Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, Tips

Recyclage van e-mailadressen

Yahoo begint met het recycleren van oude e-mailadressen. De actie start met het terugsturen – bouncen in een mooie vakterm – van alle e-mail van accounts die in aanmerking komen voor hergebruik.
yahoo_mail
Yahoo heeft, net als alle andere grote gratis e-mailproviders, een probleem. Ze zitten met een pak slapende accounts waar alleen maar berichten op toekomen, maar waar niemand in jaren nog naar gekeken heeft. Misschien omdat de gebruiker overleden is. Of omdat de gebruiker overgestapt is naar een andere provider en niet meer naar het oude account omkijkt. In tijden waar ISP’s met giga’s aan ruimte rond smijten, is dit nauwelijks een in het oog lopend probleem. Zo zie je maar weer dat ‘afgeleverd’ lang niet gelijk staat aan een actieve lezer.

Signaal

Maar anderzijds blijven een hoop leuke namen voor e-mailadressen en accounts geblokkeerd, terwijl een andere internaut er wel wat mee kan. Daarom wil Yahoo hiermee aan de slag. Elk adres dat meer dan jaar niet meer ingelogd heeft, komt in aanmerking. Vanaf 15 juli zal Yahoo beginnen met alle e-mail te bouncen die op deze ‘binnenkort te verwijderen’ accounts binnenkomen.

Segmenteren?

Dat zal voor e-marketeers het eerste signaal zijn dat er wat aan de hand is met het e-mailadres. Er zijn e-marketeers die aanraden om – zeker als je wat meer adressen met deze extensie in je lijst hebt staan – je lijst zelfs te segmenteren in deze zin. Dit om snel de terugkeerders er uit te halen. Zo voorkom je schade aan je reputatie.

Uitschrijven

In een tweede stap, voor de definitieve schrapping, hanteert Yahoo straks een quarantaine periode van dertig dagen. In die tijd engageert de provider er zich toe om het e-mailadres uit te schrijven op alle lijsten waar het op ingeschreven stond. Voor zover dat dit automatisch lukt natuurlijk. Bovendien is dit ook een minder prettige mededeling voor ons gevoel van privacy. Hoezo? Een provider die weet waar je op geabonneerd bent. Na deze fase wordt het account met bijkomende data vernietigd en de gebruikersnaam weer vrijgegeven.

Zoals we de wereld van e-marketing kennen, zal deze operatie door de andere giganten aan gratis e-mailaccount verstrekkers met argusogen gevolgd worden. Bij slagen, zullen we rekening moeten houden met copy-cats!

jul 7, 2013Ann Flipkens
Previous storyGericht schieten, het nieuwste werk van FlexmailNext storyZoek de drie verschillen, met en zonder afbeeldingen!
Home Recyclage van e-mailadressen
10 jaar geleden Afleverbaarheid, Tips129
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Tips

Blaas je B2C-relatie nieuw leven in met deze tips

Een e-mail mailinglijst samenstellen is makkelijk. Maar een krachtige lijst opstellen is een stuk lastiger. Die extra inspanning is wat een succesvolle e-mailmarketeer onderscheidt van een minder succesvolle. okt 22, 2010Ann Flipkens

E-commerce

Scoor hogere conversieratio’s met event driven e-mail

Met event driven e-mailmarketing haal je je klantenrelatie naar de 21ste eeuw. Een e-mailcampagne naar aanleiding van een specifieke gebeurtenis, geeft je open- en doorklikratio een boost, en jaagt onderweg ook je conversieratio de hoogte in. jun 22, 2011Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, List Building

Verkopen met e-mailadres

Je ziet vaak in een winkel aan de kassa kaartjes liggen waar klanten hun e-mailadres kunnen invullen. Het is inderdaad een goed idee om een offline kanaal aan te spreken om je e-marketinglijst aan te vullen. Graag geven we een paar ideeën mee om dit zo efficiënt en zo trendy mogelijk te doen. jan 25, […]

E-mailmarketing

Hang geen bijlage aan je e-mail, verwijs er naar!

Je wil extra info meegeven in je e-mail boodschap. Een pdf document,met alle eigenschappen van je nieuwste product meegeven, lijkt de ideale piste. Alleen denkt je lezer daar helemaal anders over. jul 30, 2009Thomas Vangelooven

Content, Design, Strategie, Tips

Uw lezer leest niet!

Mensen lezen geen e-mails of nieuwsbrieven, ze scannen ze. Dat verkondigde  Jacob Nielsen, een in het wereldje van internet bekende Deense consultant, reeds in de jaren negentig. jul 6, 2009Michelle Dassen

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, List Building

E-mail adressen zijn niet te koop!

Het is natuurlijk verleidelijk. Met geld kan je veel problemen oplossen. Ook de traag groeiende e-marketinglijsten kan je er mee te baas. Maar hoe verleidelijk ook, je laat het beter achterwege. We vertellen je nog eens waarom. mrt 1, 2013Ann Flipkens

Afleverbaarheid, List Building

Een e-mail lijst moet je af en toe snoeien

Een sierplant laat je niet jaar in jaar uit ongemoeid groeien. Want iedereen weet dat ongecontroleerd groeien snel overgaat in verwilderen. Elk jaar, op een rustig moment de snoeischaar bijhalen levert een mooie struik op. Het klinkt misschien raar, maar de zomer is het ideale moment om je eigen mailinglijsten te snoeien. jul 1, 2009Thomas […]

Events

Stilzitten is geen optie! MasterClass e-mailmarketing

Als stilzitten geen optie is, dan is misschien de MasterClass e-mailmarketing iets voor jou!Reflectie over e-mailmarketing, je kennis en vaardigheden verder uitbouwen en sectorgenoten ontmoeten zijn de troeven van de MasterClass e-mailmarketing die door Flexmail georganiseerd wordt. nov 3, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail