Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Design, Inspiratie!

Speelgoed verkopen in 7 stappen

We lieten ons dit keer inspireren door de wereldbekende blokjes waar jong en oud mee speelt. Hun laatste e-mailbericht wil een nieuw deel van hun gamma in de etalage zetten. Maar er zit nog meer vernuft in deze lay-out.

lego11 De klassieke opener met het logo. Daar zou ieder bericht mee moeten starten. Maar naast het logo van het merk komt een tweede onderdeel. Namelijk het grafisch herkenningselement van de webshop. Lezers weten al dadelijk waar het naar toe gaat. Hier heeft men er ook voor gekozen om de sociale media bovenaan te zetten. In e-mailberichten waar je de contacten naar een webshop wil laten springen is het tegenwoordig gebruikelijk om dezelfde menu te tonen. Dit is hier niet anders.

2 Een e-mail om iets te verkopen, daar moet je natuurlijk promotioneel mee insteken. Dus begint de speelgoedfabrikant hier met een cadeautje. Dit minibouwpakket is gratis voor wie bestelt. Uiteraard zijn er kleine lettertjes, daar zorgt het sterretje voor. Maar opmerkelijk is wel dat visueel de complete breedte van het bericht ingezet wordt om het extraatje toe te lichten. Alleen hadden we persoonlijk dat woord gratis wat groter gezet.

3 Hier komen de nieuwe bouwsets netjes op een rij. Gewoon het product tonen met een duidelijke Call-to-Action. Die verwijst dan door naar de webshop met extra uitleg. Opmerkelijk is de summiere tekstuele informatie die de beelden begeleidt. Enerzijds moet hier het beeld duidelijk zin laten krijgen. Anderzijds is de naam en het serienummer net wat je nodig hebt als je toch richting de offline winkel trekt.

4 Uiteraard hebben de blokjes meer dan drie bouwdozen ter besschikking. Een vierde vak, net zo groot als een vak waarin de producten gepresenteerd worden, wordt gebruikt om de contacten naar het algemene overzicht te loodsen. Het klassieke poppetje vervangt de mens die men anders zou inzetten als illustratie. Maar zie je de blik, ook een speelgoedgezicht kan naar jou kijken met een aansporende blik.

5 Hier heb je een stijlbreuk in de lay-out. Verticale blokken worden horizontale blokken. Je krijgt opeens nieuwe visuele aandachtswaarde. Vaste klanten worden aangemoedigd om in hun VIP ruimte in te loggen. Het geeft dat tikkeltje extra aansporing na het zien van de producten. Bij dat inloggen komen natuurlijk de bonuspunten als eerste aanvliegen.

6 Service is nog steeds een goede insteek om met klanten in gesprek te komen. Anderzijds geeft het weer een gevoel van vertrouwen. Bestel gerust via de CTA’s van dit bericht. Als er iets misloopt, dan zijn we aanspreekbaar.

7 De footer sluit natuurlijk het bericht af. Deze bevat alle klassieke elementen. Maar toch ook hier weer een opvallend element. Ook de footer krijgt een menu mee. Ook hier weer is service zowat de insteek die je voorgeschoteld krijgt. Een bedrijf dat niet alleen bereikbaar is, maar tegelijkertijd al je vragen wil beantwoorden, nog voor ze gesteld zijn, daar kan je toch alleen maar vertrouwen in hebben!

 

feb 20, 2015Michelle Dassen
Previous storyHelder communiceren in 3 stappenNext storyE-mailbarometer: E-mailmarketing blijft groeien!
Home Speelgoed verkopen in 7 stappen
5 jaar geleden Cases, Design, Inspiratie!378
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Social media

Kruip eens in de huid van de sociale media

Sociale media en e-mailmarketing zijn twee goede vrienden. Sociale media zijn de perfecte platformen om je opt-ins te verzamelen of om je content van je e-mailberichten te laten landen. Facebook, LinkedIn en anderen kunnen sterke partners zijn. Maar dan moet je natuurlijk ook vrienden verzamelen op diezelfde fanpagina’s of profielen. jun 6, 2012Thomas Vangelooven

Targeting

Nooit meer gemiste kansen met autoresponder

Zodra je abonnee actief met je nieuwsbrief aan de slag gaat, bijvoorbeeld door te klikken op een link, krijg je heel wat gegevens binnen over de interesses van de klant. E-mailmarketing is iets moois, maar hoe groter je mailinglijst wordt, hoe moeilijker het is om iedereen op te volgen. Hoe vaak heb jij niet gevloekt […]

Thema-mailings, Trends

Trek terug de aandacht op je etalage

We leerden uit de vorige blog dat e-mail de meest aangewezen trekker is om conversie te genereren op je webshop. Alleen blijf je in termen van kansen spreken, niet van zekerheden. Daarom zetten we hier een paar tips neer waarmee je de kans op conversie kan verhogen. En ja, ook hier speelt e-mailmarketing een rol! […]

List Building

Drijf je opt-ins op met een omvattende strategie

De Zweedse meubelfabrikant Ikea heeft eind vorig jaar uitgepakt met een wedstrijd om de opt-ins voor e-mail op te voeren. De crossmediale strategie, die daarmee gepaard ging, heeft zijn effect niet gemist. feb 9, 2011Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, List Building, Tips

Geef de klanten waarde voor hun e-mailadres

Klanten en prospecten geven maar om één enkele reden hun e-mailadres weg: ze verwachten dat het hen iets oplevert. Bekijk hier eens hoe de kledingwinkel Hunkemöller de e-mailcommunicatie inzet. mrt 23, 2011Ann Flipkens

Cases, Content, context, E-commerce, Inspiratie!

De voedingsindustrie: e-mails sturen in hapklare brokken

De voedingsindustrie is een plek waar creativiteit centraal staat. Nieuwe gerechten, nieuwe combinaties, exotische producten,… . Waarom kan de communicatie niet even creatief zijn? In deze blog ga ik wat dieper in op e-mailmarketing binnen de voedingsindustrie. Daarnaast geef ik wat tips en tricks zodat je e-mails even dynamisch en smaakvol zijn als je producten. […]

Cases, Inspiratie!

Vraag even je lezer wat hij er van vindt…

Originele e-mailberichten trekken steeds onze aandacht. Vooral als er nieuwe ideeën in verwerkt zitten. We delen ze graag met onze gebruikers. In dit bericht van de Nederlandse postbezorger Sandd wordt vooral gefocust op  service als uniek verkoopargument. mrt 12, 2015Ann Flipkens

E-commerce, E-mailmarketing, Strategie, Trends

En waarvoor gebruiken we de autoresponders?

We gebruiken allemaal wel ergens in onze e-mailmarketing een automatisch gegenereerde e-mail. Het is altijd leuk om even bij de buren te spieken om te zien hoe zij het aanpakken. Het Amerikaanse MarketingSherpa deed het even voor ons. mrt 13, 2013Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,656

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail