Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Design, Inspiratie!

Verzin eens een droedel voor je volgende e-mail

Vandaag hebben we een B2B voorbeeld van eigen bodem. De zakelijke poot van Vlaanderens telecom bedrijf kwam met deze aparte aanpak voor ondernemers en managers met weinig tijd.
telenet
1 De header, natuurlijk voorzien van het logo dat zo typisch herkenbaar is. Met slechts één enkele aanvulling: “Business”. Verder wordt het geheel zeer sober gehouden. Geen enkele afleiding is voor de gehaaste mogelijk. De boodschap is klaar: “het zijn wij en het is zakelijk”.

2 De boodschap die achter het e-mailbericht zit. Niet meer dan twee zinnen, met het voornaamste vooraan. Lekker in grote chocoladeletters. Het is in één oogopslag te vangen, zonder dat je de bril moet opzetten. Elke druk bezette mens die even door zijn berichten scrolt op een iDevice heeft het zo gezien en kunnen lezen. In de B2B wordt tegenwoordig e-mail in meer dan 60 procent van de gevallen voor een eerste keer gezien op een smartphone.

3 De eerste echte droedel. De naam van het pakket dat zakelijke klanten meestal al hebben – het is duidelijk een “upselling” e-mail – gecombineerd met een ander pakket waarmee al heel veel gecommuniceerd werd geeft gratis bellen. Dit alles in een leuke droedel. Men moet niet meer lezen om te begrijpen. Het is ook een vorm die nieuwsgierigheid opwekt. Let ook op het streepje fluo on de productnaam.

4 Hier vallen voor een stuk terug op het principe van herhaling, maar wordt er nog een service element aan toegevoegd. Er staat een helpdesk speciaal klaar voor de zakelijke klanten. Dat wordt weer in een nieuwe droedel duidelijk gemaakt. Hier werkt met iconen die ook een zekere vorm van herkenbaarheid hebben, ook buiten de context van het bericht. Elke icoon heeft ook weer een onderschrift in een groter lettertype met een streepje fluo. Je moet als lezer echt geen moeite doen om de boodschap mee te pikken.

5 En dan komen we toe aan de Call-to-Action. Ook hier worden de zaken anders dan gewoonlijk aangepakt. Er is eerst de klassieke CTA, met een doorklik naar de website. De boodschap op de CTA is duidelijk, je mag je formule gaan uitkiezen. Maar de tweede CTA drijft even weg van de klassieke digitale reactie. Een telefoonnummer waar iemand op je zit te wachten om de juiste formule uit te zoeken, het kan dit keer de snelste weg zijn.

Want als je dit bericht op je smartphone bekijkt, dan herkent de e-mailsoftware dit als een telefoonnummer. Dus even aanraken en je hebt de servicedesk aan de lijn. Handig voor die ruim 60 procent zakelijke gebruikers die je e-mail via de smartphone raadplegen. Wat doe je als je even tijd hebt? Voor conversie zorgen op een e-mail?

apr 11, 2015Michelle Dassen
Previous storyStuur een stappenplanNext storyEen clubbericht is net dat tikkeltje exclusiever!
Home Verzin eens een droedel voor je volgende e-mail
8 jaar geleden Cases, Design, Inspiratie!447
Michelle Dassen
Twitter
  Gerelateerd posts  
Cases, Content, context, E-commerce, Inspiratie!

De toeristische sector: Een vleugje zon in je mailbox

Wondermooie witte stranden, pittoreske taferelen , eeuwenoude architectuur. De toeristische sector heeft alles in huis om haar klanten te doen smachten naar vakantie met één beeld. Alleen de beelden laten spreken is echter niet genoeg om de klant te overtuigen om voor jouw reisbureau te kiezen. Je moet de klant warm maken, overtuigen om de […]

Cases, E-commerce, E-mailmarketing

E-commerce en e-mailmarketing, vier valkuilen om niet in te trappen

Dat je aan een e-shop een uitgekiende e-mailstrategie verbindt, dat lijkt wel erg logisch. Maar blijkbaar is het niet evident om dit op de juiste manier aan te pakken. Dat leert een recent onderzoek van het Nederlandse blad ‘Retailtrends’. mrt 16, 2012Ann Flipkens

Cases, Content, context, E-commerce, Inspiratie!

De voedingsindustrie: e-mails sturen in hapklare brokken

De voedingsindustrie is een plek waar creativiteit centraal staat. Nieuwe gerechten, nieuwe combinaties, exotische producten,… . Waarom kan de communicatie niet even creatief zijn? In deze blog ga ik wat dieper in op e-mailmarketing binnen de voedingsindustrie. Daarnaast geef ik wat tips en tricks zodat je e-mails even dynamisch en smaakvol zijn als je producten. […]

Wetgeving

De dunne lijn tussen personalisering en privacyschending

Wanneer e-marketeers vragen naar de persoonlijke gegevens van een klant, dan zoeken steeds naar het evenwicht tussen wat toelaatbaar is en wat de grens overschrijdt. De regeltjes schrijven perfect voor wat al dan niet kan, maar hoe denken je prospecten daarover? nov 4, 2011Michelle Dassen

Cases, E-mailmarketing, Wetgeving

Een e-mail met een vreemde boodschap

E-mailberichten bestuderen is onze hobby. Daarom zijn we altijd blij als er exemplaren in onze handen vallen waaruit we kunnen leren. Omdat ze het goed doen, of omdat het beter kan. Deze B2B nieuwsbrief trok onze speciale aandacht. Er zijn wat lessen om te leren… jan 15, 2016Thomas Vangelooven

List Building, Strategie, Targeting

Opbouwen van een contactendatabase: kwaliteit vs kwantiteit

E-mailmarketing start altijd bij het opbouwen van een contactendatabase. Houd daarbij rekening dat kwaliteit primeert boven kwantiteit. Lees hier hoe je een kwalitatieve adressenlijst opbouwt. mrt 11, 2011Thomas Vangelooven

Thema-mailings

Verstuur je kerstwensen met e-cards

De kerstperiode is in aantocht en dat wil zeggen dat er weer volop kaartjes met kerst- en nieuwjaarswensen verstuurd worden. Vroeger werden er nog kaartjes en postzegels in de winkels gekocht en per post verstuurd, nu maakt men alsmaar meer gebruik van e-cards. Hieronder even op een rijtje hoe je zo’n digitale wenskaart verzendt en […]

Niet zonder bijbedoeling!

Een e-mail sturen naar je prospecten en je klanten doe je niet zo maar omdat het ‘mooi’ weer is. De term ROI valt net iets te veel om dit te veronderstellen. E-mailmarketing heeft in heel wat bedrijven een onmiskenbare plaats gekregen in het grotere marketing geheel. En net zoals elk marketing instrument met een bepaald […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail