Het nieuwste werk van Flexmail is gearriveerd. We zijn ondertussen al aan aflevering 4 toegekomen. De ‘juiste artillerie’ is deze keer een boutade voor de ‘juiste grafische elementen’ om de aandacht van de lezer te trekken. En dat is zeker geen overbodigheid bij het opbouwen van je e-mailbericht.
Lezers hebben, zelfs als ze ingeschreven hebben op je e-marketinglijst, niet de neiging om op uitkijk te staan voor je nieuwsbrief. We weten het, de in-box van de lezer zit overvol en we vechten met zijn allen om aandacht. Daarom is het belangrijk om snel naar de essentie te gaan en niet te veel en te overdadig met grafische uitingen rond te strooien.
Minimalistisch design boven!
In dit vierde werk breken we een lans voor minimalistisch design. Werken met thumbnails in plaats van grote afbeeldingen is een eerste stap. Verder de titels en de tussentitels een korps groter trekken is een tweede stap. Niet dat we een pleidooi houden voor het invoeren van grote chocolade letters, maar het oog dat snel begrijpt dat de tekst gescand kan worden, is meestal daar mee bezig voor de eigenaar van dat oog, je lezer het kan tegenhouden. Missie voltooid!
Twee vliegen lezen beter
Tegelijkertijd sla je met deze grotere titels twee vliegen in één klap. Het scannen wordt bevorderd, maar ook het lezen op alle mobiele toestellen is ook weer een stukje gemakkelijker geworden. Daar kan je met kleine lettertjes niet veel brokken maken. En we weten allemaal dat dit binnen de actieve lezers van e-mailberichten, een groeiend segment is. Deze vierde aflevering is dan ook voor een groot stuk gefocust op het ontwerpen in functie van de e-mailclient die het bericht zal tonen.
Tips, tips en nog eens tips
Dat levert de lezers van het werk talloze tips op. En dit of je nu ontwerpt voor de klassieke e-mailclient op desktop, dan wel voor de verschillende soorten iDevices. Bovendien krijg je ook in heldere bewoordingen de principes van ‘responsive design’ uitgelegd. Je e-mailbericht wordt slim en begrijpt het scherm dat zijn inhoud wil lezen. En afhankelijk van de grootte, zal er een aangepast design getoond worden. Het vierde werk van Flexmail geeft je alvast de basis code cadeau. Combineer dit met een correcte tekstversie en je wordt de heerser op het slagveld van de e-mailmarketing!
Je inschrijven voor deze werken is hier nog steeds mogelijk.