Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Design, Strategie, Tips

Staat je merk sterk in je e-mailbericht?

Herkenning is in marketing een belangrijk element. Ook in e-mailmarketing geldt het principe dat een sterk merk staat voor een goede conversie. Maar hoe krijg je dit in die digitale wereld voor elkaar? Graag zetten we enkele tips op een rijtje.
wp-admin/post-new.php#Eenvoud

We hebben soms een tikkeltje te hard de neiging om zoveel mogelijk beeld en ‘experience’ in onze e-mailberichten te steken. Dat is in de digitale wereld een slechte gewoonte. Twee redenen kunnen we hier aandragen. Een overvloed aan beeldmateriaal maakt spamfilters wantrouwig. Het is steeds goed mogelijk, dat je merk niet eens je lezer bereikt. Anderzijds is het menselijke oog een mooi, maar helaas een beperkt instrument. Je merk valt misschien zelfs niet eens op in alle leuke dingen die je er bij verzon. Verberg je merk niet, toon het in een sobere achtergrond.

Consistentie

Spendeer een stuk van je budget om vanaf dag één van je e-marketingstrategie een huisstijl te laten ontwikkelen voor je e-mails. Zo ben je niet gedreven om voortdurend van look and feel te veranderen. Als je met het uitzicht van je e-mailmarketing gaat experimenteren, dan loop je het gevaar dat je geen blijvende band met je lezer kan creëren. Lezers zijn nu eenmaal gewoonte freaks.  Je hebt maar een paar seconden om in je preview duidelijk te maken dat hun vriend in de in-box is gevallen.

Creativiteit

Neem een voorbeeld aan Google. het is een sterk merk met een uitgebalanceerde look and feel in alles wat ze aan digitale communicatie op de internauten loslaten. En toch is het logo van Google van tijd tot tijd eerder een cartoon, dan wel het strakke basislogo. Dus nemen we een klein beetje terug van wat we vertelden over die consistentie. Met mate creatief variëren op je bestaande templates kan juist extra aandacht trekken. Maar ook hier weer geldt het adagio: alles met mate.

Relevantie

Het toverwoord in digitale marketing. Alles wat je in deze jachtige wereld van het internet op je klanten of prospecten loslaat moet relevant zijn van de eerste tot de laatste letter. Als lezers je betrappen op bladvulsel, dan gaat je merk een negatieve connotatie krijgen. En gaat eenvoud en consistentie zich net tegen je keren. Want in een flits herkennen ze je merk en voeren ze je e-mail af naar de vuilbak, wegens toch nooit relevant. Zorg er daarom voor dat je e-mailmarketing synoniem wordt van een grote kans op een goede deal!

sep 19, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyDe Nederlandse cookiewet en e-mailmarketingNext story“Smart Builder” neemt je alle zorgen uit handen!
Home Staat je merk sterk in je e-mailbericht?
10 jaar geleden Content, Design, Strategie, Tipse-mail tips, e-mailmarketing, e-mailmarketing tips, e-mailmarketingtips, e-mailmarketingtrends, e-mailtips278
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-commerce

De bijbel voor de e-mailmarketeer

Onderzoeksbureau Nielsen heeft een interessant onderzoek uitgevoerd naar het onlineshopgedrag van 25.000 consumenten in 51 landen. Met andere woorden heeft het bureau hier min of meer de bijbel voor de e-mailmarketeer geschreven. nov 16, 2011Michelle Dassen

E-mailmarketing, Tips

Nog drie krachtige tips om de klant te overtuigen (deel 2)

Met de ‘principles of persuasion’ heeft Robert Cialdini, de Amerikaanse hoogleraar in de Psychologie, een handleiding geschreven om consumenten te overtuigen een aankoop te doen. Onmisbare lectuur voor de e-marketeer dus. jan 13, 2012Ann Flipkens

Testing

Natuurlijk test je de onderwerpregel!

Als er iets getest wordt in e-mailmarketing, dan is het wel de onderwerpregel. Kijk maar even naar jezelf. Maar de onderwerpregel is maar slechts één van de mogelijke onderdelen van je e-mailstrategie die je kan testen. En volgens een onderzoek van het Amerikaanse MarketingSherpa is het niets eens het meest rendabele om te doen. sep […]

Content, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie

De perfecte welkomstboodschap (deel I)

Een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst verdient alle aandacht. Het is immers een prille start van een nieuwe e-relatie. Daarom mag je zeker je nieuwe contact niet vergeten welkom te heten. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. We geven tien tips hoe je dit kan realiseren. […]

Moeten we terug naar de goede oude tekstversie?

Heel wat internetplatformen bouwen steeds verder aan hun filters om binnenkomende e-mail af te handelen. Ook de afbeeldingen, die je in een e-mailbericht stopt, worden door die filters beoordeeld. jun 15, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Trends

Een QR-code om je e-marketinglijst aan te spekken

Je ziet ze tegenwoordig overal. De vierkantjes met blokjes zijn langzaam maar zeker een hype geworden. Waarom zou je met je e-mailmarketing niet meezeilen op dat succes? apr 6, 2012Ann Flipkens

Moeiteloze één-op-ééncommunicatie met Contact Related Content

Segmentatie is heilzaam binnen de e-mailmarketingsector. Iedere hedendaagse e-marketeer begrijpt dat de consument van vandaag graag op zijn wenken wordt bediend. Hij wil niet zoek geraken in een kluwen van informatie. Hij eist content op maat op een dienblaadje. okt 19, 2011Michelle Dassen

Mobile, Reporting, Tips, Trends

Differentieer je mobiel publiek

Naast de webbased e-mailclients zijn de mobiele lezers ook stevig aan hun opmars bezig. Dat creëert opnieuw een extra uitdaging voor de e-marketeer. Want e-mailberichten lezen op het kleine scherm is nu eenmaal anders dan op het reguliere computerscherm. sep 12, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail