Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, E-mailmarketing, Tips

Spammers worden steeds professioneler

We houden het in onze blog graag positief. Daarom zullen we zelden tijd vrij maken voor de spammers in deze wereld. Vandaag willen we daar toch een uitzondering opmaken. En wel om twee redenen.

spam_als_echtDe eerste reden is de vaststelling dat spammers steeds professioneler te werk gaan. De tijd van de e-mailberichten die iets je aan je mannelijke potentie willen toevoegen in de vorm van een zuiver tekstbericht is voorbij. Bijgaande illustratie is een voorbeeld van de verschillende e-mail berichten van spammers die tegenwoordig in onze in-box vallen. Het zijn niet meer louter teksten in de vorm van / ) a g (- a … De eerste aanblik is er eentje van professionaliteit. En blijkbaar moeten er nog steeds mensen zich laten vangen. Anders zouden de boeven achter dit soort e-mails al lang met hun activiteiten gestopt zijn.

Lezen om te leren

De tweede reden is dat deze spammers blijkbaar de anatomie van een goed e-mailbericht aan het doorgronden zijn. Meer dan heel wat e-marketeers soms zelf doen. Daarom is het goed om even de anatomie van ons voorbeeld te bekijken en te leren hoe we zelf onze e-mails beter kunnen maken. Het bericht van onze spammer opent met een verzoek aan de lezer. “Voeg ons toe aan je adresboek” En voor de ondeskundigen is er een link naar een help bestand. In dit geval klik je beter nergens op, want zo weten de spammers dat ze weer een werkend e-mailadres bij hebben.

Duidelijke actie

Maar als lezers van je e-marketinglijsten je toevoegen aan hun adresboek, dan omzeil je in één klap de getrapte filtering van de priority-inbox die heel wat ISP’s vandaag hanteren. Dus ook wij moeten hier aandacht voor hebben. Het e-mailbericht zelf is heel summier. Alleen het strikt noodzakelijke is aanwezig met daar onder een duidelijk call to action. Kijk ook naar het subtiele gebruik van de kleuren. Misschien zijn wij reguliere e-marketeers soms wat te overdadig met tekst en beeld bezig. Waarom niet een keer een eenvoudigere vorm van onze e-mails uitzenden om onze klik ratio te bestuderen. Wees gerust, de spammers weten waarom.

apr 17, 2013Ann Flipkens
Previous storyDe veranderende wereld van de computersNext storyZijn de links in je bericht echt voor de hand liggend?
Home Spammers worden steeds professioneler
10 jaar geleden Cases, E-mailmarketing, Tips240
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building, Strategie

Weggevers en wedstrijden leveren zelden winstgevende prospecten op!

Wedstrijden of gratis stalen en zelfs volledige producten uitdelen lokken natuurlijk veel volk. Wie wil er niet graag de nieuwste Iphone winnen? Al ligt thuis de lade al vol met ongebruikte gsm’s wegens de nieuwste smartphone pas in gebruik genomen. Wie wil er niet graag thuis een gratis bak bier afgeleverd krijgen? jan 18, 2010Ann […]

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Strategie

11 ideeën ter verbetering van je opt-in formulier

Wat is de beste plaats om een opt-in formulier te plaatsen? Welke strategie moet je ontwikkelen? Wat zijn de verplichte elementen? Klassieke vraagstukken voor een e-marketeer. Vandaag willen we hierin een handje toesteken. nov 10, 2014Ann Flipkens

Nubli, nieuwsoortig drempel voor de e-marketeer?

Het fenomeen is gekend. Een beetje zakelijk druk bezet mens ziet op een dag behoorlijk wat e-mail verkeer voorbij komen. Hoofdzaak en bijzaak scheiden is voor deze dame of heer belangrijk. Nubli wil daar een antwoord op formuleren. nov 10, 2009Thomas Vangelooven

Wat denkt de jeugd over de toekomst van e-mail?

De waarheid komt uit een kindermond. Dat heb je zeker al eens meer gehoord. In dit Youtube filmpje peilt een marketeer bij kinderen naar hun primair communicatie kanaal. ‘E-mail!’ klinkt het steeds weer. Zelfs als snoep en games, recht uit de pakjes vanonder de kerstboom, worden ingezet als omkoopmiddel. E-mail, want dat kunnen  jonge kinderen […]

Content, E-mailmarketing, Geen onderdeel van een categorie, Inspiratie!, Marketing automation, Personalisatie, Targeting

Ontdek de nieuwe Contact Related Content in de Smart Builder 2.0

Personalisatie en targeting zijn al lang belangrijke trends binnen digitale marketing, en daar spelen we bij Flexmail dan ook zwaar op in. Zo lanceerden we in het verleden uitgebreide segmentatiemogelijkheden, interessegroepen, voorkeuren en de Workflows om uitgebreide marketing automation scenario’s op te zetten. Ook Contact Related Content zit al enkele jaren in ons arsenaal, maar […]

Cases, Content, Thema-mailings

Laatste nieuwsbrief voor 2011: originaliteit is troef

Als e-mailmarketeer moet je steeds op de hoogte blijven van de trends en evoluties in je sector. Om die reden ben je vast op 101 nieuwsbrieven ingeschreven. Voordat je ze één voor één opent en bestudeert, lijsten we hier al een aantal interessante best practices op. dec 28, 2011Ann Flipkens

Cases

VIA FUTURA zet haar e-mailplatform op grote schaal in

E-mailmarketing maakt voor het Antwerpse VIA FUTURA ruim een kwart van haar activiteiten uit. Als onderdeel bij het verlenen van een totale service aan haar klanten of als facet in eigen ontwikkelde dienstverlenende webproducten sep 4, 2009Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

Vlieg niet te vaak op automatische piloot!

Het is dan wel vakantie en het moment van het jaar om het vliegtuig te nemen. Maar waar een piloot op een lijnvlucht automatisch grijpt naar de piloot zonder handen, letten we bij e-mailmarketing beter op. Het is niet omdat je iets kan automatiseren, dat je het ook moet. jul 13, 2015Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail