Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Social media, Strategie, Tips

Stuur eens een agenda op!

Een opendeurdag voor de boeg? Of geef je een VIP party waar je graag je klanten terugziet? Of wil je alleen maar de solden aankondigen? Het zou leuk zijn als je dat rechtstreeks in je contact zijn agenda kan schrijven.

calenderHeel wat marketing is aan een datum gebonden. Opendeurdagen, lanceringen van nieuwe producten, de start van een uitverkoop of een andere marketingactie, allen starten ze op een bepaalde dag. Met e-mailmarketing kunnen we deze mooi in de verf zetten. Dit kan in grote chocolade letters of met een begeleidende illustratie. Maar het kan nog spannender.

Digitale kalenders

Als je je contact zo ver kan krijgen dat hij of zij het komende evenement in zijn kalender opneemt, al dan niet met bijhorend alarm, dan is de kans groot dat deze ook komt opdagen op de dag dat je dat commercieel graag zou willen. De overgang van een e-mail naar een digitale kalender is in deze moderne wereld van smartphones zo gepiept.

Toch iets moeilijker

Maar dat is de ideale wereld. Het meegeven van een kalenderitem is net iets moeilijker dan het lijkt. Er zijn natuurlijk heel wat programma’s met elk hun eigen specifieke toeters en bellen in de wereld. Bovendien wil de ene zijn agenda absoluut op zijn desktop houden en een andere wil alleen maar een webbased versie. Probeer daar met een e-mail het gemiddelde tussen te zoeken.

.ics formaat

Maar het kan. In eerste instantie heeft de ervaring van heel wat e-marketeers in de wereld duidelijk geleerd te steunen op het .ics formaat. Tenminste als het over e-mailen van een kalenderdatum gaat. Dit formaat heeft reeds een tijdje de klassieke .vcs voorbijgestoken en wordt door de meeste vooraanstaande kalendertoepassingen netjes en correct geïmporteerd. Elk goed webmail platform laat je toe om een dergelijk .ics bestand te bewaren op hun server. Even een link leggen naar dit kleinood en een begeleidende ‘call to action’ maken de actie compleet.

Google

Maar er is nog een gemakkelijkere manier, maar deze is helaas niet voor iedereen weggelegd. Via Google Kalender is het veel eenvoudiger om agenda items mee te geven aan je contacten.  Met deze tool kan je een stukje HTML genereren dat je zo in je e-mailbericht kan knippen en plakken. Een kind kan de was doen. Je lezer die dan op zijn beurt in het e-mailbericht op deze knop klikt, ziet je evenement verschijnen in zijn Google Kalender. Daarom is de beste strategie om beide methodes een plaats te geven in je e-mail. Zo kan je het gros van je contacten op een correcte manier helpen met het inplannen van hun agenda.

jul 31, 2013Ann Flipkens
Previous storyTrends en aandachtspunten in e-mailmarketing anno 2013Next storyWerk 7 leert dat e-mail ook automatisch kan!
Home Stuur eens een agenda op!
9 jaar geleden E-mailmarketing, Social media, Strategie, Tips509
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Tips

Laat je prospect helpen bij het samenstellen van je nieuwsbrief

Content, content, het blijft het ordewoord van de dag. Hoe relevanter de inhoud van je nieuwsbrief is, hoe beter dat deze gelezen wordt. En hoe groter de kans is dat je met deze prospect zaken kan doen. Het Amerikaanse Business Insider heeft nu een nieuwe methode geïntroduceerd. jul 9, 2010Ann Flipkens

Flexmail innoveert op Ondernemers 2011

Meer dan tienduizend (aspirant-) ondernemers zijn afgelopen week naar Tours en Taxis in Brussel afgezakt voor de beurs Ondernemen 2011. Op de tweedaagse beurs, die veel aandacht besteedde aan e-commerce en e-marketing, mocht Flexmail natuurlijk niet ontbreken. apr 6, 2011Ann Flipkens

Cases, Inspiratie!, Tips

Met vijf actieknoppen naar conversie zoeken

Dit pareltje viel in onze inbox. Testaankoop is op zoek naar nieuwe leden. Daarvoor werd e-mail ingezet en werden enkele basiselementen uit de e-mailmarketing net dat tikkeltje anders ingezet. nov 22, 2014Thomas Vangelooven

Gmail sorts out email marketing

Google has again taken a step towards the remodeling of the face of email marketing. Gmail users now have the tab ‘promotions’. aug 22, 2013Ann Flipkens

List Building

Graag meer e-mailadressen aub!

Een kreet die je allicht zelf al meer dan een keer geslaakt hebt. Een goed renderende e-mailmarketing is natuurlijk afhankelijk van goede e-mailadressen. Maar hoe meer je er hebt, hoe beter de return is. Naast de klassieke plekjes om je e-mailadressen te verzamelen willen we vandaag graag een paar minder evidente werkwijzen meegeven. aug 20, […]

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Targeting, Tips, Trends

E-mailmarketing in 2020 Onze voorspellingen voor hét kanaal voor de toekomst

E-mailmarketing wordt vaak bestempeld als een kanaal dat met uitsterven bedreigd is, maar keer op keer heeft e-mail bewezen een kanaal te zijn met een hoge ROI dat een centrale plaats in de marketingmix verdient. In een van de keynotes tijdens het Feweb Congress in december 2016 deelden we onze voorspellingen voor e-mail marketing in […]

E-mailmarketing, Mobile, Strategie, Trends

Service voor de mobiele lezers

Smartphones veroveren de wereld. Daar is iedere e-marketeer zich van bewust. Afhankelijk van de bron, citeert men cijfers die zeggen dat 40 tot 50 procent van de mobiele telefoontoestellen tot die categorie behoren. Een smartphone dient niet alleen om te bellen. Het wordt in tweede instantie gebruikt om e-mail te lezen. mei 4, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Trends

De veranderende wereld van de computers

De wereld van de computers is compleet aan het veranderen. En dat heeft ook zo haar gevolgen voor het e-mailgebruik en in het verlengde daarvan je e-marketingstrategie. apr 12, 2013Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail