Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Plaats eens een advertentie in je bericht

E-mailmarketing is voortdurend op zoek naar conversie. We doen dat door een in het oog springende e-mail te ontwerpen met een kei van een ‘Call To Action’. Hier en daar zien we een nieuwe trend opduiken…

adindeemailE-marketeers spelen meer en meer op zeker. Werkt de ene ‘Call To Action’ niet meer, dan moeten we zorgen voor een plan B. Wat binnen uitgeverswereld al een tijdje de gewoonte is, maakt ook stilaan opmars in de reguliere e-mailmarketing. We plaatsen in de body van het e-mailbericht een advertentie.

Banner

Deze advertentie kan op twee verschillende manieren opgevat worden. Ofwel plaats je een reguliere banner, zoals je er ook eentje op de website zou plaatsen. De inhoud van de banner kan gerust afwijken van de content in je nieuwsbrief. We spreken immers van plan B!

Google ‘alike’

Je kan in je e-mailbericht ook een eigen advertentie neerzetten die lay-out matig zeer sterk lijkt op een ad van Google. De vorm, titel en de korte zin zijn zeer belangrijk. Je mag er van uitgaan dat contacten gewoon zijn om op dergelijke ads te klikken. Alleen wordt niet Google maar jijzelf er beter van. Want natuurlijk komen ze op jouw landingspagina terecht!

Eigen formaat

adinemaileigenformaatJe kan ook zelf gaan experimenteren met nieuwe formaten en formules, net zo lang tot je merkt dat je ingesloten advertentie aanspreekt. Het voorbeeld in bijlage is een kruising tussen de ads van Google en het principe dat content de lezer moet verleiden. Het beste van de twee werelden samen blijkt in deze nieuwsbrief te werken. Wat willen we dan nog meer?

jan 25, 2014Ann Flipkens
Previous storyJe ijskast regelt het wel...Next storyTrends in e-mailmarketing
Home Plaats eens een advertentie in je bericht
9 jaar geleden Geen categorie546
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Flexmail TV, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Targeting, Testing, Tips

Het ideale moment om campagnes te verzenden, mythe of werkelijkheid?

Je hebt je ongetwijfeld al eens afgevraagd wanneer je best jouw campagne zou uitsturen. In deze nieuwe aflevering van Flexmail TV geven we onze visie op de mythe van dinsdag en donderdag prijs. jun 25, 2014Michelle Dassen

Een verhaal om aan te vullen

Iedereen gebruikt in e-marketing op tijd en stond wel eens een formulier om gegevens te verzamelen. Zelfs werken met verplichte velden staat nog niet garant voor een volledig correct ingevuld formulier. Niet alle ‘Pietjes Pukken’ uit de wereld kan je met controle opvangen. En of een voornaam nu echt een voornaam is, dan wel een […]

E-mailmarketing, Personalisatie, Trends

Nogmaals bewezen, segmenteren werkt!

In e-mailmarketing is segmentatie het ordewoord. Hiervoor maken we natuurlijk gebruik van alle gegevens die we van een contact kunnen verzamelen. Een e-mailadres is lang niet meer voldoende voor e-marketing volgens de regels van de kunst. jan 3, 2014Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie

Specifieke doelstellingen als leidraad voor e-mailmarketing: een stappenplan

Het definiëren van een specifiek objectief voor specifieke e-mail content is een belangrijke leidraad voor je e-mailcorrespondentie. Hoe beter de content je doelstellingen reflecteert, hoe beter het publiek het doel van je e-mailcommunicatie kan onderscheiden. nov 5, 2010Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Hoe pak jij je contacten in voor de feestdagen?

De eindejaarsfeesten zijn in aantocht. Het is voor e-marketeers één van de spannendste tijden. Vooral omdat het aantal campagnes dan traditioneel stijgt, maar ook omdat door de grote concurrentie het nog belangrijker is om je te onderscheiden. nov 20, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Tips, Trends

Geniet van onze speciale paasmenu

Deze onderwerpregel kregen we vanochtend voor de neus bij het uitzuiveren van de inbox. Hij trok wel aandacht, want genieten, daar zijn we altijd voor te vinden en speciale menu’s kunnen niet slecht zijn. Alleen is Pasen ondertussen verleden tijd. apr 3, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Inspiratie!, Trends

Ontvanger triggert e-mailmarketing

Het jaar loopt weer stilaan naar haar einde. Hoewel er op het vlak van e-mailmarketing net omwille van dat jaareinde, nog drukke dagen te wachten staan, sijpelen nu al de eerste trendlijstjes en voorspellingen omtrent de toekomst van e-mailmarketing binnen. We filteren ze op haalbaarheid en zullen de komende weken de opmerkelijkste visies brengen. nov […]

E-marketeers ontdekken realtime-marketing

De opmars van smartphones en mobiel internet heeft een invloed op e-mailmarketing. Realtime-advertenties winnen aan belang en e-marketeers mogen de boot niet missen.  apr 8, 2011Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail