Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Design, Inspiratie!

Verzin eens een droedel voor je volgende e-mail

Vandaag hebben we een B2B voorbeeld van eigen bodem. De zakelijke poot van Vlaanderens telecom bedrijf kwam met deze aparte aanpak voor ondernemers en managers met weinig tijd.
telenet
1 De header, natuurlijk voorzien van het logo dat zo typisch herkenbaar is. Met slechts één enkele aanvulling: “Business”. Verder wordt het geheel zeer sober gehouden. Geen enkele afleiding is voor de gehaaste mogelijk. De boodschap is klaar: “het zijn wij en het is zakelijk”.

2 De boodschap die achter het e-mailbericht zit. Niet meer dan twee zinnen, met het voornaamste vooraan. Lekker in grote chocoladeletters. Het is in één oogopslag te vangen, zonder dat je de bril moet opzetten. Elke druk bezette mens die even door zijn berichten scrolt op een iDevice heeft het zo gezien en kunnen lezen. In de B2B wordt tegenwoordig e-mail in meer dan 60 procent van de gevallen voor een eerste keer gezien op een smartphone.

3 De eerste echte droedel. De naam van het pakket dat zakelijke klanten meestal al hebben – het is duidelijk een “upselling” e-mail – gecombineerd met een ander pakket waarmee al heel veel gecommuniceerd werd geeft gratis bellen. Dit alles in een leuke droedel. Men moet niet meer lezen om te begrijpen. Het is ook een vorm die nieuwsgierigheid opwekt. Let ook op het streepje fluo on de productnaam.

4 Hier vallen voor een stuk terug op het principe van herhaling, maar wordt er nog een service element aan toegevoegd. Er staat een helpdesk speciaal klaar voor de zakelijke klanten. Dat wordt weer in een nieuwe droedel duidelijk gemaakt. Hier werkt met iconen die ook een zekere vorm van herkenbaarheid hebben, ook buiten de context van het bericht. Elke icoon heeft ook weer een onderschrift in een groter lettertype met een streepje fluo. Je moet als lezer echt geen moeite doen om de boodschap mee te pikken.

5 En dan komen we toe aan de Call-to-Action. Ook hier worden de zaken anders dan gewoonlijk aangepakt. Er is eerst de klassieke CTA, met een doorklik naar de website. De boodschap op de CTA is duidelijk, je mag je formule gaan uitkiezen. Maar de tweede CTA drijft even weg van de klassieke digitale reactie. Een telefoonnummer waar iemand op je zit te wachten om de juiste formule uit te zoeken, het kan dit keer de snelste weg zijn.

Want als je dit bericht op je smartphone bekijkt, dan herkent de e-mailsoftware dit als een telefoonnummer. Dus even aanraken en je hebt de servicedesk aan de lijn. Handig voor die ruim 60 procent zakelijke gebruikers die je e-mail via de smartphone raadplegen. Wat doe je als je even tijd hebt? Voor conversie zorgen op een e-mail?

apr 11, 2015Michelle Dassen
Previous storyStuur een stappenplanNext storyEen clubbericht is net dat tikkeltje exclusiever!
Home Verzin eens een droedel voor je volgende e-mail
5 jaar geleden Cases, Design, Inspiratie!446
Michelle Dassen
Twitter
  Gerelateerd posts  
Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Tips

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

E-mailmarketing is een ideaal instrument om tijdsgebonden boodschappen te versturen. En dat zonder je er ook maar één vinger naar moet uitsteken. Mits een goede koppeling met je database waar de datum die verzending moet uitlokken, opgeslagen zit, kun je op bijna automatische wijze conversie nastreven. jun 6, 2014Michelle Dassen

De belangrijkste meetcijfers op een rijtje

Eén van de sterke punten vane-mailmarketing is de mogelijkheid om meteen gedetailleerde informatie over het succes van de campagne te ontvangen. Maar voor de onervaren e-mailmarketeer kan de hoeveelheid informatie overdonderend zijn. Om het bos nog door de bomen te zien, bespreken we hier de populariteit van bepaalde cijfers. jan 5, 2011Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Flexmail TV, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Targeting, Testing, Tips

Het ideale moment om campagnes te verzenden, mythe of werkelijkheid?

Je hebt je ongetwijfeld al eens afgevraagd wanneer je best jouw campagne zou uitsturen. In deze nieuwe aflevering van Flexmail TV geven we onze visie op de mythe van dinsdag en donderdag prijs. jun 25, 2014Michelle Dassen

Design, Hoe begin je met e-mailmarketing, Tips

Zoek de drie verschillen, met en zonder afbeeldingen!

Het is een bekend fenomeen. Bij heel wat e-mailclients staan de afbeeldingen standaard op uit. Met de alt-tag kan je altijd één en ander recht zetten. Maar het blijft behelpen. Daarom willen we je dit voorbeeld van de befaamd e-marketeers van moo.com niet onthouden. jul 12, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing

E-mailmarketing, waarom doen we het?

Het Amerikaanse marketingsherpa houdt al jaren de vinger aan de pols in e-marketingland. Met hun onderzoek leggen zij regelmatig de wortels bloot van nieuwe trends in e-mailmarketing. Zo hebben ze bij ‘Chief Marketing Officers’ gepeild naar het waarom. mrt 14, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

Een succeskit voor e-mailmarketeers in 2012

Terwijl we nog steeds bekomen van 2011 uit te wuiven, staan we alweer enkele dagen in 2012. De goede voornemens zijn gemaakt en het inplannen van de talloze nieuwjaarsrecepties is intussen gebeurd. Maar hoe zit het met je e-mailmarketingplan voor het nieuwe jaar? jan 4, 2012Ann Flipkens

Inspiratie!, Tips, Trends

Helder communiceren in 3 stappen

We wezen in deze blog al eerder op de trend waarbij eenvoud in het e-mailbericht primeert. Vandaag hebben we weer zo een pareltje als voorbeeld. De e-mail van Galeria Inno die in onze inbox viel, was er duidelijk eentje om te verleiden… feb 13, 2015Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Hoe pak jij je contacten in voor de feestdagen?

De eindejaarsfeesten zijn in aantocht. Het is voor e-marketeers één van de spannendste tijden. Vooral omdat het aantal campagnes dan traditioneel stijgt, maar ook omdat door de grote concurrentie het nog belangrijker is om je te onderscheiden. nov 20, 2013Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,659

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail