Iedere e-marketeer krijgt er mee te maken. Spam is het grote doemspook waartegen we moeten vechten. Je kunt jezelf nog zo goed aan de nettiquette houden, er zijn altijd snoodaards in de wereld die er zich geen bal van aantrekken en ongelimiteerd ongevraagde e-mailberichten rondsturen over de meest twijfelachtige onderwerpen.
En daar hebben de ISP’s en bij uitbreiding de e-mailontvangers, zich natuurlijk tegen gewapend. Er werden spamfilters gebouwd die in het beste geval je e-mailbericht afleiden naar een aparte in-box. In het slechtste geval wordt je bericht in de vuilbak gekieperd door de intelligente anti-spam robotten. Er een aantal technieken waarbij je rekening moet houden om je e-mailbericht veilig langs de spamfilters te leiden.
Let op met je inhoud. Bepaalde termen en woorden zijn te vermijden. In het negende werk van Flexmail kun je hierover meer details vinden.
Let op je reputatie. Als je jezelf bezondigt aan bepaalde regels, dan komt er in de digitale wereld een streepje achter je naam te staan. In het werk leggen we uit hoe je dit kunt vermijden.
Let op met afbeeldingen. Overdaad kan hier schaden. We mochten daarnet er nog eentje uit de spambox vissen. Verder was daar niets meer mee aan de hand. Raar, maar waar.
Voorkom klachten. Want veel ISP’s zullen op basis van klachten je e-mail door een andere bril bekijken. Daarom is voorkomen beter dan genezen. In dit negende werk geven we tips hoe je deze kaap kan omzeilen.
Identificeer jezelf. Authentificatie is het ordewoord. Als je je IP-adres op een veilige lijst laat plaatsen waarbij je jezelf als e-marketeer confirmeert aan het etiquette, dan zullen ISP’s je e-mail coulanter behandelen. We leggen uit hoe…
Wist je dat je in Flexmail de mogelijkheid hebt om een bericht-en spamcontrole uit te voeren op je bericht? Lees hierover ook meer in het negende werk van Flexmail.
Je inschrijven voor deze werken is hier nog steeds mogelijk.