Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Design, Inspiratie!, Tips, Trends

Stuur eens een etalage op!

“Het oog doet eten”, een uitspraak die we allemaal kennen. Dat is de reden waarom sterrenchefs er voor zorgen dat hun gerechten niet alleen goed smaken, maar ook een streling voor het oog zijn. Waarom zouden we dat principe niet toepassen in e-mailmarketing. De e-mailchefs van 1dayfly en Monoqi doen het alvast.

monoquiJe kan in de media er niet meer naast kijken. Er wordt enorm aandacht besteed aan de bloggers en de ‘instagrammers’ die hun volgers beïnvloeden voor een of ander product. Deze ‘influencers’ zoals ze tegenwoordig heten, do1dayflyen dat met woord, maar vooral met beeld. En dat blijkt te werken. Naast Instagram is er nog een sociaal medium dat eigenlijk alleen maar op beelden drijft. Pinterest bevat nauwelijks tekst, het is vooral een visueel ingestelde muur van beelden die tot inspiratie moeten leiden.

Een etalage

De twee voorbeelden die we vandaag brengen, 1dayfly en Monoqi spelen in op deze filosofie. Ze sturen frequent e-mailberichten die hoofdzakelijk uit beelden zijn samengesteld. Als je beide e-mailberichten vergelijkt, dan zie je dat hun blokken gelijkaardig opgebouwd zijn. Naast het sprekende beeld, is er slechts een summiere uitleg voorzien. Niet de tekst, maar de foto moet immers de boodschap brengen en primeert dus ook. Dat is wat de content betreft.

Actie en nog eens actie

Dan is er uiteraard de Call-to-Action. Die is in beide voorbeelden zeer zichtbaar aanwezig. Dat is ook nodig. Want de afbeelding moet prikkelen en dadelijk verleiden tot het zoeken van meer informatie. Daarom die grote knoppen. Bij Monoqi houden ze het op een steenkoolgrijze achtergrond, omdat ze design willen uitstralen. De CTA is een deur naar nog meer inspiratie. Bij 1dayfly zijn ze minder subtiel, daar is de heldere oranje knop een rechtstreekse weg naar het winkelkarretje.

Beeldpagina’s in de in-box

Voor beide methodes valt er uiteraard wat te zeggen, maar ze zijn allebei identiek als het over het visuele aspect gaat. Zet beide figuren even naast je browser en vergelijk met Pinterest, Instagram of eender welke vorm van sociale media. De gelijkenis is snel duidelijk. En we weten dat iedereen heeft leren omgaan met dergelijk beeldrijke pagina’s, waarom dan niet in de in-box?

sep 11, 2016Michelle Dassen
Previous storyE-mail en storytelling, een perfect matchNext storyEen transactionele e-mail gepimpt
Home Stuur eens een etalage op!
6 jaar geleden Cases, Design, Inspiratie!, Tips, Trends440
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Thema-mailings, Tips

De perfecte e-mail met een sluitende korting in 7 stappen!

De Nederlandse kledingzaak Perfectly Basics is ook zeer sterk online bezig. Daar hoort ook een sterke e-mailmarketing strategie bij. En daar in het noorden wordt goed nagedacht over wat ze richting hun marketinglijst sturen. okt 17, 2014Michelle Dassen

Cases, Design, Inspiratie!, Tips, Trends

Eenvoud als nieuwe trend in B2B

Niet alleen de toegang tot de inbox is belangrijk, ook de toegang tot de aandacht van de lezer is al even belangrijk. Er is een nieuwe trend in e-mailmarketing die opkomt. We houden het voortaan gewoon eenvoudig. apr 29, 2015Michelle Dassen

E-mailmarketing, Privacy, Wetgeving

Hoe communiceer jij veranderingen in je Algemene Voorwaarden?

Als je al in volle voorbereiding bent voor de GDPR, dan is de kans groot dat je een aantal zaken hebt aangepast in je algemene voorwaarden. Hoe kan je je deze wijzigingen – zoals het hoort – duidelijk communiceren naar je klanten? Vandaag belichten we een zeer goed voorbeeld van Linkedin. Wanneer je een wettelijke […]

Testing, Tips, Trends

Een A/B test voor je formulier

E-mailadressen verzamelen we via verschillende kanalen. Een bedrijfswebsite is natuurlijk één van de geëigende kanalen. We hebben er op gelet dat ons formulier op elke pagina aanwezig is. Maar hebben we ook ooit getest of dat inschrijfformulier op de meest ideale plek staat? mrt 27, 2014Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing

Outlook onder vuur…

Er is via Twitter een petitie opgestart om Microsoft aan te sporen in de volgende versie van het e-mail programma Outlook geen Word als viewer en opsteller te gebruiken, maar wel een HTML-verterende module. Al enkele duizenden internauten tekenden reeds de petitie. jun 24, 2009Ann Flipkens

Waarom niet eens een gewoon tekstbericht sturen?

Voor de meeste e-marketeers is de keuze snel gemaakt. Berichten met HTML zijn draagt de voorkeur weg boven eenvoudige tekst berichten. Met met kleuren, tabellen en figuren kan een e-mail bericht toch heel wat aantrekkelijker gemaakt worden. dec 9, 2009Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Bloopers in e-mailmarketing

Bloopers in de filmwereld zijn leuk. Meestal liggen acteurs en kijkers in een deuk. Bloopers in de wereld van de e-mail marketing zijn misschien even leuk, maar de acteur in de rol van de e-marketeer zal er achteraf misschien toch minder hard om lachen. sep 9, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Privacy, Tips

Flexmail voert nieuwe Privacy Policy in voor nog meer garantie op privacy

Flexmail doet er alles aan om de veiligheid van de gegevens van haar gebruikers te waarborgen. Naast het dagdagelijks monitoren van systemen en processen hoort daar nu een nieuwe Password Policy bij. Omwille van deze nieuwe policy dien je eenmalig een nieuw paswoord in te stellen. Wil je de policy van je account nog verder […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail