Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Content, E-mailmarketing, Personalisatie, Tips

Slaan of zalven om een gebruiker te activeren?

Heel wat web gebaseerde diensten staan of vallen met het succes bij de gebruikers. Hoe intensiever het gebruik, hoe meer content – al dan niet zinnig – er circuleert en hoe interessanter het wordt om als gebruiker regelmatig te passeren. Om dan weer in de verleiding te komen om weer content te plaatsen.

slideshareDat is immers de essentie van elke web toepassing, zeker indien het over sociale media gaat. Bij toepassingen zoals Facebook lijkt dat gewoon vanzelf te gaan. Maar vergis je niet, zelfs de meest populaire webstekken zoals Facebook, Netlog en Slideshare om er maar enkelen te noemen, hebben steeds vaker te maken met afhakende internauten.

E-mailadres gekend

Gelukkig ken je het e-mailadres van je slabakkende gebruiker. Want in het inschrijfproces is dat adres een handig instrument om de echtheid van de nieuwe gebruiker te controleren. Dus kun je gerust een beetje e-mailmarketing inzetten om de minder actieve onder je leden weer wat extra activiteit te laten ontwikkelen. Dit kun je natuurlijk op twee manieren aanpakken.

Draai rond de oren

Je kunt dreigen met de stok achter de deur. Als je niet binnen de x tijd inlogt, dan gaan we je account verwijderen. Deze inhoudelijke boodschap sluit direct aan bij het principe van de ‘Call to Action’ met een duidelijke deadline. Daargelaten of het wel gebruikersvriendelijk over komt, kun je op deze wijze twee reacties krijgen. Er is de reactie van de onverschilligheid: ‘Je doet maar’. Weg gebruiker!

Opnieuw en opnieuw

Of er is er eentje van een snelle interventie. Vlug even inloggen, dan blijven ze van mijn account af. En vervolgens vergeet je gebruiker weer dat ze ooit eens geïnteresseerd waren. Een jaar later kun je hen opnieuw dezelfde e-mail sturen. Maar je kunt ook op de positieve toer draaien. We kregen er zo eentje onder ogen van Slideshare.

Schouderklopje

Daar werd in het e-mailbericht ter activering de gebruiker, uitgebreid bedankt voor de bijdrage die er tot nu toe geleverd werd. Dit werd op een persoonlijke manier gedaan in de onderwerpregel en in het bericht zelf. Verder werd er ook verteld wat een succes die ene bijdrage had gehad. Om tenslotte een ‘Call to Action’ te voorzien die gebruiker naar een landingspagina bracht, boordevol tips om nog meer te participeren op het platform.

Wat denk je? Wat heeft het meeste effect gehad? De draai rond de oren of het welgemeend schouderklopje?

mei 15, 2013Michelle Dassen
Previous storyKassa, CRM en dan e-mailmarketingNext storyDe juiste stappen naar conversie!
Home Slaan of zalven om een gebruiker te activeren?
9 jaar geleden Cases, Content, E-mailmarketing, Personalisatie, Tips885
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Reporting

Web-based e-mailclients nemen de leiding

Waar en hoe lezen je contacten je e-mail? Deze wijsheid is goud waard als je  e-mailmarketing zo nauwkeurig mogelijk wil afstellen op je lezer. E-mails lezen in een e-mailclient op je computer is een geheel andere ervaring dan e-mails lezen in een web-based omgeving. Voor één van onze grootgebruikers LimburgActueel.be zochten we dit even uit. […]

Afleverbaarheid

Als e-marketeer in het adresboek terechtkomen?

Het wordt als een `mission impossible` aanzien. Maar je contact zo ver zien te krijgen dat hij je toevoegt aan zijn adresboek, is de natte droom van iedere marketeer. apr 4, 2012Ann Flipkens

Cases, Inspiratie!

Stuur een stappenplan

Het blijft in e-mailmarketing zoeken naar originele vormen om je boodschap over te brengen. Je moet steeds vaker opboksen tegen een overbevolking in een inbox. Daar bestaan twee remedies tegen, hou je bericht origineel en overzichtelijk. Het voorbeeld van ‘vlees in the box’ beantwoordt hier volledig aan. apr 3, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Events

Flexmail is genomineerd voor de Digital Marketing Awards 2015

Enkele dagen geleden ontvingen we groot nieuws in onze inbox. De jury van de Digital Marketing Awards heeft Flexmail genomineerd in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak en service stonden hierbij centraal. okt 28, 2015Michelle Dassen

Reporting

De meetcijfers for dummies

Start je net met e-mailmarketing? Dan klinken al die data, die een e-mailmarketingplatform vrijgeeft over je e-mailcampagne, vast nuttig. Maar als nieuwkomer is het niet evident om meteen te weten wat de cijfers je precies zeggen. Hier een gids.  mei 18, 2011Michelle Dassen

Mobile, Reporting, Tips, Trends

Differentieer je mobiel publiek

Naast de webbased e-mailclients zijn de mobiele lezers ook stevig aan hun opmars bezig. Dat creëert opnieuw een extra uitdaging voor de e-marketeer. Want e-mailberichten lezen op het kleine scherm is nu eenmaal anders dan op het reguliere computerscherm. sep 12, 2012Ann Flipkens

Alle karakters in je e-mailadres, begin van ellende?

Op 30 oktober besliste in Seoul de algemene vergadering van internet regulator ICANN dat domeinnamen op internet niet meer exclusief met Latijnse karakters moeten worden geschreven. De eerste alfabetten kunnen vanaf midden november al ingediend worden. nov 2, 2009Ann Flipkens

E-commerce

Scoor hogere conversieratio’s met event driven e-mail

Met event driven e-mailmarketing haal je je klantenrelatie naar de 21ste eeuw. Een e-mailcampagne naar aanleiding van een specifieke gebeurtenis, geeft je open- en doorklikratio een boost, en jaagt onderweg ook je conversieratio de hoogte in. jun 22, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail