Zo kunnen we de inhoud van het nieuwste werk van Flexmail het best omschrijven. Natuurlijk hadden we allemaal een welomlijnd idee toen we met e-marketing in het algemeen en met e-mailmarketing in het bijzonder opstartten.
En het is even natuurlijk dat we toen een strategisch plan hebben uitgewerkt, dat we vandaag nog steeds volgen. Maar dat plan is zeker geen wet van ‘Meden en Perzen’. Integendeel, eéns in de zoveel tijd moet je het plan tegen het licht houden.
Achteruit
Daarom is het goed om even terug te kijken. Lijst eens alle campagnes van het afgelopen jaar op. Vergelijk daarna de resultaten met de doelen die je op voorhand hebt gedefinieerd. Was de open ratio ok? Was de conversie in de roos? Was het e-mailbericht een goed bericht? Focus daarbij ook op de onderwerpregels, het design, het gebruik van afzender gegevens, de timing van verzending, de mate van personalisatie en de doelgroepen in de target. Welke waren succesvol? Welke niet? Je kunt met deze terugblik gegarandeerd een aantal besluiten trekken.
Vooruit
En dan is het goed om je e-marketingplan weer even ter hand te nemen. Welke doelgroepen hebben niet goed gereageerd? Moeten ze onze tactiek aanpassen? Of concentreren we ons liever op de beter scorende groepen.? Hoe zit het met de e-mailadressen in de slecht scorende groepen? Moeten we deze aanvullen? Of gaan we slapende adressen terug activeren? Deze en nog meer vraagstukken worden behandeld in het vijfde werk van Flexmail. Als je mislukt in het plannen, dan zal Murphy een mislukking voor je plannen. Daarom is het goed om even in dit vijfde werk te duiken. Het staat boordevol met tips en handige lijstjes om je e-mailmarketing strategie weer bij de tijd te brengen.
Je inschrijven voor deze werken is hier nog steeds mogelijk.