Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Design, Inspiratie!

Speelgoed verkopen in 7 stappen

We lieten ons dit keer inspireren door de wereldbekende blokjes waar jong en oud mee speelt. Hun laatste e-mailbericht wil een nieuw deel van hun gamma in de etalage zetten. Maar er zit nog meer vernuft in deze lay-out.

lego11 De klassieke opener met het logo. Daar zou ieder bericht mee moeten starten. Maar naast het logo van het merk komt een tweede onderdeel. Namelijk het grafisch herkenningselement van de webshop. Lezers weten al dadelijk waar het naar toe gaat. Hier heeft men er ook voor gekozen om de sociale media bovenaan te zetten. In e-mailberichten waar je de contacten naar een webshop wil laten springen is het tegenwoordig gebruikelijk om dezelfde menu te tonen. Dit is hier niet anders.

2 Een e-mail om iets te verkopen, daar moet je natuurlijk promotioneel mee insteken. Dus begint de speelgoedfabrikant hier met een cadeautje. Dit minibouwpakket is gratis voor wie bestelt. Uiteraard zijn er kleine lettertjes, daar zorgt het sterretje voor. Maar opmerkelijk is wel dat visueel de complete breedte van het bericht ingezet wordt om het extraatje toe te lichten. Alleen hadden we persoonlijk dat woord gratis wat groter gezet.

3 Hier komen de nieuwe bouwsets netjes op een rij. Gewoon het product tonen met een duidelijke Call-to-Action. Die verwijst dan door naar de webshop met extra uitleg. Opmerkelijk is de summiere tekstuele informatie die de beelden begeleidt. Enerzijds moet hier het beeld duidelijk zin laten krijgen. Anderzijds is de naam en het serienummer net wat je nodig hebt als je toch richting de offline winkel trekt.

4 Uiteraard hebben de blokjes meer dan drie bouwdozen ter besschikking. Een vierde vak, net zo groot als een vak waarin de producten gepresenteerd worden, wordt gebruikt om de contacten naar het algemene overzicht te loodsen. Het klassieke poppetje vervangt de mens die men anders zou inzetten als illustratie. Maar zie je de blik, ook een speelgoedgezicht kan naar jou kijken met een aansporende blik.

5 Hier heb je een stijlbreuk in de lay-out. Verticale blokken worden horizontale blokken. Je krijgt opeens nieuwe visuele aandachtswaarde. Vaste klanten worden aangemoedigd om in hun VIP ruimte in te loggen. Het geeft dat tikkeltje extra aansporing na het zien van de producten. Bij dat inloggen komen natuurlijk de bonuspunten als eerste aanvliegen.

6 Service is nog steeds een goede insteek om met klanten in gesprek te komen. Anderzijds geeft het weer een gevoel van vertrouwen. Bestel gerust via de CTA’s van dit bericht. Als er iets misloopt, dan zijn we aanspreekbaar.

7 De footer sluit natuurlijk het bericht af. Deze bevat alle klassieke elementen. Maar toch ook hier weer een opvallend element. Ook de footer krijgt een menu mee. Ook hier weer is service zowat de insteek die je voorgeschoteld krijgt. Een bedrijf dat niet alleen bereikbaar is, maar tegelijkertijd al je vragen wil beantwoorden, nog voor ze gesteld zijn, daar kan je toch alleen maar vertrouwen in hebben!

 

feb 20, 2015Michelle Dassen
Previous storyHelder communiceren in 3 stappenNext storyE-mailbarometer: E-mailmarketing blijft groeien!
Home Speelgoed verkopen in 7 stappen
8 jaar geleden Cases, Design, Inspiratie!432
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Tips

Vijf gewetensvragen bij een e-mailtemplate

Een template inzetten voor je e-mailmarketing is een verstandige keuze. Je kan immers snel een professioneel ogend bericht de wereld insturen. Bovendien heb je totaal geen zorgen over de conformiteit naar huisstijl en leesbaarheid. We hebben vandaag vijf gewetensvragen om even bij stil te staan. Het enige doel? Er voor zorgen dat de keuze voor […]

Cases, Content, context, Trends

Pik in op de media!

Media kan je vandaag veel ruimer zien dan alleen maar de gedrukte krant of het avondjournaal op televisie. Alles wat permanent aan leesbare berichten en zichtbare beelden gevoed wordt, kan je nu onder media sorteren. Daar horen dus ook de sociale media media bij, maar evenzeer de inbox van de e-mailclient. feb 26, 2016Michelle Dassen

Afleverbaarheid, Content, Design, Testing

Een afbeelding blokkade is te overleven

Als e-marketeer heb je heel wat technologische drempels te overwinnen alvorens je de boodschap bij de lezer krijgt op de wijze zoals jij het bedacht hebt. Cookies worden geweigerd of verwijderd, nieuwe vensters bij een doorklik worden geblokkeerd. Vooral het standaard wegstrippen van de afbeeldingen door vele e-mailclients is een lastige. Het pleegt een aanslag […]

E-mailmarketing, List Building, Tips

10 stappen voor een schitterende opt-in (1)

Om aan e-mailmarketing te doen heb je absoluut nood aan e-mailadressen.Eén van de mogelijke bronnen om je lijst te vullen zijn de bezoekers van je website. Een inschrijfformulier is het meest gebruikte middel. Graag geven we 10 tips hoe je het maximale effect kan bereiken. mrt 5, 2010Michelle Dassen

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips, Trends

Nogmaals, de juiste dag?

E-mailmarketing is de juiste boodschap bij de juiste persoon brengen op het juiste tijdstip. Het eerste is het vak van de marketeers, het tweede vloeit voort uit de samenstelling van je e-marketinglijst en en het laatste, ja, dat is een ‘weet’. okt 11, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

Facebookmail gooit handdoek in de ring!

In 2010 deed het stof opwaaien. Facebook gaf iedere gebruiker een eigen e-mailadres eindigend op @facebook.com. Daarmee zou het in de toekomst communiceren met haar gebruikers. Deze week is Facebook, met de stille trom, begonnen met deze dienst op te doeken. mrt 6, 2014Ann Flipkens

Toerisme Vlaanderen choisit la plate-forme e-mail marketing de Flexmail

Toerisme Vlaanderen fournit des informations touristiques en ligne via le site Internet d’entreprise www.toerismevlaanderen.be, différents médias sociaux (Toerisme Vlaanderen et @toerisme_vla), une lettre d’information électronique et des mailings spécifiques. Pour ces deux derniers canaux, l’agence était à la recherche d’un système de mailing en ligne avec lequel il est possible de rédiger, de composer et […]

E-mailmarketing, Tips

Doe eens iets geks met je e-mailmarketing campagne

E-mailmarketing zit in de lift. Dat heb je zeker al gemerkt. Heb je dan ook gezien dat anderen dit ook hebben gemerkt? Daarom is het soms nodig om uit de reeks te springen af en toe je e-mail campagne aan te vullen met, waarom niet, iets geks! feb 12, 2010Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail