Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, E-mailmarketing, Personalisatie

Reclamefolder via e-mail

Supermarkten testen momenteel de digitale snelweg uit om hun wekelijkse folder bij de klanten te bezorgen. Dat berichtte ‘Het Laatste Nieuws’op donderdag 9 juli.

Makro blijkt in deze digitale beweging reeds het verst te staan. Al haar klanten krijgen de keuze tussen een digitale of een papieren folder. Nu hoort deze folder niet echt thuis in de categorie van de huis aan huis bedeling en krijg je hier een vanwege de distributeur soort aangespoorde opt-in.

Papier vragen

Ook de andere grote speler op de markt Carrefour, blijkt met met de optie van een digitale folder in zee te gaan. Er zijn reeds enkele beperkte proefprojecten. Als deze succesvol afgerond worden, dan zouden klanten van de Carrefour in de toekomst alleen nog een gedrukte folder krijgen als ze er speciaal om verzoeken. Een opt-in voor papieren communicatie. De omgekeerde wereld als je met de bril van vandaag kijkt. In de toekomst misschien niet zo vreemd meer.

Rendabeler

Het argument dat de groot warenhuis ketens in het publiek aandragen is er eentje van een duurzaam beleid. Er zullen minder bomen sneuvelen. Het grote voordeel ligt echter ergens anders. Er zullen minder kosten gemaakt worden – de wereld van de drukkerijen zien nu al een terugloop – maar er zal een veel rendabelere vorm van marketing opgezet kunnen worden.

Getrouwheidskaart

Volgt u even mee? Iedere winkelketen heeft haar klanten getrouwheidskaart. Een bepaald bedrag staat gelijk met een vorm van korting. Maar op die kaart wordt niet alleen het saldo van uw punten bijgehouden. Men houdt er ook exact bij wat en wanneer u koopt. Deze data vormen een perfecte bron voor een e-mail folder op maat van de klant.

Verleiding

Als een gezin nooit hondenvoer koopt, dan is er hoogstwaarschijnlijk geen hond in het gezin. Een plekje in de folder dat verschillende soorten van hondenspeeltjes aanprijst is niet nodig. Maar een ander merk van luiers voorstellen voor de kinderen heeft dan wel weer zin. In de databank staat immers geregistreerd dat u de voorbije weken al een paar keer van merk veranderd bent! Wie weet welke verleidingen er nog op je afkomen?

jul 10, 2009Thomas Vangelooven
Previous storyWie heeft de origineelste onderwerpregel?Next storyEen inschrijver in een e-marketing lijst rekent ook op een ROI
Home Reclamefolder via e-mail
14 jaar geleden Content, E-mailmarketing, Personalisatie153
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Nubli, nieuwsoortig drempel voor de e-marketeer?

Het fenomeen is gekend. Een beetje zakelijk druk bezet mens ziet op een dag behoorlijk wat e-mail verkeer voorbij komen. Hoofdzaak en bijzaak scheiden is voor deze dame of heer belangrijk. Nubli wil daar een antwoord op formuleren. nov 10, 2009Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie

Specifieke doelstellingen als leidraad voor e-mailmarketing: een stappenplan

Het definiëren van een specifiek objectief voor specifieke e-mail content is een belangrijke leidraad voor je e-mailcorrespondentie. Hoe beter de content je doelstellingen reflecteert, hoe beter het publiek het doel van je e-mailcommunicatie kan onderscheiden. nov 5, 2010Thomas Vangelooven

Zeventien dollar

Dat is wat consumenten bijdragen aan je omzet. Tenminste als twee voorwaarden vervuld zijn. Ze moeten een e-mail vanwege je e-marketingplatform ontvangen hebben én ze moeten ook via de brievenbus een klassieke mailing gekregen hebben. Die zeventien dollar is een gemiddelde omzet per gezin. Het moet goed zijn voor een goede vier dollar aan marge. […]

Cases, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

Stuur een kat een e-mail in 4 stappen

Of toch tenminste naar zijn baasje. Met dit voorbeeld willen we graag tonen dat een eenvoudige boodschap “Ren naar de winkel en koop ons katten voedsel”, kan werken. mei 9, 2016Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie

Maak eens een SWOT van je e-mailmarketing!

Moderne marketingtechnieken mag je gerust toetsen met doorgewinterde marketing methodes. Iedereen met wat bedrijfs- of economische achtergrond heeft immers – al dan niet door schade en schande -geleerd om de sterke en zwakke punten van een concept te bekijken. aug 31, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing

E-mailmarketing zonder handen

Wil je in een e-marketing omgeving meer aandacht trekken, dan is er maar één mogelijke oplossing: méér relevante e-mailberichten uitsturen. Let op: de nadruk ligt niet op meer, maar wel op relevant. Het blindelings uitsturen van e-mail in grote getallen werkt nog steeds, maar levert zeker niet het hoogste rendement. sep 17, 2010Ann Flipkens

Cases, Content, context, Trends

Pik in op de media!

Media kan je vandaag veel ruimer zien dan alleen maar de gedrukte krant of het avondjournaal op televisie. Alles wat permanent aan leesbare berichten en zichtbare beelden gevoed wordt, kan je nu onder media sorteren. Daar horen dus ook de sociale media media bij, maar evenzeer de inbox van de e-mailclient. feb 26, 2016Michelle Dassen

E-mailmarketing

De juiste e-mail voor de job

E-mailmarketing kan verschillende vormen aannemen. Je kan niet dezelfde standaard insteek gebruiken voor verschillende boodschappen in combinatie met verschillende groepen potentiële lezers. We zetten graag even wat mogelijkheden op een rijtje. aug 27, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail