Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, E-mailmarketing

Outlook onder vuur…

Er is via Twitter een petitie opgestart om Microsoft aan te sporen in de volgende versie van het e-mail programma Outlook geen Word als viewer en opsteller te gebruiken, maar wel een HTML-verterende module. Al enkele duizenden internauten tekenden reeds de petitie.

Het is een gekend zeer. Outlook heeft zo haar eigen wijze waarmee ze omgaat met e-mail. Zeker als je iets te veel speelt met css en de laatste kneepjes van HTML wil dat al eens botsen. Het is soms een ware nachtmerrie voor een digitale marketeer. Wat er in de meeste e-mail clients goed uit ziet, wordt in Outlook in het beste geval als puzzelstukjes weergegeven. Zo lang je van Outlook naar Outlook mailt is er natuurlijk niets aan de hand. En in Redmond gaan ze – steeds meer ten onrechte – er van uit dat er geen andere e-mail programma’s gebruikt worden.

Nu heeft Microsoft deze petitie snel opgepikt en al dadelijk een reactie op haar eigen Outlook – blog geplaatst. Als openingszet kapittelen ze de starters van de petitie. Het blijken zelf bouwers van een webbased e-mail marketing platform te zijn. En dan, vragen wij ons af? Misschien was deze software ontwikkelaar het onderhand spuugzat zijn software op twee sporen te laten rijden.

In diezelfde reactie bevestigt Microsoft dat ze inderdaad in Outlook 2010 de nieuwste versie van Word gaan gebruiken als opsteller en lezer van e-mail. Want dat is het product dat iedereen gebruikt om communicatie te bedrijven, zo stelt de bedrijfsblog. Gebruikers zijn vertrouwd met de tools in Word en kunnen zo heel mooie e-mails maken lezen we. Dat die e-mails dan ook alleen goed leesbaar zijn in Outlook lees je tussen de regels. Ook hier begaat men in Redmond de fout dat er geen andere tekstverwerkers gebruikt worden en vergeet men dat zoiets als HTML wysiwyg e-mail programma’s wel degelijk bestaan.

Het is nu al duidelijk, ondanks dat Microsoft claimt feedback te waarderen, dat de wereld van de digitale marketing er nog even mee zal moeten leven dat voor Outlook gebruikers andere e-mails moeten opgemaakt worden. Wie in de toekomst zijn lezers kan herkennen en in verschillende marketinglijsten kan scheiden tussen de diverse e-mail clients, die heeft weer een streepje voor!

De petitie is te vinden op http://fixoutlook.org/
De reactie van Microsoft op http://blogs.msdn.com/outlook/archive/2009/06/24/the-power-of-word-in-outlook.aspx

jun 24, 2009Ann Flipkens
Previous storyNederlands rapport wil belasting op internettoegangNext storyE-mail is een blijver in de marketing mix
Home Outlook onder vuur…
13 jaar geleden Afleverbaarheid, E-mailmarketing542
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Personalisatie, Tips

Vertel in 5 stappen je klant dat je hem wil leren kennen

Eerder deden we al in enkele stappen uit de doeken hoe je een goede opt-in organiseert op je website. Uiteraard volgt daarop een welkomstboodschap. Dat is de basis. Meestal is de volgende stap dat het commerciële verhaal per e-mail wordt ingezet. Schoenenfabrikant Duo pakt eerder verrassend uit. nov 17, 2014Michelle Dassen

Cases, Tips, Trends

Vervang de ‘No-Reply’ door een ‘mens van vlees en bloed’

Zo goed als elke e-mail die uit een e-marketingcampagne is opgestart, komt met een no-Reply adres. Als er een ander afzenderadres opgegeven wordt, dan is dat eerder uit marketingoverwegingen. De lezer moet verleid worden om te openen. Een echt antwoord wordt niet verwacht. aug 4, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie

Rendeert de inspanning van je e-mailmarketing?

E-mailmarketing groeit van dag tot dag. Het geniet eveneens de faam het marketing instrument te zijn met de hoogste ROI. Maar is binnen het segment van de e-mailmarketing alles wat we doen even lonend? We kwamen deze grafiek tegen in de editie 2010 van het MarketingSherpa’s Benchmark onderzoek. feb 11, 2010Ann Flipkens

Afleverbaarheid

Dek je in tegen cybercrime met e-mail authenticatie

Cybercrime zit jammer genoeg in de lift. Spamfilters zijn wel alerter dan vroeger, maar de malafide verzenders hebben intussen ook niet stilgezeten. Wat kan je als e-marketeer doen om je betrouwbare mails bij de abonnees te laten belanden? nov 30, 2011Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, Tips

Optimaliseer je onderwerpregel met deze tips

Het belang van een pakkende onderwerpregel hoeven we je waarschijnlijk niet meer uit te leggen. Als die eerste regel er niet in slaagt om de aandacht van de ontvanger te trekken, dan is het afgelopen voor je mailing. Met deze drie punten haal je keer op keer het beste uit je onderwerpregel. jul 6, 2011Thomas […]

Cases, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Thema-mailings, Tips

7 tips voor een perfect online kerstkaartje

Het koud winterweer is terug in ons land, de dagen worden korter en de kerstverlichting wordt binnenkort weer uit de dozen gehaald. Eerst passeert de Sint nog even en voordat je het weet, staan de feestdagen weer voor de deur. Dit betekent ook dat de tijd van het jaar is aangebroken om kerstkaartjes te sturen. […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Waar ligt je focus?

Het gros van de e-mailmarketeers focussen nog steeds op de aangroei van hun adreslijsten. Dat is natuurlijk een eerste vereiste voor een succesvolle e-mailmarketing. Maar is het niet beter je focus van tijd tot tijd te verschuiven? okt 31, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Personalisatie, Trends

Nogmaals bewezen, segmenteren werkt!

In e-mailmarketing is segmentatie het ordewoord. Hiervoor maken we natuurlijk gebruik van alle gegevens die we van een contact kunnen verzamelen. Een e-mailadres is lang niet meer voldoende voor e-marketing volgens de regels van de kunst. jan 3, 2014Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail