Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Design, Inspiratie!, Tips, Trends

Stuur eens een etalage op!

“Het oog doet eten”, een uitspraak die we allemaal kennen. Dat is de reden waarom sterrenchefs er voor zorgen dat hun gerechten niet alleen goed smaken, maar ook een streling voor het oog zijn. Waarom zouden we dat principe niet toepassen in e-mailmarketing. De e-mailchefs van 1dayfly en Monoqi doen het alvast.

monoquiJe kan in de media er niet meer naast kijken. Er wordt enorm aandacht besteed aan de bloggers en de ‘instagrammers’ die hun volgers beïnvloeden voor een of ander product. Deze ‘influencers’ zoals ze tegenwoordig heten, do1dayflyen dat met woord, maar vooral met beeld. En dat blijkt te werken. Naast Instagram is er nog een sociaal medium dat eigenlijk alleen maar op beelden drijft. Pinterest bevat nauwelijks tekst, het is vooral een visueel ingestelde muur van beelden die tot inspiratie moeten leiden.

Een etalage

De twee voorbeelden die we vandaag brengen, 1dayfly en Monoqi spelen in op deze filosofie. Ze sturen frequent e-mailberichten die hoofdzakelijk uit beelden zijn samengesteld. Als je beide e-mailberichten vergelijkt, dan zie je dat hun blokken gelijkaardig opgebouwd zijn. Naast het sprekende beeld, is er slechts een summiere uitleg voorzien. Niet de tekst, maar de foto moet immers de boodschap brengen en primeert dus ook. Dat is wat de content betreft.

Actie en nog eens actie

Dan is er uiteraard de Call-to-Action. Die is in beide voorbeelden zeer zichtbaar aanwezig. Dat is ook nodig. Want de afbeelding moet prikkelen en dadelijk verleiden tot het zoeken van meer informatie. Daarom die grote knoppen. Bij Monoqi houden ze het op een steenkoolgrijze achtergrond, omdat ze design willen uitstralen. De CTA is een deur naar nog meer inspiratie. Bij 1dayfly zijn ze minder subtiel, daar is de heldere oranje knop een rechtstreekse weg naar het winkelkarretje.

Beeldpagina’s in de in-box

Voor beide methodes valt er uiteraard wat te zeggen, maar ze zijn allebei identiek als het over het visuele aspect gaat. Zet beide figuren even naast je browser en vergelijk met Pinterest, Instagram of eender welke vorm van sociale media. De gelijkenis is snel duidelijk. En we weten dat iedereen heeft leren omgaan met dergelijk beeldrijke pagina’s, waarom dan niet in de in-box?

sep 11, 2016Michelle Dassen
Previous storyE-mail en storytelling, een perfect matchNext storyEen transactionele e-mail gepimpt
Home Stuur eens een etalage op!
6 jaar geleden Cases, Design, Inspiratie!, Tips, Trends445
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie

Specifieke doelstellingen als leidraad voor e-mailmarketing: een stappenplan

Het definiëren van een specifiek objectief voor specifieke e-mail content is een belangrijke leidraad voor je e-mailcorrespondentie. Hoe beter de content je doelstellingen reflecteert, hoe beter het publiek het doel van je e-mailcommunicatie kan onderscheiden. nov 5, 2010Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

10 elementen – van eenvoudig tot geraffineerd – voor een goede e-mail

Deze viel in onze inbox. En in één oogopslag zagen we een voorbeeld dat we de lezers niet wilden onthouden. Dit e-mailbericht van Thalys is tegelijkertijd stralend eenvoudig, maar details laten zien dat er behoorlijk wat denkwerk achter steekt. Het is een bericht volgens het boekje met een aantal verrassende invalshoeken. We zetten ze graag […]

E-mailmarketing, Events

Flexmail is genomineerd voor de Digital Marketing Awards 2015

Enkele dagen geleden ontvingen we groot nieuws in onze inbox. De jury van de Digital Marketing Awards heeft Flexmail genomineerd in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak en service stonden hierbij centraal. okt 28, 2015Michelle Dassen

Content, E-mailmarketing, GDPR, Privacy, Wetgeving

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

Disclaimer:  Dit artikel kan niet beschouwd worden als juridisch advies voor je bedrijf in het klaarmaken voor EU data privacy wetgeving zoals de GDPR. Wat het wel geeft is achtergrondinformatie om je de GDPR- wetgeving beter te doen begrijpen. Deze juridische informatie is niet hetzelfde als juridisch advies. We raden aan om een advocaat onder […]

List Building

Ken de lezer van je e-mail

Je moet voorkomen dat de lezer van je e-mail het gevoel krijgt dat hij of zij maar een veld in een database is. Anders zou de relatie eens vroegtijdig kunnen eindigen via de uitschrijf link. Lukraak de naam van de lezer in de e-mail droppen is niet voldoende, de lezer is wel verstandiger dan dat. […]

Content, Design, E-mailmarketing, Tips

Geef een helder signaal

Al te vaak krijg je e-mailmarketing berichten waar alle toeters en bellen uit de kast getrokken worden. Maar het is dan nog niet duidelijk wat er precies van de lezer verwacht wordt. mrt 21, 2012Thomas Vangelooven

MasterClass : met cadeautjes genereer je geen goede e-marketinglijsten!

De deelnemers aan de MasterClass e-mailmarketing van maart kregen als eersten de nieuwe editie van de E-mailmarketing Trends in handen. Eén artikel trok de aandacht en was al dadelijk goed voor een boeiend gesprek. Weggevers en wedstrijden leveren zelden winstgevende prospecten op. mrt 17, 2010Ann Flipkens

List Building, Tips

Laat je e-mail contacten zelf hun profiel beheren

De meeste opt-in en opt-out procedures zijn vrij eenvoudig van concept. Lezers krijgen de kans hun e-mailadres op te geven en mogen tegelijkertijd soms nog wat voorkeuren aanduiden. De uitschrijfprocedure is zo mogelijk nog eenvoudiger. Klik hier om te verdwijnen. En dat is een verkeerd bedachte goocheltruc. jun 30, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,618

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,909

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail