Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Content, E-mailmarketing, Personalisatie, Tips

Slaan of zalven om een gebruiker te activeren?

Heel wat web gebaseerde diensten staan of vallen met het succes bij de gebruikers. Hoe intensiever het gebruik, hoe meer content – al dan niet zinnig – er circuleert en hoe interessanter het wordt om als gebruiker regelmatig te passeren. Om dan weer in de verleiding te komen om weer content te plaatsen.

slideshareDat is immers de essentie van elke web toepassing, zeker indien het over sociale media gaat. Bij toepassingen zoals Facebook lijkt dat gewoon vanzelf te gaan. Maar vergis je niet, zelfs de meest populaire webstekken zoals Facebook, Netlog en Slideshare om er maar enkelen te noemen, hebben steeds vaker te maken met afhakende internauten.

E-mailadres gekend

Gelukkig ken je het e-mailadres van je slabakkende gebruiker. Want in het inschrijfproces is dat adres een handig instrument om de echtheid van de nieuwe gebruiker te controleren. Dus kun je gerust een beetje e-mailmarketing inzetten om de minder actieve onder je leden weer wat extra activiteit te laten ontwikkelen. Dit kun je natuurlijk op twee manieren aanpakken.

Draai rond de oren

Je kunt dreigen met de stok achter de deur. Als je niet binnen de x tijd inlogt, dan gaan we je account verwijderen. Deze inhoudelijke boodschap sluit direct aan bij het principe van de ‘Call to Action’ met een duidelijke deadline. Daargelaten of het wel gebruikersvriendelijk over komt, kun je op deze wijze twee reacties krijgen. Er is de reactie van de onverschilligheid: ‘Je doet maar’. Weg gebruiker!

Opnieuw en opnieuw

Of er is er eentje van een snelle interventie. Vlug even inloggen, dan blijven ze van mijn account af. En vervolgens vergeet je gebruiker weer dat ze ooit eens geïnteresseerd waren. Een jaar later kun je hen opnieuw dezelfde e-mail sturen. Maar je kunt ook op de positieve toer draaien. We kregen er zo eentje onder ogen van Slideshare.

Schouderklopje

Daar werd in het e-mailbericht ter activering de gebruiker, uitgebreid bedankt voor de bijdrage die er tot nu toe geleverd werd. Dit werd op een persoonlijke manier gedaan in de onderwerpregel en in het bericht zelf. Verder werd er ook verteld wat een succes die ene bijdrage had gehad. Om tenslotte een ‘Call to Action’ te voorzien die gebruiker naar een landingspagina bracht, boordevol tips om nog meer te participeren op het platform.

Wat denk je? Wat heeft het meeste effect gehad? De draai rond de oren of het welgemeend schouderklopje?

mei 15, 2013Michelle Dassen
Previous storyKassa, CRM en dan e-mailmarketingNext storyDe juiste stappen naar conversie!
Home Slaan of zalven om een gebruiker te activeren?
7 jaar geleden Cases, Content, E-mailmarketing, Personalisatie, Tips884
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Inspiratie!

Doe eens gek met je nieuwsbrief in 7 stappen

Het franse Michel Et Augustin is een groeiend en hip bedrijf dat zich ergens tussen de zuivel, de koekjes en de gezonde fruitsnacks situeert. Naar producten toe kunnen ze moeilijk één duidelijke smoel opzetten. Op vlak hun e-mailnieuwsbrieven doen ze dat wel, met een grote knipoog naar het leven. jan 16, 2015Ann Flipkens

MasterClass e-mail marketing groeit!

De MasterClass van dinsdag 20 april was een groot succes. Meer dan twintig geïnteresseerden daagden op in Link21 in Herentals om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends binnen e-mailmarketing. Daarnaast werd er ook volop gediscussieerd over het gebruik van blacklists, spamfilters en lettertypes. apr 27, 2010Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

7 leerpunten om een e-mailbericht performant te maken

E-mailmarketing werkt altijd. Zolang je maar genoeg berichten verspreidt, krijg je toch steeds conversie. Maar dat is het verkeerde uitgangspunt. Elk adres waar je bericht binnenvalt, zou een grote kans op succes moeten betekenen. En dat doe je niet met standaardberichten, wel met doordachte communicatie. Vandaag geven we 7 tips weg om een gewoon bericht […]

Content, Design

Professionaliseer je e-mailcampagnes met templates

Templates zijn een belangrijk element in de opmaak van je e-mailcampagne. Omdat we niet allemaal grafische ontwerpers zijn en toch professionele en consequente e-mailcommunicatie willen opzetten, brengen templates soelaas. mrt 18, 2011Thomas Vangelooven

Nog meer e-mailmarketing

Het einde van het jaar nadert. Het is dan niet alleen tijd voor jaaroverzichten, maar ook voor voorspellingen voor het komende jaar. Het Canadese Überflip zette enkele opmerkelijke cijfers naast elkaar. dec 6, 2013Thomas Vangelooven

Hoe je e-mail laten landen op een profielpagina?

De invloed van sociale netwerken op het digitale gedrag van de mensen neemt als maar toe. In het verlengde daarvan volgt natuurlijk het consumentengedrag. Een internaut beslist steeds minder alleen wat hij leest en dus interesse voor heeft. Dat doet zijn of haar netwerk. okt 1, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Reporting, Tips

Verplicht conformeren naar een gemiddelde doorklikratio: mythe of realiteit?

Het gemiddelde doorklikratio van een e-mailcampagne kan een belangrijke maatstaf opleveren voor het sturen van het succes van je campagne. Bij tegenvallende resultaten kan het bovendien als indicatie dienen om de ondermaatse prestatie in de kiem te smoren. Maar bestaat dat unieke cijfer überhaupt wel? okt 15, 2010Ann Flipkens

Even filosoferen over html en tekst georiënteerde e-mail berichten

Mike Adams, CEO van Arial Software poneerde een gedurfde stelling. E-mailberichten gespekt met HTML worden vaker weggegooid dan berichten in gewone tekstopmaak. Door de band genomen prefereren internauten e-mailberichten met een eenvoudige tekst opmaak. jan 15, 2010Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,755

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail