E-mailmarketing is voortdurend op zoek naar conversie. We doen dat door een in het oog springende e-mail te ontwerpen met een kei van een ‘Call To Action’. Hier en daar zien we een nieuwe trend opduiken…
E-marketeers spelen meer en meer op zeker. Werkt de ene ‘Call To Action’ niet meer, dan moeten we zorgen voor een plan B. Wat binnen uitgeverswereld al een tijdje de gewoonte is, maakt ook stilaan opmars in de reguliere e-mailmarketing. We plaatsen in de body van het e-mailbericht een advertentie.
Banner
Deze advertentie kan op twee verschillende manieren opgevat worden. Ofwel plaats je een reguliere banner, zoals je er ook eentje op de website zou plaatsen. De inhoud van de banner kan gerust afwijken van de content in je nieuwsbrief. We spreken immers van plan B!
Google ‘alike’
Je kan in je e-mailbericht ook een eigen advertentie neerzetten die lay-out matig zeer sterk lijkt op een ad van Google. De vorm, titel en de korte zin zijn zeer belangrijk. Je mag er van uitgaan dat contacten gewoon zijn om op dergelijke ads te klikken. Alleen wordt niet Google maar jijzelf er beter van. Want natuurlijk komen ze op jouw landingspagina terecht!
Eigen formaat
Je kan ook zelf gaan experimenteren met nieuwe formaten en formules, net zo lang tot je merkt dat je ingesloten advertentie aanspreekt. Het voorbeeld in bijlage is een kruising tussen de ads van Google en het principe dat content de lezer moet verleiden. Het beste van de twee werelden samen blijkt in deze nieuwsbrief te werken. Wat willen we dan nog meer?