Met event driven e-mailmarketing haal je je klantenrelatie naar de 21ste eeuw. Een e-mailcampagne naar aanleiding van een specifieke gebeurtenis, geeft je open- en doorklikratio een boost, en jaagt onderweg ook je conversieratio de hoogte in.
Event driven e-mailmarketing is een wollige term voor een e-mailcampagne die afgestemd is op het veranderend gedrag van de consument. Heeft hij bijvoorbeeld al even je e-mail niet meer geopend, dan is het misschien het juiste tijdstip om een activeringscampagne uit te sturen.
Goud waard
Heb je een fysieke winkel dan heb je alvast de waarde van een persoonlijke relatie met de klant ontdekt. Kent de winkelbediende de voornaam van de klant, dan geeft hij het gevoel van vertrouwelijkheid en dat doet de consument terugkeren.
Virtueel
Op grote schaal is dat natuurlijk niet zo eenvoudig. Wil je toch nog die persoonlijke relatie behouden, dan is e-mailmarketing de oplossing. Professionele e-mailmarketingplatformen staan toe dat je een enorme hoeveelheid aan klantengegevens kan invoeren, waarop je kan segmenteren. Dat maakt het mogelijk om gericht te communiceren, bijvoorbeeld door je verjaardagswensen te versturen op de verjaardag van de klant.
Webwinkel
Baat je alleen een webwinkel uit, dan is event driven e-mailmarketing de sleutel voor een vertrouwelijke klantenrelatie. Sommige ondernemers vrezen dat het gebrek aan een fysieke winkel de band met de klanten doorknipt, maar die idee wordt ontkracht dankzij de personaliseringsmogelijkheden binnen e-mailmarketing.
Wilt u meer ontdekken over de personaliseringsmogelijkheden binnen Flexmail, of wilt aan de slag met performante e-mailmarketing, neem dan contact met ons op.