Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Design, Inspiratie!

Speelgoed verkopen in 7 stappen

We lieten ons dit keer inspireren door de wereldbekende blokjes waar jong en oud mee speelt. Hun laatste e-mailbericht wil een nieuw deel van hun gamma in de etalage zetten. Maar er zit nog meer vernuft in deze lay-out.

lego11 De klassieke opener met het logo. Daar zou ieder bericht mee moeten starten. Maar naast het logo van het merk komt een tweede onderdeel. Namelijk het grafisch herkenningselement van de webshop. Lezers weten al dadelijk waar het naar toe gaat. Hier heeft men er ook voor gekozen om de sociale media bovenaan te zetten. In e-mailberichten waar je de contacten naar een webshop wil laten springen is het tegenwoordig gebruikelijk om dezelfde menu te tonen. Dit is hier niet anders.

2 Een e-mail om iets te verkopen, daar moet je natuurlijk promotioneel mee insteken. Dus begint de speelgoedfabrikant hier met een cadeautje. Dit minibouwpakket is gratis voor wie bestelt. Uiteraard zijn er kleine lettertjes, daar zorgt het sterretje voor. Maar opmerkelijk is wel dat visueel de complete breedte van het bericht ingezet wordt om het extraatje toe te lichten. Alleen hadden we persoonlijk dat woord gratis wat groter gezet.

3 Hier komen de nieuwe bouwsets netjes op een rij. Gewoon het product tonen met een duidelijke Call-to-Action. Die verwijst dan door naar de webshop met extra uitleg. Opmerkelijk is de summiere tekstuele informatie die de beelden begeleidt. Enerzijds moet hier het beeld duidelijk zin laten krijgen. Anderzijds is de naam en het serienummer net wat je nodig hebt als je toch richting de offline winkel trekt.

4 Uiteraard hebben de blokjes meer dan drie bouwdozen ter besschikking. Een vierde vak, net zo groot als een vak waarin de producten gepresenteerd worden, wordt gebruikt om de contacten naar het algemene overzicht te loodsen. Het klassieke poppetje vervangt de mens die men anders zou inzetten als illustratie. Maar zie je de blik, ook een speelgoedgezicht kan naar jou kijken met een aansporende blik.

5 Hier heb je een stijlbreuk in de lay-out. Verticale blokken worden horizontale blokken. Je krijgt opeens nieuwe visuele aandachtswaarde. Vaste klanten worden aangemoedigd om in hun VIP ruimte in te loggen. Het geeft dat tikkeltje extra aansporing na het zien van de producten. Bij dat inloggen komen natuurlijk de bonuspunten als eerste aanvliegen.

6 Service is nog steeds een goede insteek om met klanten in gesprek te komen. Anderzijds geeft het weer een gevoel van vertrouwen. Bestel gerust via de CTA’s van dit bericht. Als er iets misloopt, dan zijn we aanspreekbaar.

7 De footer sluit natuurlijk het bericht af. Deze bevat alle klassieke elementen. Maar toch ook hier weer een opvallend element. Ook de footer krijgt een menu mee. Ook hier weer is service zowat de insteek die je voorgeschoteld krijgt. Een bedrijf dat niet alleen bereikbaar is, maar tegelijkertijd al je vragen wil beantwoorden, nog voor ze gesteld zijn, daar kan je toch alleen maar vertrouwen in hebben!

 

feb 20, 2015Michelle Dassen
Previous storyHelder communiceren in 3 stappenNext storyE-mailbarometer: E-mailmarketing blijft groeien!
Home Speelgoed verkopen in 7 stappen
8 jaar geleden Cases, Design, Inspiratie!421
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-mailmarketing

De kracht van het woord

Een boodschap overbrengen is niet altijd even makkelijk. Daarom is het belangrijk dat je de juiste woorden en beelden gebruikt om je lezer telkens opnieuw te verleiden. De lezer beslist immers wat ie leest en wat in de prullenmand belandt. nov 19, 2009Ann Flipkens

List Building, Strategie, Tips

Tip: Al je voordelen op een landingspagina

Elk e-mailbericht heeft haar vormelijke kenmerken. De uitschrijflink is hiervan een geschikt voorbeeld. Een link naar een contactpagina zie je steeds vaker verschijnen. Maar nog een beetje meer experimenteren op dit vlak kan nooit kwaad. dec 14, 2012Thomas Vangelooven

Cases, E-mailmarketing

G4S: “Flexmail is de basis van onze e-communicatie geworden”

G4S is wereldleider op het vlak van beveiligings- en veiligheidsoplossingen. Met meer dan 6.400 medewerkers in België en 625.000 in 125 landen is het een omvangrijke onderneming waar goed georganiseerde communicatie de levenslijn vormt voor een goede werking. Sinds 7 maanden werkt de Belgische afdeling met e-mailmarketingplatform Flexmail. feb 8, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing, Marketing automation, Wetgeving

Ontvang hem hier: E-mail barometer 2016 – 2017 E-mail Barometer 2016 - 2017

E-mail Barometer 2016 – 2017 Wat is er slimmer dan e-mail marketeers aan het woord laten over e-mailmarketing anno 2016-2017? Flexmail interviewde marketeers over hun gebruik van e-mailmarketing en kon op basis hiervan een E-mail Barometer opstellen voor het jaar 2016. Wat zijn hun tips, waar lopen ze tegenop maar vooral wat kan nog beter? […]

Content, List Building

Drie manieren om de aandacht van je abonnee vast te houden

Relevantie en waarde zijn de twee sleutelwoorden van efficiënte e-mailmarketing. Maar als je abonnee niet de moeite doet om je e-mail te openen of te lezen, dan mist de e-mail zijn doel. Volg daarom deze tips om hem bij de les te houden.  aug 26, 2011Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing

Hoe welkom is je e-mail nieuwsbrief?

Een steeds sneller groeiend informatieaanbod maakt lezers een tikkeltje huiverig om nog eens in te tekenen op een extra nieuwsbrief. Daarnaast is er steeds de vrees dat het e-mailadres wel eens misbruikt zou kunnen worden. jul 7, 2009Ann Flipkens

Cases, Content, Thema-mailings

Laatste nieuwsbrief voor 2011: originaliteit is troef

Als e-mailmarketeer moet je steeds op de hoogte blijven van de trends en evoluties in je sector. Om die reden ben je vast op 101 nieuwsbrieven ingeschreven. Voordat je ze één voor één opent en bestudeert, lijsten we hier al een aantal interessante best practices op. dec 28, 2011Ann Flipkens

Geen onderdeel van een categorie

Flexmail behaalt zilver voor de Best performing Belgian tool Award

Op 26 november 2015 werd Flexmail tijdens de Digital Marketing Awards bekroond met zilver in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak en service stonden hierbij centraal. nov 30, 2015Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail