Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Targeting, Tips

Stuur eens een cursus uit!

Met e-mailmarketing kan je veel meer dan occasioneel een e-mailbericht versturen. En zelfs dat e-mailbericht kan meer vormen aannemen dan dat je denkt. Waarom niet eens een cursus organiseren met je e-mailplatform?

Content, daar draait het in de maatschappij van vandaag om. Internet heeft op dat vlak een hele wereld ontsloten. Dat heeft als positieve kant dat de honger naar relevante informatie bij de actieve consument alleen nog maar groter is geworden.

Cursus programmeren

Waarom zou je daar niet op inspelen? Er zijn in je omgeving van diensten en producten genoeg onderwerpen te vinden waar je heel veel relevante informatie over kan verstrekken. Soms doe je dat nu reeds in de vorm van een ‘witboek’ of een ‘boekje’ in de vorm van een pdf. Als je deze informatie nu eens in de vorm van een cursus aanbiedt?

Een cursus is eigenlijk niet meer dan een reeks van e-mailberichten waarin je de inhoud van je verhaal gefaseerd en netjes gestructureerd uitschrijft. Via de mogelijkheden van scenario’s of de automatische beantwoorder van je e-mailplatform zet je het ritme uit dat de ‘student’ moet voorzien van de volgende les. Als je met scenario’s kan werken, is het misschien ook goed om je lessen aan te passen in functie van doorklikken in tekst in de e-mail.

Content aankondigen

Met een aankondiging op je webstek dat er een gratis digitale cursus ter beschikking staat, ga je misschien weer een extra aantal bezoekers verleiden om hun e-mailadres achter te laten. Want voor goede content is men tot veel bereid. Als je verhaal in de diverse afleveringen waard om lezen is, dan blijven de lezers je volgen.

En dan komt de stap om op een subtiele manier over te gaan naar conversie. Je mag de les gerust eindigen met een wat commerciëlere insteek waarbij producten of diensten worden voorgesteld. Het is aan de nieuwsgierige lezer om na de cursus gevolgd te hebben ook daar even een kijkje te nemen.

Goed afsluiten

Eindig je cursus in ieder geval met een afsluitende enquête. Was het nuttig? Wat heb je bijgeleerd? Wat had je graag nog in de lessen zien terugkomen? En natuurlijk mag de vraag of je nog extra informatie over producten en diensten mag sturen niet ontbreken. Want conversie bereiken is nog steeds ons doel!

mrt 28, 2012Ann Flipkens
Previous storyVolg de lijnNext storyMaak van Facebook Timeline een opportuniteit
Home Stuur eens een cursus uit!
11 jaar geleden Content, Targeting, Tipse-mail marketing, e-mailmarketing, e-mailmarketing tips, e-mailmarketingtrends237
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Reporting, Strategie, Testing, Thema-mailings, Tips

Opvallende stijging van leespercentages tijdens zomermaanden

De zomervakantie is de periode waarin veel marketeers hun e-mailmarketingverkeer op een lager pitje zetten. Ze gaan er immers vanuit dat een groot deel van hun lezers op vakantie zijn. Maar eigenlijk lopen ze hier een unieke gelegenheid mis om écht op te vallen. jul 26, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

E-mailmarketing, waarom doen we het?

Het Amerikaanse marketingsherpa houdt al jaren de vinger aan de pols in e-marketingland. Met hun onderzoek leggen zij regelmatig de wortels bloot van nieuwe trends in e-mailmarketing. Zo hebben ze bij ‘Chief Marketing Officers’ gepeild naar het waarom. mrt 14, 2012Ann Flipkens

Cases

Case study: HoLaPress Communicatie

Flexmail heeft vandaag meer dan 2.000 klanten in binnen- en buitenland. Net over de grens, in Valkenswaard, is één van de grootste klanten gevestigd. HoLaPress Communicatie verstuurt meer dan één miljoen e-mails per jaar met het e-mailmarketingplatform. okt 26, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Tips

Recupereer de verstrooide inschrijvers

We leven nu eenmaal in een jachtige wereld en daar spelen multimedia heerlijk op in. Maar als je je aandacht tegelijkertijd over drie plekken (smartphone, tablet en de wereld rondom je) moet verdelen, dan is een tikfout in de stijl van @teelnet.be of @gmail.cmo snel gemaakt… aug 10, 2012Ann Flipkens

Strategie

Organiseer je e-mailmarketing met het gebruikersbeheer

E-mailmarketing is een opdracht waar vaak meerdere medewerkers in het bedrijf mee bezig zijn. Om te verzekeren dat er een soort van ‘controle’ wordt ingebouwd, kan je met e-mailmarketingplatform Flexmail de gebruikers beheren.   okt 28, 2011Michelle Dassen

E-mailmarketing, Tips

Nog drie krachtige tips om de klant te overtuigen (deel 2)

Met de ‘principles of persuasion’ heeft Robert Cialdini, de Amerikaanse hoogleraar in de Psychologie, een handleiding geschreven om consumenten te overtuigen een aankoop te doen. Onmisbare lectuur voor de e-marketeer dus. jan 13, 2012Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Social media

Op zoek naar ‘deelbare’ content?

Platformen zoals Facebook en LinkedIn zijn ontzettend dankbaar voor marketeers. Als contacten de boodschap lezen en delen op hun profiel, dan vermenigvuldigt de marketeer het bereik van de boodschap. Veel extra moeite of kost hoeft hij er zelfs niet in te steken. Enige voorwaarde is dat hij voor ‘deelbare’ content zorgt. nov 2, 2012Michelle Dassen

Design, Reporting

Actie, nog meer actie!

Geen enkele e-marketeer zendt een campagne uit omdat ie ‘s morgens wakker is geschoten met de gedachte dat het vandaag wel eens leuk zou zijn om eens iets met e-mail te doen. Neen, hij wil actie van de lezers van zijn berichten. mei 2, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail