E-mailmarketing is een opdracht waar vaak meerdere medewerkers in het bedrijf mee bezig zijn. Om te verzekeren dat er een soort van ‘controle’ wordt ingebouwd, kan je met e-mailmarketingplatform Flexmail de gebruikers beheren.
Flexmail heeft een functie ingebouwd zodat je als administrator de mogelijkheid hebt om nieuwe gebruikers of groepen van gebruikers aan te maken terwijl je hun bevoegdheden beheert. Kort gesteld kan je hun toegang tot het platform beperken of uitbreiden naar gelang de noden van een gestroomlijnde e-mailmarketing.
Gebruikersrollen
Dat doe je aan de hand van ‘gebruikersrollen’. Elke rol bevat een rechtenpatroon. Dat betekent dat zodra je een rol gedefinieerd hebt, je hem vaker kan gebruiken. Zo hoef je de bevoegdheden voor nieuwe gebruikers niet individueel in te geven. Je kent gewoon een bepaalde rol toe.
Controle
Flexibiliteit is de rode draad doorheen het e-mailmarketingplatform, maar dat wist je al. Ook in het gebruikersbeheer heeft Flexmail er rekening mee gehouden dat je gebruikers bijvoorbeeld wel toegang tot een bepaald onderdeel geeft, maar dat ze dat niet kunnen wijzigen.
Meerkeuze
Om het concreet te maken: je maakt een rol aan waarin je via een meerkeuzemenu aanduidt dat de gebruikers berichten mogen aanmaken en aanpassen. Dan kan je simpelweg in de categorie ‘berichten’ de subcategorie ‘beheer berichten’ aanmaken. Zolang je het niet specifiek aanduidt, kan de gebruiker het ontwerp van het bericht met de Wizard of de Editor niet veranderen.
Garantie
Wil je er zeker van zijn dat de gebruiker niet zonder de toestemming van de administrator een campagne verstuurt, dan kan je twee dingen doen. Je kan de gebruikersrol zo instellen dat de gebruiker geen bevoegdheid heeft in de categorie ‘campagnes’. Of je stelt een ‘Approval flow’ in. Daarmee kan je in een multi-accountomgeving voorzien dat een subaccount (of een gebruiker) aan de administrator automatisch en goedkeuring vraagt alvorens het bericht wordt verstuurd.