Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Design, Inspiratie!

Speelgoed verkopen in 7 stappen

We lieten ons dit keer inspireren door de wereldbekende blokjes waar jong en oud mee speelt. Hun laatste e-mailbericht wil een nieuw deel van hun gamma in de etalage zetten. Maar er zit nog meer vernuft in deze lay-out.

lego11 De klassieke opener met het logo. Daar zou ieder bericht mee moeten starten. Maar naast het logo van het merk komt een tweede onderdeel. Namelijk het grafisch herkenningselement van de webshop. Lezers weten al dadelijk waar het naar toe gaat. Hier heeft men er ook voor gekozen om de sociale media bovenaan te zetten. In e-mailberichten waar je de contacten naar een webshop wil laten springen is het tegenwoordig gebruikelijk om dezelfde menu te tonen. Dit is hier niet anders.

2 Een e-mail om iets te verkopen, daar moet je natuurlijk promotioneel mee insteken. Dus begint de speelgoedfabrikant hier met een cadeautje. Dit minibouwpakket is gratis voor wie bestelt. Uiteraard zijn er kleine lettertjes, daar zorgt het sterretje voor. Maar opmerkelijk is wel dat visueel de complete breedte van het bericht ingezet wordt om het extraatje toe te lichten. Alleen hadden we persoonlijk dat woord gratis wat groter gezet.

3 Hier komen de nieuwe bouwsets netjes op een rij. Gewoon het product tonen met een duidelijke Call-to-Action. Die verwijst dan door naar de webshop met extra uitleg. Opmerkelijk is de summiere tekstuele informatie die de beelden begeleidt. Enerzijds moet hier het beeld duidelijk zin laten krijgen. Anderzijds is de naam en het serienummer net wat je nodig hebt als je toch richting de offline winkel trekt.

4 Uiteraard hebben de blokjes meer dan drie bouwdozen ter besschikking. Een vierde vak, net zo groot als een vak waarin de producten gepresenteerd worden, wordt gebruikt om de contacten naar het algemene overzicht te loodsen. Het klassieke poppetje vervangt de mens die men anders zou inzetten als illustratie. Maar zie je de blik, ook een speelgoedgezicht kan naar jou kijken met een aansporende blik.

5 Hier heb je een stijlbreuk in de lay-out. Verticale blokken worden horizontale blokken. Je krijgt opeens nieuwe visuele aandachtswaarde. Vaste klanten worden aangemoedigd om in hun VIP ruimte in te loggen. Het geeft dat tikkeltje extra aansporing na het zien van de producten. Bij dat inloggen komen natuurlijk de bonuspunten als eerste aanvliegen.

6 Service is nog steeds een goede insteek om met klanten in gesprek te komen. Anderzijds geeft het weer een gevoel van vertrouwen. Bestel gerust via de CTA’s van dit bericht. Als er iets misloopt, dan zijn we aanspreekbaar.

7 De footer sluit natuurlijk het bericht af. Deze bevat alle klassieke elementen. Maar toch ook hier weer een opvallend element. Ook de footer krijgt een menu mee. Ook hier weer is service zowat de insteek die je voorgeschoteld krijgt. Een bedrijf dat niet alleen bereikbaar is, maar tegelijkertijd al je vragen wil beantwoorden, nog voor ze gesteld zijn, daar kan je toch alleen maar vertrouwen in hebben!

 

feb 20, 2015Michelle Dassen
Previous storyHelder communiceren in 3 stappenNext storyE-mailbarometer: E-mailmarketing blijft groeien!
Home Speelgoed verkopen in 7 stappen
4 jaar geleden Cases, Design, Inspiratie!273
Michelle Dassen
Twitter

Geef een reactie Reactie annuleren

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  • De vastgoedsector: Bouwen aan je klantenbestand met e-mailmarketing 23 mei 2018
  • De toeristische sector: Een vleugje zon in je mailbox 2 mei 2018
  • De voedingsindustrie: e-mails sturen in hapklare brokken 24 april 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, List Building, Tips

Echte e-marketeers weten wel beter!

“100.000 email adressen van Belgische ondernemingen downloadbaar”, staat in de onderwerpregel van de aanbieding die bij ons in de inbox viel. Netjes gericht aan ons info@bedrijf adres. Je weet wel, dat ene e-mailaccount waar je zoveel mogelijk de rotzooi in e-mail land opvangt. En daarnaast staan zowel in het e-mailbericht als op de de landingspagina […]

Afleverbaarheid

Het mysterie van ‘delivery failure’ opgelost (deel 2)

Spamfilters zijn vaak een doorn in het oog van e-marketeers. De vorige blogpost vermeldde al dat maar liefst tien procent van de begunstigden een e-mail mislopen. Spamfilters nemen een groot deel van dat cijfer voor hun rekening.   okt 8, 2010Michelle Dassen

E-mailmarketing, Inspiratie!

Mijn eerste week als stagiair bij Flexmail.

12 weken stage lopen. Het lijkt lang voor studenten en dat zal in sommige gevallen ook wel zo zijn. Voor mij daarentegen was het in een vingerknip vrijdag, stond ik met een glas in de hand op de teamdrink en zat mijn eerste stageweek erop. Waarom Flexmail? Ik koos ervoor om te solliciteren bij Flexmail […]

E-mailmarketing

E-mailmarketing, waarom doen we het?

Het Amerikaanse marketingsherpa houdt al jaren de vinger aan de pols in e-marketingland. Met hun onderzoek leggen zij regelmatig de wortels bloot van nieuwe trends in e-mailmarketing. Zo hebben ze bij ‘Chief Marketing Officers’ gepeild naar het waarom. mrt 14, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing

Trek de twijfelaars over de streep met de volgende stappen

Heb je de raad uit de vorige blogpost opgevolgd? Dan heb je het overgrote deel van je database overtuigd om over te schakelen naar het nieuwe product. Ontdek hier hoe je de overige klanten over de streep kan trekken.  apr 29, 2011Thomas Vangelooven

Design, Tips

Creatief met de ‘preheader’ omgaan

Een eerste indruk is belangrijk. Want in die fractie van een seconde wordt er beslist over lezen of niet lezen. Daarvoor is de onderwerpregel een belangrijk gegeven. Maar door de groei van diensten zoals Gmail en het gebruiken van mobiele apparaten is er een nieuw element waar we rekening mee moeten houden. jun 27, 2012Ann […]

Thema-mailings

Ben jij klaar voor de eindejaarsfeesten?

De eindejaarsfeesten komen stilaan in het vizier. Dat betekent een drukke periode voor e-marketeers die de juiste promotie nog op de juiste plek willen krijgen. In deze blog geven we je een aantal tips mee om er het beste van te maken. nov 9, 2011Michelle Dassen

Design, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips

In 9 stappen met vooral beeld een onverwachte boodschap brengen

De case die we vandaag brengen is er eentje waar je wat inlevend vermogen voor nodig hebt. Riederalm is een hotel aan de voet van de skipiste in het Oostenrijkse Leogang, niet ver van het bekende Zell am See. Dit hotel beleeft haar hoogdagen natuurlijk in de winter. aug 8, 2014Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,741

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,967

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,236

Een animated gif als een conversie aanjager

3,100

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,670

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,468

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,329

5 elementen die je in 2015 best uit je e-mailmarketing strategie laat vallen

2,266

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2018 © Flexmail