Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

Terugkijken om vooruit te kijken

Zo kunnen we de inhoud van het nieuwste werk van Flexmail het best omschrijven. Natuurlijk hadden we allemaal een welomlijnd idee toen we met e-marketing in het algemeen en met e-mailmarketing in het bijzonder opstartten.

herculesEn het is even natuurlijk dat we toen een strategisch plan hebben uitgewerkt, dat we vandaag nog steeds volgen. Maar dat plan is zeker geen wet van ‘Meden en Perzen’. Integendeel, eéns in de zoveel tijd moet je het plan tegen het licht houden.

Achteruit

Daarom is het goed om even terug te kijken. Lijst eens alle campagnes van het afgelopen jaar op. Vergelijk daarna de resultaten met de doelen die je op voorhand hebt gedefinieerd. Was de open ratio ok? Was de conversie in de roos? Was het e-mailbericht een goed bericht? Focus daarbij ook op de onderwerpregels, het design, het gebruik van afzender gegevens, de timing van verzending, de mate van personalisatie en de  doelgroepen in de target. Welke waren succesvol? Welke niet? Je kunt met deze terugblik gegarandeerd een aantal besluiten trekken.

Vooruit

En dan is het goed om je e-marketingplan weer even ter hand te nemen. Welke doelgroepen hebben niet goed gereageerd? Moeten ze onze tactiek aanpassen? Of concentreren we ons liever op de beter scorende groepen.? Hoe zit het met de e-mailadressen in de slecht scorende groepen? Moeten we deze aanvullen? Of gaan we slapende adressen terug activeren? Deze en nog meer vraagstukken worden behandeld in het vijfde werk van Flexmail. Als je mislukt in het plannen, dan zal Murphy een mislukking voor je plannen. Daarom is het goed om even in dit vijfde werk te duiken. Het staat boordevol met tips en handige lijstjes om je e-mailmarketing strategie weer bij de tijd te brengen.

Je inschrijven voor deze werken is hier nog steeds mogelijk.

mei 31, 2013Ann Flipkens
Previous storyNogmaals: een e-nieuwsbrief is de beste keus!Next story5 must-have elementen voor je nieuwsbrief
Home Terugkijken om vooruit te kijken
9 jaar geleden E-mailmarketing229
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Trends

De nieuwste knop binnen Gmail

Dat Google op een eigenzinnige manier omgaat met de e-mails die we versturen en ontvangen, is al lang geweten. Naast de sortering in tabbladen is Gmail begonnen aan de uitrol van een nieuwe knop. feb 28, 2014Thomas Vangelooven

Content, Personalisatie, Strategie, Targeting

Dag Kris, je automodel staat nu in de kijker

De onderwerpregel is één van de belangrijkste elementen van je e-mailbericht. Met deze zinsnede moet je immers je lezer verleiden. Het is niet voor niets dat e-marketeers steeds weer op zoek gaan naar een originele invalshoek. nov 23, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Personalisatie, Trends

Nogmaals bewezen, segmenteren werkt!

In e-mailmarketing is segmentatie het ordewoord. Hiervoor maken we natuurlijk gebruik van alle gegevens die we van een contact kunnen verzamelen. Een e-mailadres is lang niet meer voldoende voor e-marketing volgens de regels van de kunst. jan 3, 2014Michelle Dassen

Strategie, Tips, Trends

E-marketeers rekenen op een extern platform

We hadden al een vermoeden, maar de resultaten van de Email Barometer, het jaarlijkse nationale e-mailmarketing onderzoek in België, hebben een duidelijke bevestiging opgeleverd. E-marketeers rekenen op een goed extern e-mailplatform om hun digitale marketing te voeren. apr 12, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing

Alleen vandaag kopen zonder BTW!

Een onderwerpregel van een promotioneel e-mailbericht dat in onze inbox viel. Een postorder bedrijf probeert op deze wijze mij te verleiden om opnieuw een aankoop te verrichten. Hebben ze hun huiswerk goed gemaakt? sep 24, 2010Ann Flipkens

List Building

E-mail marketing voor beginners: hoe stel je een contactenlijst op?

E-mail marketing is een efficiënte en persoonlijke manier om je bedrijf of merk te promoten, om contact te houden met je prospecten, hen op te volgen en om aan te knopen met je klanten. Maar hoe stel je een contactenlijst van nul op? feb 11, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie, Targeting, Tips, Trends

Haal meer uit je e-mailmarketing met “lead scoring”

Lead scoring is een strategie die in de wereld van de marketing steeds verder oprukt. Het principe is eenvoudig. Alle acties die je prospecten, contacten en andere relaties ondernemen, worden gequoteerd. Een bepaalde score leidt dan weer tot een vervolg. Vermits e-mailmarketing leeft van de actie van de lezer, is dit platform ook een perfecte […]

Cases, Inspiratie!, List Building, Strategie, Tips, Trends

Een transactionele e-mail gepimpt

Iedereen heeft al eens een withepaper, presentatie of een ander digitaal presentje gedownload van een website. Vaak ging dat gepaard met een e-mailbericht waarin de link werd vervat, of volgde er een ander bericht om te peilen naar verdere vragen of noden. Meestal waren dit zeer technische en dus ook saaie berichten. sep 22, 2016Michelle […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail