Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, E-mailmarketing, Personalisatie

Reclamefolder via e-mail

Supermarkten testen momenteel de digitale snelweg uit om hun wekelijkse folder bij de klanten te bezorgen. Dat berichtte ‘Het Laatste Nieuws’op donderdag 9 juli.

Makro blijkt in deze digitale beweging reeds het verst te staan. Al haar klanten krijgen de keuze tussen een digitale of een papieren folder. Nu hoort deze folder niet echt thuis in de categorie van de huis aan huis bedeling en krijg je hier een vanwege de distributeur soort aangespoorde opt-in.

Papier vragen

Ook de andere grote speler op de markt Carrefour, blijkt met met de optie van een digitale folder in zee te gaan. Er zijn reeds enkele beperkte proefprojecten. Als deze succesvol afgerond worden, dan zouden klanten van de Carrefour in de toekomst alleen nog een gedrukte folder krijgen als ze er speciaal om verzoeken. Een opt-in voor papieren communicatie. De omgekeerde wereld als je met de bril van vandaag kijkt. In de toekomst misschien niet zo vreemd meer.

Rendabeler

Het argument dat de groot warenhuis ketens in het publiek aandragen is er eentje van een duurzaam beleid. Er zullen minder bomen sneuvelen. Het grote voordeel ligt echter ergens anders. Er zullen minder kosten gemaakt worden – de wereld van de drukkerijen zien nu al een terugloop – maar er zal een veel rendabelere vorm van marketing opgezet kunnen worden.

Getrouwheidskaart

Volgt u even mee? Iedere winkelketen heeft haar klanten getrouwheidskaart. Een bepaald bedrag staat gelijk met een vorm van korting. Maar op die kaart wordt niet alleen het saldo van uw punten bijgehouden. Men houdt er ook exact bij wat en wanneer u koopt. Deze data vormen een perfecte bron voor een e-mail folder op maat van de klant.

Verleiding

Als een gezin nooit hondenvoer koopt, dan is er hoogstwaarschijnlijk geen hond in het gezin. Een plekje in de folder dat verschillende soorten van hondenspeeltjes aanprijst is niet nodig. Maar een ander merk van luiers voorstellen voor de kinderen heeft dan wel weer zin. In de databank staat immers geregistreerd dat u de voorbije weken al een paar keer van merk veranderd bent! Wie weet welke verleidingen er nog op je afkomen?

jul 10, 2009Thomas Vangelooven
Previous storyWie heeft de origineelste onderwerpregel?Next storyEen inschrijver in een e-marketing lijst rekent ook op een ROI
Home Reclamefolder via e-mail
11 jaar geleden Content, E-mailmarketing, Personalisatie114
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Design

Drie valkuilen van e-mailontwerp

In de vorige blogpost hebben we drie tips meegegeven voor het ontwerpen van een e-mailcampagne. Vandaag willen we je waarschuwen voor de veel voorkomende valkuilen. Ontdek ze in dit artikel.  jul 22, 2011Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Wetgeving

Ben jij klaar voor de komst van de GDPR?

Misschien ben je er nog niet mee bezig, of lig je er al een tijdje van wakker: de nieuwe Europese privacy wetgeving treedt in voege in mei 2018. Is jouw strategie klaar voor alle veranderingen? Heb je precies in kaart gebracht aan welke aspecten je moet voldoen? mrt 7, 2017Michelle Dassen

Trends

Wat brengt 2012 voor de e-mailmarketeer?

Naar jaarlijkse gewoonte blikken e-mailmarketeers graag vooruit op wat het nieuwe jaar in petto heeft. Neem hier zelf eens een kijkje in onze glazen bol. dec 16, 2011Ann Flipkens

Wat denkt de jeugd over de toekomst van e-mail?

De waarheid komt uit een kindermond. Dat heb je zeker al eens meer gehoord. In dit Youtube filmpje peilt een marketeer bij kinderen naar hun primair communicatie kanaal. ‘E-mail!’ klinkt het steeds weer. Zelfs als snoep en games, recht uit de pakjes vanonder de kerstboom, worden ingezet als omkoopmiddel. E-mail, want dat kunnen  jonge kinderen […]

E-mailmarketing

Alleen vandaag kopen zonder BTW!

Een onderwerpregel van een promotioneel e-mailbericht dat in onze inbox viel. Een postorder bedrijf probeert op deze wijze mij te verleiden om opnieuw een aankoop te verrichten. Hebben ze hun huiswerk goed gemaakt? sep 24, 2010Ann Flipkens

Social media, Trends

Je sociale muur in je e-mailbericht

In onze reeks trends in e-mailmarketing richting het nieuwe jaar, komen we vandaag met een ongewone truc die eerder nog in experimentele fase verkeert. De knoppen voor de sociale in de e-mailberichten kennen we al. Maar wat als we het eens omkeren? dec 18, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Zeven strategieën om een blooper te verzachten

E-mailmarketing is een snel instrument. Snel betekent soms iets te snel. En al heb je een goede procedure om klaarstaande zendingen na te kijken, de verzendknop is soms sneller ingedrukt dan je oog op een foutje valt. sep 12, 2014Michelle Dassen

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Social media, Strategie

Intelligentie in je e-mailstrategie

Secretsales.com is een bedrijf dat online kledij, accessoires en schoonheidsproducten verkoopt van grote merken. Niet wat er vandaag in de winkel ligt, wel stockoverschotten en kleding die uit vroegere seizoenen komen.  Zij leveren zo aan 1.500 merken over de hele wereld een snel en efficiënt platform om van hun overschotten af te raken, er nog […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,659

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail