Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, E-mailmarketing

Outlook onder vuur…

Er is via Twitter een petitie opgestart om Microsoft aan te sporen in de volgende versie van het e-mail programma Outlook geen Word als viewer en opsteller te gebruiken, maar wel een HTML-verterende module. Al enkele duizenden internauten tekenden reeds de petitie.

Het is een gekend zeer. Outlook heeft zo haar eigen wijze waarmee ze omgaat met e-mail. Zeker als je iets te veel speelt met css en de laatste kneepjes van HTML wil dat al eens botsen. Het is soms een ware nachtmerrie voor een digitale marketeer. Wat er in de meeste e-mail clients goed uit ziet, wordt in Outlook in het beste geval als puzzelstukjes weergegeven. Zo lang je van Outlook naar Outlook mailt is er natuurlijk niets aan de hand. En in Redmond gaan ze – steeds meer ten onrechte – er van uit dat er geen andere e-mail programma’s gebruikt worden.

Nu heeft Microsoft deze petitie snel opgepikt en al dadelijk een reactie op haar eigen Outlook – blog geplaatst. Als openingszet kapittelen ze de starters van de petitie. Het blijken zelf bouwers van een webbased e-mail marketing platform te zijn. En dan, vragen wij ons af? Misschien was deze software ontwikkelaar het onderhand spuugzat zijn software op twee sporen te laten rijden.

In diezelfde reactie bevestigt Microsoft dat ze inderdaad in Outlook 2010 de nieuwste versie van Word gaan gebruiken als opsteller en lezer van e-mail. Want dat is het product dat iedereen gebruikt om communicatie te bedrijven, zo stelt de bedrijfsblog. Gebruikers zijn vertrouwd met de tools in Word en kunnen zo heel mooie e-mails maken lezen we. Dat die e-mails dan ook alleen goed leesbaar zijn in Outlook lees je tussen de regels. Ook hier begaat men in Redmond de fout dat er geen andere tekstverwerkers gebruikt worden en vergeet men dat zoiets als HTML wysiwyg e-mail programma’s wel degelijk bestaan.

Het is nu al duidelijk, ondanks dat Microsoft claimt feedback te waarderen, dat de wereld van de digitale marketing er nog even mee zal moeten leven dat voor Outlook gebruikers andere e-mails moeten opgemaakt worden. Wie in de toekomst zijn lezers kan herkennen en in verschillende marketinglijsten kan scheiden tussen de diverse e-mail clients, die heeft weer een streepje voor!

De petitie is te vinden op http://fixoutlook.org/
De reactie van Microsoft op http://blogs.msdn.com/outlook/archive/2009/06/24/the-power-of-word-in-outlook.aspx

jun 24, 2009Ann Flipkens
Previous storyNederlands rapport wil belasting op internettoegangNext storyE-mail is een blijver in de marketing mix
Home Outlook onder vuur…
14 jaar geleden Afleverbaarheid, E-mailmarketing551
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Tips, Trends

Gericht schieten, het nieuwste werk van Flexmail

De zomervakantie mag dan wel lonken, maar bij Flexmail trekt men de draad onverminderd verder door. Net voor de zomer trakteren we de e-marketeer met ons zesde werk: ‘neem de juiste doelgroep in het vizier‘ jul 4, 2013Ann Flipkens

MasterClass : met cadeautjes genereer je geen goede e-marketinglijsten!

De deelnemers aan de MasterClass e-mailmarketing van maart kregen als eersten de nieuwe editie van de E-mailmarketing Trends in handen. Eén artikel trok de aandacht en was al dadelijk goed voor een boeiend gesprek. Weggevers en wedstrijden leveren zelden winstgevende prospecten op. mrt 17, 2010Ann Flipkens

Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Trends

Een animated gif als een conversie aanjager

Het is een discussie die veel marketingmensen bezighoudt. Kan je een animated gif meegeven in een e-mailbericht? Gaan de spamfilters daar niet terughoudend op reageren? En vooral, wat zal de reactie van de lezer zijn? Geen verkeerde reactie zo blijkt uit een case study van computerbouwer Dell. mei 16, 2014Michelle Dassen

Content

Wees kort en bondig in je e-mail

Laat de lezers van je e-mailberichten niet zoeken tussen een zondvloed aan woorden naar je werkelijke boodschap. Je moet een evenwicht zien te vinden tussen relevante inhoud en de kunst van de beknoptheid. aug 28, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Mobile, Strategie, Trends

Service voor de mobiele lezers

Smartphones veroveren de wereld. Daar is iedere e-marketeer zich van bewust. Afhankelijk van de bron, citeert men cijfers die zeggen dat 40 tot 50 procent van de mobiele telefoontoestellen tot die categorie behoren. Een smartphone dient niet alleen om te bellen. Het wordt in tweede instantie gebruikt om e-mail te lezen. mei 4, 2012Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Design, E-mailmarketing, Tips

Vijf valkuilen om niet in te trappen!

Bij het opstellen van een e-mailbericht moet je niet alleen oog hebben voor de boodschap en het uitzicht, je moet ook oog hebben voor enkele specifieke valkuilen waarin je kan trappen. Een e-mailclient is immers onverbiddelijk bij het interpreteren van je boodschap. En als die verkeerd oogt, dan is het te laat. We zetten enkele […]

Toerisme Vlaanderen choisit la plate-forme e-mail marketing de Flexmail

Toerisme Vlaanderen fournit des informations touristiques en ligne via le site Internet d’entreprise www.toerismevlaanderen.be, différents médias sociaux (Toerisme Vlaanderen et @toerisme_vla), une lettre d’information électronique et des mailings spécifiques. Pour ces deux derniers canaux, l’agence était à la recherche d’un système de mailing en ligne avec lequel il est possible de rédiger, de composer et […]

Content, Strategie, Testing, Tips

Nog eens drie wijze lessen over onderwerpregels

Een goede onderwerpregel maakt het verschil tussen gelezen worden dan wel naar de vuilbak verwezen worden. Daarom kan men aan dit kleine deuropenertje niet genoeg aandacht besteden. Dat de onderwerpregel vooral kort moet zijn – 50 tekens roept men meestal – is geweten. Maar moet je de volle lengte wel gebruiken? jun 18, 2010Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail