Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Post wil de inbox een nieuwe dimensie geven

In Zwitserland experimenteert men al een tijdje met de post die bijgehouden moet worden. Maar de Finse post wil nog een stapje verder gaan: alle post openen en in scannen om ze dan als een pdf per e-mail aan de geadresseerde bezorgen. Voorlopig is het een experiment dat op 12 april van start gaat voor 126 families en 20 bedrijven in het zuiden van Finland.

Eerst werd er getipt op een aprilgrap, maar het is de Finse post duidelijk ernst. De proefgezinnen werden ingezameld op basis van een opt-in. De medewerkers die de brieven openen en in scannen zijn gebonden aan een strikte geheimhouding. De inbox waar de brief zal aankomen heeft een beveiliging waarvoor inspiratie werd opgedaan bij e-banksoftware.

Experiment

De vrijwillige gezinnen en bedrijven voor het experimentele programma  krijgen een e-mail of sms als er post beschikbaar is in hun beveiligde inbox. De omzetting van brieven naar elektronische documenten zal sterk geautomatiseerd gebeuren in speciale beveiligde ruimten. Het gaat enkel om een experiment benadrukt de woordvoerder van Itella, het Finse staats postbedrijf. Ze willen hier lessen uittrekken om aan het einde van het jaar het systeem breder te kunnen gebruiken.

Aangetekend

Ondertussen zit de Belgische post ook niet stil. Zij zijn op dit ogenblik druk aan het sleutelen aan een aangetekende e-mail. Het zou de klassieke brief met barcode die de postbode aan de deur ter ondertekening aanbiedt moeten vervangen. Daar zal onder meer de elektronische identiteitskaart die we allen bezitten van dienst moeten zijn. Het gaat beide postbedrijven natuurlijk om één enkel resultaat. Minder fysieke handeling – zo zullen de betrokken Finnen slechts twee keer in de week van een postbode de fysieke post krijgen – en zo serieus op de operationele kost besparen.

Ei

Maar ook voor de e-marketeer zit er een mooie dimensie aan dit experiment. Een beveiligde inbox met eventueel authentificatie door middel van een token of een e-id zal in de toekomst gegarandeerd meer en meer aan belang winnen. Het is nu hét moment om er over te waken dat het principe van een opt-in op een nieuwsbrief – mits die volgens de regels van de kunst werd opgenomen – ook toegang krijgt tot die kwalitatieve inbox. En dat kan alleen maar de leescijfers en de conversie ten goede komen. Misschien is het ei van Columbus tegen de spam eindelijk opgedoken!

apr 6, 2010Thomas Vangelooven
Previous storyOpmerkelijk: ruim 4 op 10 opent een spam e-mail!Next storyVerras je lezer eens met een videofilmpje
Home Post wil de inbox een nieuwe dimensie geven
13 jaar geleden Geen categorie217
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-commerce, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Reporting, Strategie

The magic of web tracking

Ik twijfel er niet aan dat elke e-marketeer in zijn e-mailcampagne zijn contacten probeert door te verwijzen naar zijn website. Heb je je dan nooit afgevraagd hoe handig het zou zijn als je je contacten een automatisch bericht kan verzenden nadat ze een bepaalde webpagina bezochten? Niet enkel zou dit de marketeer een stap dichter […]

Content, Personalisatie, Targeting, Tips, Trends

Relevantie uit je databases trekken

Heb je meer dan één product, dan heb je gegarandeerd ook meer dan één type klant. Volgens het relevantie principe kan je de grote verzameling van je klanten dan ook niet met dezelfde e-mail bedienen. Zeker als je gamma aan producten ver uit elkaar loopt. okt 30, 2013Thomas Vangelooven

Cases, Content, context, Trends

Pik in op de media!

Media kan je vandaag veel ruimer zien dan alleen maar de gedrukte krant of het avondjournaal op televisie. Alles wat permanent aan leesbare berichten en zichtbare beelden gevoed wordt, kan je nu onder media sorteren. Daar horen dus ook de sociale media media bij, maar evenzeer de inbox van de e-mailclient. feb 26, 2016Michelle Dassen

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Social media, Strategie

Intelligentie in je e-mailstrategie

Secretsales.com is een bedrijf dat online kledij, accessoires en schoonheidsproducten verkoopt van grote merken. Niet wat er vandaag in de winkel ligt, wel stockoverschotten en kleding die uit vroegere seizoenen komen.  Zij leveren zo aan 1.500 merken over de hele wereld een snel en efficiënt platform om van hun overschotten af te raken, er nog […]

Cases, Tips, Trends

Vervang de ‘No-Reply’ door een ‘mens van vlees en bloed’

Zo goed als elke e-mail die uit een e-marketingcampagne is opgestart, komt met een no-Reply adres. Als er een ander afzenderadres opgegeven wordt, dan is dat eerder uit marketingoverwegingen. De lezer moet verleid worden om te openen. Een echt antwoord wordt niet verwacht. aug 4, 2014Ann Flipkens

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

De ideale e-mailcampagne in praktijk: de dont’s

In deze blogpost borduren we verder op de e-mailcampagne van de universiteit van Arizona naar haar ledenbestand. Eerder bespraken we al de positieve elementen, vandaag stellen we enkele verbeteringen voor. mrt 9, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Events, Tips

Congres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokken

Het congres- en beursseizoen is weer van start gegaan. Marketeers krijgen weer talloze kansen aangeboden om zich bij te schaven in hun sector en er op los te netwerken. Voor organisatoren is het dé gelegenheid bij uitstek om hun product in de schijnwerpers te zetten en de leads op te drijven. Hier vind je een […]

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Zeven strategieën om een blooper te verzachten

E-mailmarketing is een snel instrument. Snel betekent soms iets te snel. En al heb je een goede procedure om klaarstaande zendingen na te kijken, de verzendknop is soms sneller ingedrukt dan je oog op een foutje valt. sep 12, 2014Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail