Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Personalisatie, Tips

Persoonlijke e-mail, kan dat oprecht?

We werken toch zo graag met persoonlijke berichten in onze e-mailmarketing. We zetten de naam van het contact in onze aanhef en we creëren een gemoedelijke sfeer. En daarmee gaan we scoren en de conversie tot ongekende hoogtes brengen.

HersensToch mogen we niet zo maar van ons grote gelijk uitgaan. We kruipen voor de gein eens in de huid van een contact dat dagelijks meer dan één gerichte e-mail in de in-box krijgt. En we volgen zijn zwart-witte – gevoelige lezers zijn gewaarschuwd – gedachten bij het lezen van e-mail nummer zoveel…

Ik ben geen schietschijf. Ik ben een persoon, een echte mens. Spreek met mij, vermarkt me niet!

Leur niet met mijn naam – spel hem tenminste correct – en doe niet alsof we vrienden zijn. Ik heb je nog nooit ontmoet…

Die superlatieven mag je achterwege laten. Ik geloof het toch niet. Vertel gewoon eerlijk waar je naar toe wil…
Ik koop niet van onpersoonlijke firma’s. Ik hou van één op één contacten met echte personen. Maar dat gevoel, neen, dat krijg ik nu echt niet…

Laat het stoer doen maar achterwege. Ik word er misselijk van. Je zult misschien een goede oplossing hebben, maar ik ben niet zo naïef te denken dat je de enige bent…

Waarom spreek je nu een andere taal, dan wat je in een gewoon gesprek zou gebruiken? Ik wil niet betutteld worden…

Als je me nu wil vertellen dat je informatie correct is, wat is dan de bron of de rechtvaardiging?

Ik weet ook dat je me iets wil verkopen… maar mijn vertrouwen is niet te koop. Dat moet je verdienen!

Je moet niet proberen me te verblinden. Daarmee overtuig je me niet. Vertel ook wat je NIET kunt, dan zal ik misschien ook geloven wat je WEL kan…

Mocht je het nog niet begrepen hebben, ik vertrouw je niet. Je tekst druipt van zelfbelang en opgeblazen pocherij. Als je dan toch mijn koopgedrag wil beïnvloeden, misschien moet je dan eerst je marketingtaal beïnvloeden…

De tips voor een goede e-mailcopy zitten in het voorgaande verborgen. Veel zoekgenot!

sep 25, 2013Ann Flipkens
Previous storyNieuwste versie van Flexmail is er!Next storyNederlanders worden wakker met e-mail
Home Persoonlijke e-mail, kan dat oprecht?
9 jaar geleden E-mailmarketing, Personalisatie, Tips425
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Events

Stilzitten is geen optie! MasterClass e-mailmarketing

Als stilzitten geen optie is, dan is misschien de MasterClass e-mailmarketing iets voor jou!Reflectie over e-mailmarketing, je kennis en vaardigheden verder uitbouwen en sectorgenoten ontmoeten zijn de troeven van de MasterClass e-mailmarketing die door Flexmail georganiseerd wordt. nov 3, 2009Ann Flipkens

Gmail sorts out email marketing

Google has again taken a step towards the remodeling of the face of email marketing. Gmail users now have the tab ‘promotions’. aug 22, 2013Ann Flipkens

Content

Een inschrijver in een e-marketing lijst rekent ook op een ROI

Klanten willen meer terug krijgen van e-mail marketeers dan dat tot nu de gewoonte is. Prospecten willen voordelen in ruil voor hun e-mailadres. jul 13, 2009Michelle Dassen

List Building

Drijf je opt-ins op met een omvattende strategie

De Zweedse meubelfabrikant Ikea heeft eind vorig jaar uitgepakt met een wedstrijd om de opt-ins voor e-mail op te voeren. De crossmediale strategie, die daarmee gepaard ging, heeft zijn effect niet gemist. feb 9, 2011Ann Flipkens

Cases

BrokerMail: “unieke combinatie zorgt voor 100 procent tevreden klanten”

Content is de sleutel voor efficiënte e-mailcommunicatie. Zo denkt BrokerMail er ook over. Het gemeenschappelijke initiatief van NewsMaster Publishing en Nextmove biedt een uniek ‘e-newsletter’-concept aan, specifiek voor zelfstandige verzekeringsmakelaren met of zonder bankactiviteiten. feb 1, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing

Maximaliseer het conversatie ratio met de harde aanpak

In de vorige twee blogposten gaven we een stappenplan mee om je klanten aan te moedigen om de overstap te maken naar een update van je product. Nu de zware gebruikers en de twijfelaars de switch gemaakt hebben, is het tijd om de ultraconservatievelingen -of de koppigaards- mee aan boord te krijgen. mei 4, 2011Ann […]

Design

Vijf keer NIET doen!

Misschien weet je het nog niet, maar de wereldkampioenschappen voetbal zijn van start gegaan. En Nederland doet mee. Dé gelegenheid om iets van de oranje gekte mee te pikken, denken op zo’n moment ogenschijnlijk slimme e-marketeers. Zelf konden we genieten van een perfect staaltje van hoe het niet moet! jun 15, 2010Ann Flipkens

Strategie

Organiseer je e-mailmarketing met het gebruikersbeheer

E-mailmarketing is een opdracht waar vaak meerdere medewerkers in het bedrijf mee bezig zijn. Om te verzekeren dat er een soort van ‘controle’ wordt ingebouwd, kan je met e-mailmarketingplatform Flexmail de gebruikers beheren.   okt 28, 2011Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail