Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Personalisatie, Tips

Persoonlijke e-mail, kan dat oprecht?

We werken toch zo graag met persoonlijke berichten in onze e-mailmarketing. We zetten de naam van het contact in onze aanhef en we creëren een gemoedelijke sfeer. En daarmee gaan we scoren en de conversie tot ongekende hoogtes brengen.

HersensToch mogen we niet zo maar van ons grote gelijk uitgaan. We kruipen voor de gein eens in de huid van een contact dat dagelijks meer dan één gerichte e-mail in de in-box krijgt. En we volgen zijn zwart-witte – gevoelige lezers zijn gewaarschuwd – gedachten bij het lezen van e-mail nummer zoveel…

Ik ben geen schietschijf. Ik ben een persoon, een echte mens. Spreek met mij, vermarkt me niet!

Leur niet met mijn naam – spel hem tenminste correct – en doe niet alsof we vrienden zijn. Ik heb je nog nooit ontmoet…

Die superlatieven mag je achterwege laten. Ik geloof het toch niet. Vertel gewoon eerlijk waar je naar toe wil…
Ik koop niet van onpersoonlijke firma’s. Ik hou van één op één contacten met echte personen. Maar dat gevoel, neen, dat krijg ik nu echt niet…

Laat het stoer doen maar achterwege. Ik word er misselijk van. Je zult misschien een goede oplossing hebben, maar ik ben niet zo naïef te denken dat je de enige bent…

Waarom spreek je nu een andere taal, dan wat je in een gewoon gesprek zou gebruiken? Ik wil niet betutteld worden…

Als je me nu wil vertellen dat je informatie correct is, wat is dan de bron of de rechtvaardiging?

Ik weet ook dat je me iets wil verkopen… maar mijn vertrouwen is niet te koop. Dat moet je verdienen!

Je moet niet proberen me te verblinden. Daarmee overtuig je me niet. Vertel ook wat je NIET kunt, dan zal ik misschien ook geloven wat je WEL kan…

Mocht je het nog niet begrepen hebben, ik vertrouw je niet. Je tekst druipt van zelfbelang en opgeblazen pocherij. Als je dan toch mijn koopgedrag wil beïnvloeden, misschien moet je dan eerst je marketingtaal beïnvloeden…

De tips voor een goede e-mailcopy zitten in het voorgaande verborgen. Veel zoekgenot!

sep 25, 2013Ann Flipkens
Previous storyNieuwste versie van Flexmail is er!Next storyNederlanders worden wakker met e-mail
Home Persoonlijke e-mail, kan dat oprecht?
7 jaar geleden E-mailmarketing, Personalisatie, Tips391
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-mailmarketing

Hoe welkom is je e-mail nieuwsbrief?

Een steeds sneller groeiend informatieaanbod maakt lezers een tikkeltje huiverig om nog eens in te tekenen op een extra nieuwsbrief. Daarnaast is er steeds de vrees dat het e-mailadres wel eens misbruikt zou kunnen worden. jul 7, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing

Tot welk type e-mailbeheerder hoort jouw lezer?

De makers van Windows Live Hotmail hebben recent op de ‘EmailInsider Summit’ een boom opgezet over de types e-mail gebruikers: stapelaars,klasseerders en opruimers. Ze kwamen tot deze indeling na gesprekken met Live Hotmail gebruikers, naast een trits gebruikers van ‘andere e-mailclients’ zoals ze heerlijk eufemistisch omschreven. jun 4, 2010Ann Flipkens

Huur eens een andere nieuwsbrief in

E-marketing heeft het genereren van omzet als uiteindelijk doel. Daar twijfelt niemand aan. Maar hoe vergroot je de visvijver van potentiële klanten? Bij een advertentie in een krant is dat eerder eenvoudig. Het totale lezerspubliek wordt aangesproken. Bij e-marketing loopt het een tikkeltje anders. Het totale e-mail publiek aanspreken is bijna onmogelijk. En als het […]

E-mailmarketing

Maximaliseer het conversatie ratio met de harde aanpak

In de vorige twee blogposten gaven we een stappenplan mee om je klanten aan te moedigen om de overstap te maken naar een update van je product. Nu de zware gebruikers en de twijfelaars de switch gemaakt hebben, is het tijd om de ultraconservatievelingen -of de koppigaards- mee aan boord te krijgen. mei 4, 2011Ann […]

EU bindt strijd aan met e-mail clients

Het Europees Parlement heeft maatregelen aangenomen tegen het ongevraagd scannen van e-mail en chatberichten om relevante reclames te tonen. Dat voorstel kan ook een bom leggen onder de priority inbox van Gmail, die e-mails rangschikt op basis van de relevantie voor de gebruiker. dec 22, 2010Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Trends

E-mail marketing als knooppunt!

Een goede marketingstrategie bestaat uit meedere kanalen. Dat is een open deur intrappen. Maar wat e-mailmarketing in deze context betekenen? mrt 13, 2014Thomas Vangelooven

Design

Drie valkuilen van e-mailontwerp

In de vorige blogpost hebben we drie tips meegegeven voor het ontwerpen van een e-mailcampagne. Vandaag willen we je waarschuwen voor de veel voorkomende valkuilen. Ontdek ze in dit artikel.  jul 22, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing

Hoe succesvol omgaan met e-mailmarketing?

Het woord e-mailmarketing hoor je tegenwoordig dagelijks vallen, je kan het niet negeren. Maar wat houdt e-mailmarketing precies in, wat voor iets is dat beest eigenlijk? En vooral: hoe ga ik ermee om? We zetten enkele basisprincipes op een rijtje! nov 19, 2009Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,108

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,816

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail