e-mail promoot. Dat is een gevaar. Want als de link tussen de titel en de content niet meteen duidelijk is voor de abonnee, dan voelt hij zich bedrogen en haakt hij af.
Simpel
Een belangrijke lijfspreuk van marketeers die al jaren meegaat, wordt daarbij volledig in de wind geslagen. Keep it short and simple (KISS) is niet minder waar bij een onderwerpregel. Geef daarom bij het opstellen van je onderwerpregel gestalte aan deze drie elementen zodat je nooit meer de mist ingaat.
1. Bied een waardevolle aanbieding of voorstel aan
2. Gebruik sleutelwoorden van je doelpubliek (wat zijn zijn behoeften, bezorgdheden,…)
3. Voeg een prikkel toe om het openen te versnellen, bijvoorbeeld door een deadline toe te voegen
Stel dat je bijvoorbeeld een mailing uitstuurt waarmee je abonnees wilt vragen om hun profiel te vervolledigen. Dan kan dat zo klinken:
‘Vervolledig vandaag nog uw profiel voor meer relevante informatie en maak kans op een tablet.’
In dit geval is het sleutelwoord ‘relevante informatie’, de aanbieding is de ‘tablet’ en de prikkel is ‘vandaag’. Zou jij klikken?
Voor meer e-mailmarketingtips, blijf ons volgen. Wil je je e-mailmarketing naar een professioneel niveau verheffen? Neem dan contact op met Flexmail.
Lees ook:
Bedenk een efficiënte onderwerpregel met deze checklist
‘Geen onderwerp’ is dooddoener voor e-mailmarketing
Nog eens drie wijze lessen over onderwerpregels
Kregen jullie al vijf vuistregels bij het schrijven van een onderwerpregel?