Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, List Building, Tips

Recupereer de verstrooide inschrijvers

We leven nu eenmaal in een jachtige wereld en daar spelen multimedia heerlijk op in. Maar als je je aandacht tegelijkertijd over drie plekken (smartphone, tablet en de wereld rondom je) moet verdelen, dan is een tikfout in de stijl van @teelnet.be of @gmail.cmo snel gemaakt…

En deze e-mailadressen zijn natuurlijk een kort leven beschoren in je e-marketinglijst. Afhankelijk van de teller die je op je bounce ratio gezet hebt, verdwijnt het adres automatisch uit je lijst. En als je e-marketinglijst werkt met een bevestigingsbericht om de inschrijving definitief te maken, dan komt je contact niet eens in de lijst terecht.

Dubbel ingeven

Je kan dit natuurlijk vermijden door je nieuwe contact te dwingen zijn e-mailadres dubbel in te geven. Een vergelijking van beide ingaven moet dadelijk de verstrooidheid aan het licht brengen. Tenzij je nieuwe contact twee keer op exact dezelfde wijze verstrooid is. Als je bij financiële webstekken dit doet, waarom zou je dat niet doen voor een e-marketinglijst? Omdat het misschien niet klantvriendelijk overkomt? Omdat we de drempel nu net zo laag mogelijk willen leggen?

Zelf nakijken

Je kan natuurlijk als e-marketeer zelf de verstrooide inschrijvers in de gaten houden. Elk goed e-marketingplatform kan je exact vertellen welke e-mailadressen met een bounce zijn weergekeerd en met welke reden. Deze met een ‘5.1.2 – no such domain’ etiket zijn onze doelgroep. Kijk even of je een logische fout ziet in de domeinnaam. Meestal kan je deze zo herstellen.

Opnieuw versturen

Daarnaast, als je met opt-in bevestigingsberichten werkt, is er nog een bak aan wachtenden. Deze loopt normaal gezien leeg, omdat de inschrijvers zelf op de bevestiging drukken in de toegestuurde e-mail. Alleen bij verstrooide inschrijvers geldt dit niet. Het betrokken bericht heeft hen nooit bereikt. De opdracht is eenvoudig. Herstel het e-mailadres en stuur het bevestigingsbericht opnieuw uit. En zo heb je weer een contact in je e-marketinglijst van de digitale vergeetput gered!

aug 10, 2012Ann Flipkens
Previous storyDag Hotmail, welkom aan Outlook.comNext storyKies voor een sobere e-mail in menustijl!
Home Recupereer de verstrooide inschrijvers
10 jaar geleden E-mailmarketing, List Building, Tipse-mailadres, e-mailmarketing, emailadres, mailinglijst, marketinglijsten612
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid, Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

“Smart Builder” neemt je alle zorgen uit handen!

Het schrijven van een pakkende e-mail is een kunst. Maar dit bericht op een mooie manier opmaken zonder te zondigen tegen de spelregels van goede HTML praktijk, is zo mogelijk nog een grotere uitdaging. Met de “Smart Builder” die we deze week lanceerden heb je nu voortaan slechts één probleem. Het schrijven van een pakkende […]

De juiste inbox!

In de blog ‘Heb jij wel het juiste e-mailadres?’ refereerden we toen naar een onderzoek van het Engelse Contactlab. Zij leerden dat als je alle e-mailadressen in de Europese gemeenschap uitsmeerde over de volledige bevolking, dat iedere Europeaan op dat moment gemiddeld 2,3 e-mailadressen heeft. Recent onderzoek van BlueHornet in Amerika bevestigt nogmaals dit cijfer. […]

Content, Thema-mailings, Tips

Hoe verstuur jij dit jaar je zakelijke kerstkaarten?

Rond de feestdagen heeft iedereen het razend druk. Toch is dit de ideale periode om nog eens extra aan je klanten en partners te denken. Dankzij Flexmail steek je op een snelle en eenvoudige manier je kerstkaart in elkaar. dec 1, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Thema-mailings

Tijdsdruk en testen gaan niet samen…

Het einde van het jaar nadert en voor heel wat e-marketeers zijn dat nu net spannende dagen. En dan is blijkbaar het gevaar groot om even ‘snel snel’ de bulk weg te werken en een paar grote zonden te plegen tegen de spelregels van een goede e-mailmarketing praktijk. dec 5, 2012Ann Flipkens

Cases, Design, Thema-mailings, Tips

Volg deze gids en blink uit in de e-mailgekte

Met de eindejaarsfeesten voor de deur wordt de concurrentie tussen bedrijven opgevoerd. Als e-mailmarketeer slaag je erin om de klant rechtstreeks te bereiken, maar daar hebben je concullega’s ook vast aan gedacht. Ontdek hier hoe je kan opvallen tussen alle andere e-mails. dec 7, 2011Ann Flipkens

Content, Targeting

De juiste content voor het juiste publiek

In dit artikel ontdek je hoe je ervoor kan zorgen dat je publiek ook de content ontvangt die het wilt én dus relevant vindt. Stel je je eveneens de vraag waar de balans ligt tussen informatieve en commerciële mailings? Lees dan zeker verder. jul 2, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing, Tips

Drie krachtige strategieën om de klant te overtuigen

De ‘principles of persuasion’ van psychologieprofessor Robert Cialdini is interessante lectuur voor marketeers. Kort samengevat gaat het boek over zes methoden om iemand te overtuigen actie te ondernemen. In deze blog bespreken we alvast de eerste drie principes en geven we je tips om ze online in te zetten. jan 11, 2012Ann Flipkens

List Building, Strategie, Tips

Tip: Al je voordelen op een landingspagina

Elk e-mailbericht heeft haar vormelijke kenmerken. De uitschrijflink is hiervan een geschikt voorbeeld. Een link naar een contactpagina zie je steeds vaker verschijnen. Maar nog een beetje meer experimenteren op dit vlak kan nooit kwaad. dec 14, 2012Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail