Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Personalisatie, Targeting

Personaliseer je nieuwsbrieven met Contact Related Content

Dankzij een nieuwe functie van Flexmail kan je de één-op-ééncommunicatie met je klanten nog verder uitbouwen. De consument van vandaag wordt graag op zijn wenken bediend. Hij wil niet zoek geraken in hopen informatie. Je moet er dus voor zorgen dat je hem écht relevante content aanbiedt op een dienblaadje.

Voor dat dienblaadje kan Flexmail vandaag zorgen. Met de nieuwe functie Contact Related Content krijgt je contact enkel die artikels te zien die voor hem relevant zijn.

Relevantie

Uit onderzoek blijkt dat klanten de relevantie van de boodschap erg waarderen. De klant moet het gevoel hebben dat wat je hem stuurt voor hem of haar iets toevoegt. De boodschap moet dus met andere woorden waarde hebben. Als je je klant alleen maar bestookt met aanbiedingen is de kans groot dat hij zich uitschrijft op je nieuwsbrief. Een gemiste kans. Zorg er dus voor dat je ook zaken publiceert waar de klant echt iets aan heeft. Bijvoorbeeld informatie over een product dat hij heeft afgenomen en waar een verbetering in is aangebracht.

Interesses en klikgedrag

Op basis van hun klikgedrag, kan je ook weten waarin je contacten geïnteresseerd zijn. Daarom heeft Flexmail de interessegroepen ontwikkeld. Aan een artikel hang je bijvoorbeeld de interessegroep ‘wijnen’. Iedereen die 1 keer op een artikel met de interessegroep ‘wijnen’ heeft geklikt, wordt ondergebracht in de groep ‘wijnen’. Deze informatie kan je vervolgens toepassen in nieuwsbrieven om op die manier specifieke doelgroepen heel gericht te bereiken. Door de interessegroepen te hanteren, weet je zeker dat je relevante content aan je contacten verstuurt.

Meer weten over de interessegroepen? Klik dan hier.

Personalisatie

In Flexmail kan je de gegevens uit je contactendatabase gebruiken om de inhoud van je nieuwsbrief samen te stellen. Een simpel voorbeeld is het gebruiken van de voornaam van de ontvanger in je aanspreking. Dit vergt zeer weinig moeite van jouw kant, maar je contact gaat dit zeker appreciëren. Hier zijn veel toepassingen mogelijk. Hoe persoonlijker de mail, hoe beter het resultaat.

Contact Related Content

Maar we gaan nog een stapje verder. Met de Contact Related Content ga je de content van je bericht afstemmen op de interesses van je contacten. Je contact zal enkel die artikels zien staan die voor hem relevant zijn, waarvoor hij op basis van zijn klikgedrag al aangaf dat hij daar interesse voor heeft. Met de Contact Related Content brengt Flexmail personalisatie naar een hoger niveau. Zo kan je bijvoorbeeld instellen dat een artikel pas mag opgenomen worden als de ontvanger Nederlandstalig is, in de zorgsector werkt en uit Antwerpen komt.

De Contact Related Content kan op ontelbare manieren ingezet worden. Je neemt de gegevens uit de mailinglijst niet integraal over, maar je voert een aantal parameters in zodat je consequent kan communiceren. Zo kan je bijvoorbeeld ingeven dat elke eerste letter van een naam met een hoofdletter moet zijn. Je gaat je contacten dynamisch maken. Hiervoor gebruiken we de interessegroepen die hierboven beschreven staan, ofwel de contactinformatie uit de database: bv. leeftijd, provincie, aantal werknemers. Op basis van die velden kan je gaan aangeven of een artikel in je bericht al dan niet moet verschijnen voor dat contact.

Eigenlijk gebruik je de gegevens uit de database als voorwaarde om bepaalde stukken tekst of afbeeldingen wel of niet te laten zien. Je stelt die voorwaarden op door middel van ‘als-dan’ statements. Afhankelijk van bijvoorbeeld de woonplaats of eerdere aankopen krijgt een relatie voor hem relevante aanbiedingen te zien.

Iedereen die communiceert in het Frans, kent zeker het volgende probleem: Cher/Chère client(e). Met de Contact Related Content kan je dat probleem snel oplossen: Als er bij een contact de aanspreking Mevr. staat ingevuld, krijgt zij de aanspreking Chère cliente te zien.

Meer weten over de Contact Related Content? Klik dan hier.

feb 27, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyBereik jij de inbox? Twee misverstanden worden twee tips!Next storyDrie trends leiden tot een optimale e-mailstrategie
Home Personaliseer je nieuwsbrieven met Contact Related Content
11 jaar geleden Personalisatie, Targetingcontact related content, contactendatabase, content, e-mailmakreting blog, één-op-ééncommunicatie, interessegroepen, klikgedrag, mailinglijst, nieuwsbrief, nieuwsbrieven, personalisatie, personaliseren, segmentatie, segmenteren, targeten987
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Tips

Twee denkstappen voor je een e-mail schrijft!

Een e-mailbericht moet je echt afstemmen op de ontvanger. Daar ligt het geheim van een goede conversie. De ontvanger aan het lezen krijgen is de eerste stap. Maar de ontvanger laten lezen wat hij wil lezen, dat is de kunst! sep 28, 2012Ann Flipkens

Cases

Case study: HoLaPress Communicatie

Flexmail heeft vandaag meer dan 2.000 klanten in binnen- en buitenland. Net over de grens, in Valkenswaard, is één van de grootste klanten gevestigd. HoLaPress Communicatie verstuurt meer dan één miljoen e-mails per jaar met het e-mailmarketingplatform. okt 26, 2011Ann Flipkens

Cases, Content, Thema-mailings

Laatste nieuwsbrief voor 2011: originaliteit is troef

Als e-mailmarketeer moet je steeds op de hoogte blijven van de trends en evoluties in je sector. Om die reden ben je vast op 101 nieuwsbrieven ingeschreven. Voordat je ze één voor één opent en bestudeert, lijsten we hier al een aantal interessante best practices op. dec 28, 2011Ann Flipkens

List Building, Personalisatie, Targeting

Vier segmentatietactieken om je vingers bij af te likken

Segmentatie is het modewoord voor e-mailmarketeers in 2012. Door de opmars van location based services (lbs)  en de nood aan relevante boodschappen, is er geen ontkomen meer aan. In dit artikel vind je enkele tactieken om de interesses van je doelgroep te ontfutselen. jan 6, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Content, Design, Strategie, Testing, Tips

9 sleutelelementen voor elk bericht

De opmaak van een nieuwsbrief is steeds weer een uitdaging. Je moet zorgen voor een leuke eerste indruk. Maar tegelijkertijd moet alles wat je in een eerste blik voor ogen krijgt wel overwogen zijn. De nieuwsbrief van het Britse Moo die in onze inbox viel, beantwoordt aan al die eisen. nov 9, 2012Ann Flipkens

Mobile, Trends

Mobiel internet in België: de cijfers

Mobiel is de toekomst van digitale marketing. Dat moeten we in gespecialiseerde bladen, seminaries en congressen aanhoren. Maar hoe is het eigenlijk gesteld met het mobiel internetverkeer in België? Hier vind je de cijfers zwart op wit. jan 27, 2012Ann Flipkens

Testing

Natuurlijk test je de onderwerpregel!

Als er iets getest wordt in e-mailmarketing, dan is het wel de onderwerpregel. Kijk maar even naar jezelf. Maar de onderwerpregel is maar slechts één van de mogelijke onderdelen van je e-mailstrategie die je kan testen. En volgens een onderzoek van het Amerikaanse MarketingSherpa is het niets eens het meest rendabele om te doen. sep […]

List Building, Strategie, Thema-mailings

Het is nu al Kerstmis!

Tenminste voor de emarketeers die er van houden hun huiswerk grondig te maken. Sinterklaas is eigenlijk bijna gepasseerd. Dus het wordt tijd om je e-mailcampagnes voor de kerstdagen al te plannen. okt 24, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail