Dankzij een nieuwe functie van Flexmail kan je de één-op-ééncommunicatie met je klanten nog verder uitbouwen. De consument van vandaag wordt graag op zijn wenken bediend. Hij wil niet zoek geraken in hopen informatie. Je moet er dus voor zorgen dat je hem écht relevante content aanbiedt op een dienblaadje.
Voor dat dienblaadje kan Flexmail vandaag zorgen. Met de nieuwe functie Contact Related Content krijgt je contact enkel die artikels te zien die voor hem relevant zijn.
Relevantie
Uit onderzoek blijkt dat klanten de relevantie van de boodschap erg waarderen. De klant moet het gevoel hebben dat wat je hem stuurt voor hem of haar iets toevoegt. De boodschap moet dus met andere woorden waarde hebben. Als je je klant alleen maar bestookt met aanbiedingen is de kans groot dat hij zich uitschrijft op je nieuwsbrief. Een gemiste kans. Zorg er dus voor dat je ook zaken publiceert waar de klant echt iets aan heeft. Bijvoorbeeld informatie over een product dat hij heeft afgenomen en waar een verbetering in is aangebracht.
Interesses en klikgedrag
Op basis van hun klikgedrag, kan je ook weten waarin je contacten geïnteresseerd zijn. Daarom heeft Flexmail de interessegroepen ontwikkeld. Aan een artikel hang je bijvoorbeeld de interessegroep ‘wijnen’. Iedereen die 1 keer op een artikel met de interessegroep ‘wijnen’ heeft geklikt, wordt ondergebracht in de groep ‘wijnen’. Deze informatie kan je vervolgens toepassen in nieuwsbrieven om op die manier specifieke doelgroepen heel gericht te bereiken. Door de interessegroepen te hanteren, weet je zeker dat je relevante content aan je contacten verstuurt.
Meer weten over de interessegroepen? Klik dan hier.
Personalisatie
In Flexmail kan je de gegevens uit je contactendatabase gebruiken om de inhoud van je nieuwsbrief samen te stellen. Een simpel voorbeeld is het gebruiken van de voornaam van de ontvanger in je aanspreking. Dit vergt zeer weinig moeite van jouw kant, maar je contact gaat dit zeker appreciëren. Hier zijn veel toepassingen mogelijk. Hoe persoonlijker de mail, hoe beter het resultaat.
Contact Related Content
Maar we gaan nog een stapje verder. Met de Contact Related Content ga je de content van je bericht afstemmen op de interesses van je contacten. Je contact zal enkel die artikels zien staan die voor hem relevant zijn, waarvoor hij op basis van zijn klikgedrag al aangaf dat hij daar interesse voor heeft. Met de Contact Related Content brengt Flexmail personalisatie naar een hoger niveau. Zo kan je bijvoorbeeld instellen dat een artikel pas mag opgenomen worden als de ontvanger Nederlandstalig is, in de zorgsector werkt en uit Antwerpen komt.
De Contact Related Content kan op ontelbare manieren ingezet worden. Je neemt de gegevens uit de mailinglijst niet integraal over, maar je voert een aantal parameters in zodat je consequent kan communiceren. Zo kan je bijvoorbeeld ingeven dat elke eerste letter van een naam met een hoofdletter moet zijn. Je gaat je contacten dynamisch maken. Hiervoor gebruiken we de interessegroepen die hierboven beschreven staan, ofwel de contactinformatie uit de database: bv. leeftijd, provincie, aantal werknemers. Op basis van die velden kan je gaan aangeven of een artikel in je bericht al dan niet moet verschijnen voor dat contact.
Eigenlijk gebruik je de gegevens uit de database als voorwaarde om bepaalde stukken tekst of afbeeldingen wel of niet te laten zien. Je stelt die voorwaarden op door middel van ‘als-dan’ statements. Afhankelijk van bijvoorbeeld de woonplaats of eerdere aankopen krijgt een relatie voor hem relevante aanbiedingen te zien.
Iedereen die communiceert in het Frans, kent zeker het volgende probleem: Cher/Chère client(e). Met de Contact Related Content kan je dat probleem snel oplossen: Als er bij een contact de aanspreking Mevr. staat ingevuld, krijgt zij de aanspreking Chère cliente te zien.
Meer weten over de Contact Related Content? Klik dan hier.