Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Personalisatie, Targeting

Personaliseer je nieuwsbrieven met Contact Related Content

Dankzij een nieuwe functie van Flexmail kan je de één-op-ééncommunicatie met je klanten nog verder uitbouwen. De consument van vandaag wordt graag op zijn wenken bediend. Hij wil niet zoek geraken in hopen informatie. Je moet er dus voor zorgen dat je hem écht relevante content aanbiedt op een dienblaadje.

Voor dat dienblaadje kan Flexmail vandaag zorgen. Met de nieuwe functie Contact Related Content krijgt je contact enkel die artikels te zien die voor hem relevant zijn.

Relevantie

Uit onderzoek blijkt dat klanten de relevantie van de boodschap erg waarderen. De klant moet het gevoel hebben dat wat je hem stuurt voor hem of haar iets toevoegt. De boodschap moet dus met andere woorden waarde hebben. Als je je klant alleen maar bestookt met aanbiedingen is de kans groot dat hij zich uitschrijft op je nieuwsbrief. Een gemiste kans. Zorg er dus voor dat je ook zaken publiceert waar de klant echt iets aan heeft. Bijvoorbeeld informatie over een product dat hij heeft afgenomen en waar een verbetering in is aangebracht.

Interesses en klikgedrag

Op basis van hun klikgedrag, kan je ook weten waarin je contacten geïnteresseerd zijn. Daarom heeft Flexmail de interessegroepen ontwikkeld. Aan een artikel hang je bijvoorbeeld de interessegroep ‘wijnen’. Iedereen die 1 keer op een artikel met de interessegroep ‘wijnen’ heeft geklikt, wordt ondergebracht in de groep ‘wijnen’. Deze informatie kan je vervolgens toepassen in nieuwsbrieven om op die manier specifieke doelgroepen heel gericht te bereiken. Door de interessegroepen te hanteren, weet je zeker dat je relevante content aan je contacten verstuurt.

Meer weten over de interessegroepen? Klik dan hier.

Personalisatie

In Flexmail kan je de gegevens uit je contactendatabase gebruiken om de inhoud van je nieuwsbrief samen te stellen. Een simpel voorbeeld is het gebruiken van de voornaam van de ontvanger in je aanspreking. Dit vergt zeer weinig moeite van jouw kant, maar je contact gaat dit zeker appreciëren. Hier zijn veel toepassingen mogelijk. Hoe persoonlijker de mail, hoe beter het resultaat.

Contact Related Content

Maar we gaan nog een stapje verder. Met de Contact Related Content ga je de content van je bericht afstemmen op de interesses van je contacten. Je contact zal enkel die artikels zien staan die voor hem relevant zijn, waarvoor hij op basis van zijn klikgedrag al aangaf dat hij daar interesse voor heeft. Met de Contact Related Content brengt Flexmail personalisatie naar een hoger niveau. Zo kan je bijvoorbeeld instellen dat een artikel pas mag opgenomen worden als de ontvanger Nederlandstalig is, in de zorgsector werkt en uit Antwerpen komt.

De Contact Related Content kan op ontelbare manieren ingezet worden. Je neemt de gegevens uit de mailinglijst niet integraal over, maar je voert een aantal parameters in zodat je consequent kan communiceren. Zo kan je bijvoorbeeld ingeven dat elke eerste letter van een naam met een hoofdletter moet zijn. Je gaat je contacten dynamisch maken. Hiervoor gebruiken we de interessegroepen die hierboven beschreven staan, ofwel de contactinformatie uit de database: bv. leeftijd, provincie, aantal werknemers. Op basis van die velden kan je gaan aangeven of een artikel in je bericht al dan niet moet verschijnen voor dat contact.

Eigenlijk gebruik je de gegevens uit de database als voorwaarde om bepaalde stukken tekst of afbeeldingen wel of niet te laten zien. Je stelt die voorwaarden op door middel van ‘als-dan’ statements. Afhankelijk van bijvoorbeeld de woonplaats of eerdere aankopen krijgt een relatie voor hem relevante aanbiedingen te zien.

Iedereen die communiceert in het Frans, kent zeker het volgende probleem: Cher/Chère client(e). Met de Contact Related Content kan je dat probleem snel oplossen: Als er bij een contact de aanspreking Mevr. staat ingevuld, krijgt zij de aanspreking Chère cliente te zien.

Meer weten over de Contact Related Content? Klik dan hier.

feb 27, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyBereik jij de inbox? Twee misverstanden worden twee tips!Next storyDrie trends leiden tot een optimale e-mailstrategie
Home Personaliseer je nieuwsbrieven met Contact Related Content
11 jaar geleden Personalisatie, Targetingcontact related content, contactendatabase, content, e-mailmakreting blog, één-op-ééncommunicatie, interessegroepen, klikgedrag, mailinglijst, nieuwsbrief, nieuwsbrieven, personalisatie, personaliseren, segmentatie, segmenteren, targeten994
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building, Personalisatie, Targeting

Vier segmentatietactieken om je vingers bij af te likken

Segmentatie is het modewoord voor e-mailmarketeers in 2012. Door de opmars van location based services (lbs)  en de nood aan relevante boodschappen, is er geen ontkomen meer aan. In dit artikel vind je enkele tactieken om de interesses van je doelgroep te ontfutselen. jan 6, 2012Thomas Vangelooven

Content, Tips

Twee denkstappen voor je een e-mail schrijft!

Een e-mailbericht moet je echt afstemmen op de ontvanger. Daar ligt het geheim van een goede conversie. De ontvanger aan het lezen krijgen is de eerste stap. Maar de ontvanger laten lezen wat hij wil lezen, dat is de kunst! sep 28, 2012Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Social media

Op zoek naar ‘deelbare’ content?

Platformen zoals Facebook en LinkedIn zijn ontzettend dankbaar voor marketeers. Als contacten de boodschap lezen en delen op hun profiel, dan vermenigvuldigt de marketeer het bereik van de boodschap. Veel extra moeite of kost hoeft hij er zelfs niet in te steken. Enige voorwaarde is dat hij voor ‘deelbare’ content zorgt. nov 2, 2012Michelle Dassen

Testing

Natuurlijk test je de onderwerpregel!

Als er iets getest wordt in e-mailmarketing, dan is het wel de onderwerpregel. Kijk maar even naar jezelf. Maar de onderwerpregel is maar slechts één van de mogelijke onderdelen van je e-mailstrategie die je kan testen. En volgens een onderzoek van het Amerikaanse MarketingSherpa is het niets eens het meest rendabele om te doen. sep […]

E-mailmarketing, Personalisatie

Drie trends leiden tot een optimale e-mailstrategie

E-mailmarketing wordt langzaam maar zeker dé tool voor de marketeer. Wil je naast de concurrentie van de spambots ook je concurrenten een stapje voor blijven, dan is het goed om de volgende drie trends in je achterhoofd te houden. feb 29, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Testing, Tips

Gooi eens rond met inschrijfmogelijkheden op je website

Je e-mailmarketing lijst laten aangroeien met relevante adressen is een continu proces. Je moet je potentiële lezers op elk mogelijk moment confronteren met de mogelijkheid om in te schrijven op je e-marketinglijst. Er zijn een reeks klassieke plekken die we reeds  in deze blog bespraken, maar vandaag brengen we een nieuwe. okt 3, 2012Ann Flipkens

Cases

BrokerMail: “unieke combinatie zorgt voor 100 procent tevreden klanten”

Content is de sleutel voor efficiënte e-mailcommunicatie. Zo denkt BrokerMail er ook over. Het gemeenschappelijke initiatief van NewsMaster Publishing en Nextmove biedt een uniek ‘e-newsletter’-concept aan, specifiek voor zelfstandige verzekeringsmakelaren met of zonder bankactiviteiten. feb 1, 2012Michelle Dassen

Cases, E-commerce, E-mailmarketing

E-commerce en e-mailmarketing, vier valkuilen om niet in te trappen

Dat je aan een e-shop een uitgekiende e-mailstrategie verbindt, dat lijkt wel erg logisch. Maar blijkbaar is het niet evident om dit op de juiste manier aan te pakken. Dat leert een recent onderzoek van het Nederlandse blad ‘Retailtrends’. mrt 16, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,618

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,909

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail