Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Targeting, Tips

Stuur eens een cursus uit!

Met e-mailmarketing kan je veel meer dan occasioneel een e-mailbericht versturen. En zelfs dat e-mailbericht kan meer vormen aannemen dan dat je denkt. Waarom niet eens een cursus organiseren met je e-mailplatform?

Content, daar draait het in de maatschappij van vandaag om. Internet heeft op dat vlak een hele wereld ontsloten. Dat heeft als positieve kant dat de honger naar relevante informatie bij de actieve consument alleen nog maar groter is geworden.

Cursus programmeren

Waarom zou je daar niet op inspelen? Er zijn in je omgeving van diensten en producten genoeg onderwerpen te vinden waar je heel veel relevante informatie over kan verstrekken. Soms doe je dat nu reeds in de vorm van een ‘witboek’ of een ‘boekje’ in de vorm van een pdf. Als je deze informatie nu eens in de vorm van een cursus aanbiedt?

Een cursus is eigenlijk niet meer dan een reeks van e-mailberichten waarin je de inhoud van je verhaal gefaseerd en netjes gestructureerd uitschrijft. Via de mogelijkheden van scenario’s of de automatische beantwoorder van je e-mailplatform zet je het ritme uit dat de ‘student’ moet voorzien van de volgende les. Als je met scenario’s kan werken, is het misschien ook goed om je lessen aan te passen in functie van doorklikken in tekst in de e-mail.

Content aankondigen

Met een aankondiging op je webstek dat er een gratis digitale cursus ter beschikking staat, ga je misschien weer een extra aantal bezoekers verleiden om hun e-mailadres achter te laten. Want voor goede content is men tot veel bereid. Als je verhaal in de diverse afleveringen waard om lezen is, dan blijven de lezers je volgen.

En dan komt de stap om op een subtiele manier over te gaan naar conversie. Je mag de les gerust eindigen met een wat commerciëlere insteek waarbij producten of diensten worden voorgesteld. Het is aan de nieuwsgierige lezer om na de cursus gevolgd te hebben ook daar even een kijkje te nemen.

Goed afsluiten

Eindig je cursus in ieder geval met een afsluitende enquête. Was het nuttig? Wat heb je bijgeleerd? Wat had je graag nog in de lessen zien terugkomen? En natuurlijk mag de vraag of je nog extra informatie over producten en diensten mag sturen niet ontbreken. Want conversie bereiken is nog steeds ons doel!

mrt 28, 2012Ann Flipkens
Previous storyVolg de lijnNext storyMaak van Facebook Timeline een opportuniteit
Home Stuur eens een cursus uit!
8 jaar geleden Content, Targeting, Tipse-mail marketing, e-mailmarketing, e-mailmarketing tips, e-mailmarketingtrends199
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips

Kan je ‘gratis’ en ‘free’ toch riskeren in je bericht?

Spamfilters kunnen soms het leven van een e-marketeer lastig maken. Bepaalde woorden scoren negatiever dan andere als deze filters hun werk doen. Dat ‘viagra’ per definitie als verdacht wordt aangemerkt, daar zal niemand bezwaar tegen hebben. okt 26, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Mobile, Strategie, Trends

Service voor de mobiele lezers

Smartphones veroveren de wereld. Daar is iedere e-marketeer zich van bewust. Afhankelijk van de bron, citeert men cijfers die zeggen dat 40 tot 50 procent van de mobiele telefoontoestellen tot die categorie behoren. Een smartphone dient niet alleen om te bellen. Het wordt in tweede instantie gebruikt om e-mail te lezen. mei 4, 2012Ann Flipkens

Cases, E-commerce, E-mailmarketing

E-commerce en e-mailmarketing, vier valkuilen om niet in te trappen

Dat je aan een e-shop een uitgekiende e-mailstrategie verbindt, dat lijkt wel erg logisch. Maar blijkbaar is het niet evident om dit op de juiste manier aan te pakken. Dat leert een recent onderzoek van het Nederlandse blad ‘Retailtrends’. mrt 16, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Events, Tips

Congres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokken

Het congres- en beursseizoen is weer van start gegaan. Marketeers krijgen weer talloze kansen aangeboden om zich bij te schaven in hun sector en er op los te netwerken. Voor organisatoren is het dé gelegenheid bij uitstek om hun product in de schijnwerpers te zetten en de leads op te drijven. Hier vind je een […]

Design, Reporting

Actie, nog meer actie!

Geen enkele e-marketeer zendt een campagne uit omdat ie ‘s morgens wakker is geschoten met de gedachte dat het vandaag wel eens leuk zou zijn om eens iets met e-mail te doen. Neen, hij wil actie van de lezers van zijn berichten. mei 2, 2012Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing

Wel of geen e-mail attachment?

Zondag 11 maart is er een opmerkelijke verjaardag te vieren. Het is dan 20 jaar geleden dat een Amerikaanse professor de allereerste bijlage toevoegde aan een e-mailbericht. Vandaag is een bijlage de normaalste zaak van de wereld. Alleen bij e-mailmarketing moeten we er anders over denken. mrt 9, 2012Ann Flipkens

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

E-mailmarketing is oorlog voeren

Het is een straffe uitspraak die we ons graag permitteren. De aandacht krijgen van je e-mailcontact doe je niet in één klap. Conversie creëren is de volgende veldslag. In twaalf stappen legt het team van Flexmail je graag uit hoe je het best ten oorlog trekt. jan 8, 2013Thomas Vangelooven

List Building

Dag Hotmail, welkom aan Outlook.com

Als we dachten dat op het vlak van de webbased e-mail de posities op de markt ingenomen waren, dan waren we grondig fout. Met de strategische beslissing om Hotmail om te vormen naar Outlook.com heeft Microsoft de aanval ingezet op Gmail. En het is meer dan alleen maar een naamsverandering! aug 2, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,674

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail