Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

Terugkijken om vooruit te kijken

Zo kunnen we de inhoud van het nieuwste werk van Flexmail het best omschrijven. Natuurlijk hadden we allemaal een welomlijnd idee toen we met e-marketing in het algemeen en met e-mailmarketing in het bijzonder opstartten.

herculesEn het is even natuurlijk dat we toen een strategisch plan hebben uitgewerkt, dat we vandaag nog steeds volgen. Maar dat plan is zeker geen wet van ‘Meden en Perzen’. Integendeel, eéns in de zoveel tijd moet je het plan tegen het licht houden.

Achteruit

Daarom is het goed om even terug te kijken. Lijst eens alle campagnes van het afgelopen jaar op. Vergelijk daarna de resultaten met de doelen die je op voorhand hebt gedefinieerd. Was de open ratio ok? Was de conversie in de roos? Was het e-mailbericht een goed bericht? Focus daarbij ook op de onderwerpregels, het design, het gebruik van afzender gegevens, de timing van verzending, de mate van personalisatie en de  doelgroepen in de target. Welke waren succesvol? Welke niet? Je kunt met deze terugblik gegarandeerd een aantal besluiten trekken.

Vooruit

En dan is het goed om je e-marketingplan weer even ter hand te nemen. Welke doelgroepen hebben niet goed gereageerd? Moeten ze onze tactiek aanpassen? Of concentreren we ons liever op de beter scorende groepen.? Hoe zit het met de e-mailadressen in de slecht scorende groepen? Moeten we deze aanvullen? Of gaan we slapende adressen terug activeren? Deze en nog meer vraagstukken worden behandeld in het vijfde werk van Flexmail. Als je mislukt in het plannen, dan zal Murphy een mislukking voor je plannen. Daarom is het goed om even in dit vijfde werk te duiken. Het staat boordevol met tips en handige lijstjes om je e-mailmarketing strategie weer bij de tijd te brengen.

Je inschrijven voor deze werken is hier nog steeds mogelijk.

mei 31, 2013Ann Flipkens
Previous storyNogmaals: een e-nieuwsbrief is de beste keus!Next story5 must-have elementen voor je nieuwsbrief
Home Terugkijken om vooruit te kijken
10 jaar geleden E-mailmarketing243
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Design, Tips

Creatief met de ‘preheader’ omgaan

Een eerste indruk is belangrijk. Want in die fractie van een seconde wordt er beslist over lezen of niet lezen. Daarvoor is de onderwerpregel een belangrijk gegeven. Maar door de groei van diensten zoals Gmail en het gebruiken van mobiele apparaten is er een nieuw element waar we rekening mee moeten houden. jun 27, 2012Ann […]

Mobile, Trends

Nog een argument voor mobiel!

Je moet als e-marketeer altijd op vinkenslag liggen. De wereld van e-marketing van vandaag is niet meer dezelfde als deze van morgen. In de wereld van de print kan men jaren teren op standvastigheid. In e-mailmarketing kun je dit juist niet. Eén van deze snelle evoluties is te zoeken in de hoek van de tools […]

E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

10 elementen – van eenvoudig tot geraffineerd – voor een goede e-mail

Deze viel in onze inbox. En in één oogopslag zagen we een voorbeeld dat we de lezers niet wilden onthouden. Dit e-mailbericht van Thalys is tegelijkertijd stralend eenvoudig, maar details laten zien dat er behoorlijk wat denkwerk achter steekt. Het is een bericht volgens het boekje met een aantal verrassende invalshoeken. We zetten ze graag […]

Thema-mailings

Ben jij klaar voor de eindejaarsfeesten?

De eindejaarsfeesten komen stilaan in het vizier. Dat betekent een drukke periode voor e-marketeers die de juiste promotie nog op de juiste plek willen krijgen. In deze blog geven we je een aantal tips mee om er het beste van te maken. nov 9, 2011Michelle Dassen

E-mailmarketing, Integraties

Flexmail synchroniseert met Piesync

Flexmail gaat een samenwerking aan met Piesync. Vanaf nu kan je al je favoriete cloud applicaties synchroniseren met Flexmail via Piesync. Denk hierbij aan je contactlijsten binnen iCloud en Google Contacts, maar ook uitgebreide CRM-connecties zoals Teamleader en Salesforce. Over PieSync PieSync integreert je contacten in twee richtingen en in realtime tussen jouw favoriete cloud-apps. […]

Wetgeving

Aangetekende e-mail wordt wet

Het heeft even geduurd, maar de Kamercommissie Bedrijfsleven heeft eindelijk een wetsvoorstel goedgekeurd dat elektronische aangetekende zendingen mogelijk maakt. okt 23, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Targeting, Tips

Schrijf je soms een abonnee in lange winterslaap uit?

Wij houden graag onze e-marketinglijsten zo gevuld mogelijk. Ieder e-mailadres is een extra kans op conversie. Maar soms moeten we toch tegen onze natuur ingaan en zelf een adres uitschrijven. We zetten even enkele argumenten op een rijtje… jan 16, 2013Michelle Dassen

Strategie, Targeting, Tips

Jaag het gebruikersengagement de hoogte in met deze tips

Het verbeteren van het engagement van de gebruiker is de op één na hoogste prioriteit van e-mailmarketeers in 2011. Maar hoe pak je dat aan? Flexmail zet hier een aantal best practices op een rijtje. feb 2, 2011Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail