Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Tips

Rust je nieuwsbrief uit met de juiste artillerie

Het nieuwste werk van Flexmail is gearriveerd. We zijn ondertussen al aan aflevering 4 toegekomen. De ‘juiste artillerie’ is deze keer een boutade voor de ‘juiste grafische elementen’ om de aandacht van de lezer te trekken. En dat is zeker geen overbodigheid bij het opbouwen van je e-mailbericht.

herculesLezers hebben, zelfs als ze ingeschreven hebben op je e-marketinglijst, niet de neiging om op uitkijk te staan voor je nieuwsbrief. We weten het, de in-box van de lezer zit overvol en we vechten met zijn allen om aandacht. Daarom is het belangrijk om snel naar de essentie te gaan en niet te veel en te overdadig met grafische uitingen rond te strooien.

Minimalistisch design boven!

In dit vierde werk breken we een lans voor minimalistisch design. Werken met thumbnails in plaats van grote afbeeldingen is een eerste stap. Verder de titels en de tussentitels een korps groter trekken is een tweede stap. Niet dat we een pleidooi houden voor het invoeren van grote chocolade letters, maar het oog dat snel begrijpt dat de tekst gescand kan worden, is meestal daar mee bezig voor de eigenaar van dat oog, je lezer het kan tegenhouden. Missie voltooid!

Twee vliegen lezen beter

Tegelijkertijd sla je met deze grotere titels twee vliegen in één klap. Het scannen wordt bevorderd, maar ook het lezen op alle mobiele toestellen is ook weer een stukje gemakkelijker geworden. Daar kan je met kleine lettertjes niet veel brokken maken. En we weten allemaal dat dit binnen de actieve lezers van e-mailberichten, een groeiend segment is. Deze vierde aflevering is dan ook voor een groot stuk gefocust op het ontwerpen in functie van de e-mailclient die het bericht zal tonen.

Tips, tips en nog eens tips

Dat levert de lezers van het werk talloze tips op. En dit of je nu ontwerpt voor de klassieke e-mailclient op desktop, dan wel voor de verschillende soorten iDevices. Bovendien krijg je ook in heldere bewoordingen de principes van ‘responsive design’ uitgelegd. Je e-mailbericht wordt slim en begrijpt het scherm dat zijn inhoud wil lezen. En afhankelijk van de grootte, zal er een aangepast design getoond worden. Het vierde werk van Flexmail geeft je alvast de basis code cadeau. Combineer dit met een correcte tekstversie en je wordt de heerser op het slagveld van de e-mailmarketing!

Je inschrijven voor deze werken is hier nog steeds mogelijk.

mei 7, 2013Ann Flipkens
Previous storyVergeet moederdag!Next storyKassa, CRM en dan e-mailmarketing
Home Rust je nieuwsbrief uit met de juiste artillerie
10 jaar geleden E-mailmarketing, Tips339
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building, Strategie, Targeting

Opbouwen van een contactendatabase: kwaliteit vs kwantiteit

E-mailmarketing start altijd bij het opbouwen van een contactendatabase. Houd daarbij rekening dat kwaliteit primeert boven kwantiteit. Lees hier hoe je een kwalitatieve adressenlijst opbouwt. mrt 11, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Drie krachtige strategieën om de klant te overtuigen

De ‘principles of persuasion’ van psychologieprofessor Robert Cialdini is interessante lectuur voor marketeers. Kort samengevat gaat het boek over zes methoden om iemand te overtuigen actie te ondernemen. In deze blog bespreken we alvast de eerste drie principes en geven we je tips om ze online in te zetten. jan 11, 2012Ann Flipkens

Strategie, Trends

Trends en aandachtspunten in e-mailmarketing anno 2013

E-mailmarketing staat steeds weer voor de uitdaging om niet alleen mee te gaan met de tijd, maar ook om vernieuwend uit de hoek te komen. Bovendien zijn de mogelijke hobbels op de digitale weg steeds weer anders. Het Amerikaanse MarketingSherpa vroeg aan meer dan 1.000 e-marketeers waar nu de uitdagingen liggen die hun bezig houden. […]

E-mailmarketing, Strategie, Targeting, Tips, Trends

Topic van de maand: Marketing Automation

Marketing automation is de ideale manier om potentiële klanten het juiste bericht op het juiste moment te bezorgen. Veel bedrijven geloven dat marketing automation voor luie marketeers is en ongepersonaliseerd overkomt, maar die veronderstelling mag je snel aan de kant schuiven. Automation heeft constante zorg en aandacht nodig om de beste resultaten op te leveren. […]

E-marketeers ontdekken realtime-marketing

De opmars van smartphones en mobiel internet heeft een invloed op e-mailmarketing. Realtime-advertenties winnen aan belang en e-marketeers mogen de boot niet missen.  apr 8, 2011Michelle Dassen

Design

Vijf keer NIET doen!

Misschien weet je het nog niet, maar de wereldkampioenschappen voetbal zijn van start gegaan. En Nederland doet mee. Dé gelegenheid om iets van de oranje gekte mee te pikken, denken op zo’n moment ogenschijnlijk slimme e-marketeers. Zelf konden we genieten van een perfect staaltje van hoe het niet moet! jun 15, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Trends

De veranderende wereld van de computers

De wereld van de computers is compleet aan het veranderen. En dat heeft ook zo haar gevolgen voor het e-mailgebruik en in het verlengde daarvan je e-marketingstrategie. apr 12, 2013Thomas Vangelooven

Tips

Zorg voor een omleiding!

De nachtmerrie van iedere e-marketeer. Iedere campagne die je uitstuurt levert naast conversie ook gegarandeerd een reeks uitschrijvingen op. nov 22, 2013Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail