Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Inspiratie!

Stuur een stappenplan

Het blijft in e-mailmarketing zoeken naar originele vormen om je boodschap over te brengen. Je moet steeds vaker opboksen tegen een overbevolking in een inbox. Daar bestaan twee remedies tegen, hou je bericht origineel en overzichtelijk. Het voorbeeld van ‘vlees in the box’ beantwoordt hier volledig aan.
vleesinthebox
Het is een nieuw concept dat mensen moet overtuigen om vlees via het internet aan te kopen. Webshops groeien als paddestoelen en de internauten vinden het tegenwoordig normaal om boeken en gadgets via internet te bestellen, zelfs pizza’s komen via een webshop aan huis. Maar vers vlees, dat is nog andere koek. Kijk even hoe de e-marketeer van dienst dit heeft aangepakt.

1 De header is duidelijk. Geen cryptische omschrijving, noch een promotionele boodschap. Er wordt gewoon sec verteld waarover het gaat. Dit gebeurt over de hele breedte van het bericht. In een preview venster is dit gewoon te zien. Let op de kleine gimmick. De O van box wordt een doos met een varkentje. Zowel tekstueel als visueel wordt de boodschap over gebracht.

2  Na de header wordt de boodschap in klare taal gebracht in een groot lettertype. Mocht de lezer de rest van de boodschap overslaan, dan heeft hij toch de essentie meegekregen. Let op dat de eerste zin het principe naar voor schuift, maar dat de tweede zin al dadelijk een antwoord wil geven op de mogelijke bezwaren die geuit kunnen worden. Vooral die ‘gekoeld’ staat er niet voor niets. Persoonlijk hadden we dit woordje verder naar voor geschoven.

3 Een stappenplan moet overtuigen. Het is een ongewoon product via het digitaal kanaal. Dus kunnen we beter doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. In drie stappen wordt uitgelegd hoe je de steak aan huis geleverd krijgt. Er is slechts één stap die geïllustreerd wordt. Dat trekt natuurlijk het mensenoog. Dat heeft een reden, het belangrijkste argument, de lezer overtuigen dat het vlees correct en vers zal aankomen, wordt hier in de verf gezet. Het wordt gedaan met een blik achter de schermen. Onderzoek wees uit dat dergelijke insteken renderen.

4 Uiteraard is conversie het uiteindelijke doel van e-mailmarketing. Na de header, de USP en het stappenplan is het stilaan tijd voor een Call-To-Action. Deze geeft ineens een actief gevoel mee met de knop “bestel nu”. Als extra argument wordt er nog een korting ingezet. Het is immers een nieuw concept. Daarom heet die kortingscode ook zo. Hoe duidelijker de omschrijving, hoe gemakkelijker ze gebruikt wordt.

5 Hoe sterk de e-mail ook opgebouwd is, de footer is een beetje een afknapper. En daar merk je ook ineens de beperkingen als je met een afbeelding werkt. Het is misschien dan wel handig omdat alles een klik registreert en de lezer naar de website brengt. Maar het nadeel is dat maar één enkele klik onder je plaatje kan leggen. Een e-mailadres van een “mailto” voorzien is niet mogelijk en al evenmin kan je een echte url anders dan op de hoofd-url laten vallen. Gelukkig heeft het e-mailplatform er zelf nog even een correct uitschrijf doorklik onder gezet…

apr 3, 2015Ann Flipkens
Previous storyVier te mijden valkuilenNext storyVerzin eens een droedel voor je volgende e-mail
Home Stuur een stappenplan
7 jaar geleden Cases, Inspiratie!672
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

“E-mailmarketing Trends” is de nieuwe boreling

E-mailmarketing is nog een mooie toekomst beschoren. Daarvan zijn we hier op deze blog wel meer dan overtuigd. Maar dat iedereen, ondanks dat Amazons digitale boekenlezer Kindle binnenkort ook in Europa te krijgen is, alleen nog het computerscherm als informatie verstrekker zal gebruiken, dat zal ook nog wel even duren. Pessimisten durven zelfs het woord […]

E-mailmarketing

Voldoe jij aan de e-mailetiquette? Test het hier

Zo’n achtduizend mensen hebben het E-mail Charter al onderschreven -lees: gedeeld op Facebook. Het E-mail Charter is een lijst waar in tien punten de broodregels van e-mailetiquette worden uitgeschreven. Test eens voor jezelf of je een hoffelijke e-mailer bent. jul 8, 2011Ann Flipkens

Content, E-commerce, E-mailmarketing, Inspiratie!, Marketing automation, Personalisatie

Laat contacten de communicatieroute van jouw e-mailmarketingstrategie uitstippelen

Beperkt personalisatie in jouw e-mails zich tot “Beste Pieter” of “Hallo Marthe”? Dan is dit het uitgelezen moment om te ontwaken uit je winterslaap en je te verdiepen in de grenzeloze mogelijkheden van dynamic content. Marketeers koppelen al enige tijd informatie van hun contacten terug in hun nieuwsbrieven, maar vanaf nu steken we nog een […]

Tips, Trends

Trends in e-mailmarketing

E-mailmarketing draait altijd op het scherp van de snede. Het is een relatief modern marketinginstrument dat ook nog eens via snel evoluerende dragers verspreid wordt. jan 29, 2014Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

Staar je niet blind op leesratio’s, vanaf nu worden het kijkratio’s!

We kijken in onze e-mailmarketing steeds naar de statistieken op het vlak van leescijfers. We meten dan het succes van de campagne in eerste instantie af aan de leesdichtheid, in tweede instantie aan de doorklikratio. Maar staren we ons niet al te blind op deze leescijfers? dec 4, 2014Michelle Dassen

E-mailmarketing, Trends

Hoe houd je je e-mail relevant?

Zoals jullie wel weten is relevantie het sleutelwoord voor efficiënte e-mailmarketing. Maar in sterk veranderende tijden, waar de ontwikkelingen in communicatiemiddelen niet stilstaan, moet je e-mailmarketing up-to-date blijven. Met deze drie tips weet je hoe je dat kan doen. aug 5, 2011Ann Flipkens

Afleverbaarheid

Let als e-marketeer op je reputatie!

Spam en e-mail zijn helaas onlosmakelijk met mekaar verbonden.  Zelfs in die mate dat veel marketeers steeds meer moeite hebben om hun e-mail communicatie in de inbox van de bestemmeling te krijgen. In dat kat en muis spel tussen de e-marketeer en de reguliere spammer hebben reeds menige technieken het licht gezien. Je kan er […]

Afleverbaarheid, Content, E-mailmarketing

Wie heeft de origineelste onderwerpregel?

E-mail marketing is nog steeds groeiend. Iedereen met een mailbox of twee, drie … weet dit. Dagelijks krijg je wel e-mails met aanbiedingen of met oplossingen voor problemen waarvan je zelfs niet eens wist dat je ze had. jul 9, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,435

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,764

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail