Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, E-mailmarketing

Outlook onder vuur…

Er is via Twitter een petitie opgestart om Microsoft aan te sporen in de volgende versie van het e-mail programma Outlook geen Word als viewer en opsteller te gebruiken, maar wel een HTML-verterende module. Al enkele duizenden internauten tekenden reeds de petitie.

Het is een gekend zeer. Outlook heeft zo haar eigen wijze waarmee ze omgaat met e-mail. Zeker als je iets te veel speelt met css en de laatste kneepjes van HTML wil dat al eens botsen. Het is soms een ware nachtmerrie voor een digitale marketeer. Wat er in de meeste e-mail clients goed uit ziet, wordt in Outlook in het beste geval als puzzelstukjes weergegeven. Zo lang je van Outlook naar Outlook mailt is er natuurlijk niets aan de hand. En in Redmond gaan ze – steeds meer ten onrechte – er van uit dat er geen andere e-mail programma’s gebruikt worden.

Nu heeft Microsoft deze petitie snel opgepikt en al dadelijk een reactie op haar eigen Outlook – blog geplaatst. Als openingszet kapittelen ze de starters van de petitie. Het blijken zelf bouwers van een webbased e-mail marketing platform te zijn. En dan, vragen wij ons af? Misschien was deze software ontwikkelaar het onderhand spuugzat zijn software op twee sporen te laten rijden.

In diezelfde reactie bevestigt Microsoft dat ze inderdaad in Outlook 2010 de nieuwste versie van Word gaan gebruiken als opsteller en lezer van e-mail. Want dat is het product dat iedereen gebruikt om communicatie te bedrijven, zo stelt de bedrijfsblog. Gebruikers zijn vertrouwd met de tools in Word en kunnen zo heel mooie e-mails maken lezen we. Dat die e-mails dan ook alleen goed leesbaar zijn in Outlook lees je tussen de regels. Ook hier begaat men in Redmond de fout dat er geen andere tekstverwerkers gebruikt worden en vergeet men dat zoiets als HTML wysiwyg e-mail programma’s wel degelijk bestaan.

Het is nu al duidelijk, ondanks dat Microsoft claimt feedback te waarderen, dat de wereld van de digitale marketing er nog even mee zal moeten leven dat voor Outlook gebruikers andere e-mails moeten opgemaakt worden. Wie in de toekomst zijn lezers kan herkennen en in verschillende marketinglijsten kan scheiden tussen de diverse e-mail clients, die heeft weer een streepje voor!

De petitie is te vinden op http://fixoutlook.org/
De reactie van Microsoft op http://blogs.msdn.com/outlook/archive/2009/06/24/the-power-of-word-in-outlook.aspx

jun 24, 2009Ann Flipkens
Previous storyNederlands rapport wil belasting op internettoegangNext storyE-mail is een blijver in de marketing mix
Home Outlook onder vuur…
11 jaar geleden Afleverbaarheid, E-mailmarketing513
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid

Verhoog je afleverpercentage met een SPF-record

SPF staat voor ‘Sender Policy Framework’. Het is een methode om vervalsing van het afzenderadres van e-mailberichten tegen te gaan. Met andere woorden: de technologie voorkomt dat je afzenderadres wordt misbruikt voor spam.  mei 20, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing

Hoe succesvol omgaan met e-mailmarketing?

Het woord e-mailmarketing hoor je tegenwoordig dagelijks vallen, je kan het niet negeren. Maar wat houdt e-mailmarketing precies in, wat voor iets is dat beest eigenlijk? En vooral: hoe ga ik ermee om? We zetten enkele basisprincipes op een rijtje! nov 19, 2009Michelle Dassen

E-commerce, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Hoe schat jij de waarde in van een bedankje?

Bedank jij je klanten na een transactie? Zo niet, dan start je daar beter mee. Die kleine inspanning kan immers een positieve invloed hebben op je ROI.  apr 15, 2011Ann Flipkens

Design, E-mailmarketing, Flexmail TV, Hoe begin je met e-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

Hoe haal je het beste uit je inschrijfformulier?

Krijg jij niet genoeg inschrijvingen via je inschrijfformulier? Veel e-mailmarketeers worstelen met hetzelfde probleem. In deze aflevering van Flexmail TV delen we onze drie beste tips om het beste uit je inschrijfformulier te halen. apr 23, 2014Michelle Dassen

Content, Design, E-commerce, E-mailmarketing

Genereer trafiek naar je webshop met een duidelijke boodschap

E-mailmarketing is een belangrijke bron voor winkelketens om klanten naar de (web-)winkel te lokken. Eerder gaven we al een voorbeeld van Hunkemöller. Vandaag gaan we dieper in op de do’s en dont’s aan de hand van een e-mailcampagne van Yukka. mrt 25, 2011Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Personalisatie, Strategie, Targeting, Trends

De transformatie van e-mailmarketing naar marketing automation

Een moderne marketeer beseft maar al te goed dat zijn klanten niet identiek zijn. Waarom dan een campagne uitsturen die niet afgestemd is op elke individu? Eenzelfde bericht naar al je contacten is helaas niet altijd de juiste aanpak. Iedereen wil toch campagnes die het open ratio verhogen en de conversie maximaliseren? aug 21, 2015Alessia […]

Cases, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Tips

Tien punten om af te checken bij het opbouwen van je mailinglijst

Om zo te voorkomen dat je een blooper van jewelste aan je contacten toont. We kregen deze week een regelrechte misser onder ogen. Naar aanleiding van de verkiezingen probeerde De Tijd haar mailinglijst te bewegen om de website te komen bezoeken. En daar liep iets fout. mei 30, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing, Enquêtes, Strategie, Trends

De kwaliteit van de lijst staat voorop!

Welke strategie hanteer je als het op je e-mailmarketinglijst aankomt? Dit is het onderwerp van het onderzoek dat dit jaar in de eerste week van januari werd uitgevoerd door het Amerikaanse Ascend2. Vers van de pers en straks zeker stof om te vergelijken met de Belgische e-mailbarometer. jan 22, 2016Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,675

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail