Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

Test: nog eens vier valkuilen van promotionele marketing

Promotionele marketing is geen sinecure. Dat bleek uit al de lijst van de meest voorkomende fouten in onze vorige blog. Het lijstje is nog niet helemaal af. Hoe zit het met jouw marketingskills? Test in het in deze blog.

In de vorige blogpost hebben we al vier frequente valkuilen van promotionele marketing opgesomd. In dit artikel ontdek je er nog vier. Vermeld zeker jouw score op onze Facebookpagina.

Enkel oog voor prijzen

Laat je niet enkel leiden door de prijs. Je promotioneel product is immers de ambassadeur van je bedrijf. Zorg dan ook voor een kwaliteitsvol en aantrekkelijk geschenk. Als je cadeau meteen stuk gaat bij het eerste gebruik, dan kan dat je heel wat imagoschade opleveren. Klanten geven er immers niet om dat je misschien met derden hebt samengewerkt en associëren het geschenk met de kwaliteit die jouw bedrijf traditioneel levert.

Té vrijgevig

Promotionele items worden ieder jaar leuker en origineler. Maar houd bij je keuze vooral je eigen doelgroep voor ogen. Het doel van de promotionele marketing is immers om klanten naar je winkel te lokken en de verkoopcijfers op te drijven. Laat daarom die spectaculaire cadeaus, die weinig tot niet relevant zijn voor je bedrijf, links liggen en kies voor een geschenk waar de link voor de hand ligt.

Inefficiënte communicatie

De contactgegevens die worden meegegeven met de promotionele geschenken is natuurlijk het belangrijkste voor het bedrijf. Meestal hebben de gadgets niet al te veel ruimte om er veel informatie op kwijt te kunnen. Opteer je voor het logo, adres, telefoonnummer of de slogan? Die keuze is afhankelijk van je doelstelling. Wil je vooral nieuwe klanten naar je website lokken, opteer dan voor het webadres. Is de doelstelling om mensen naar de fysieke winkel te krijgen? Dan is het postadres de meest vanzelfsprekende keuze.

De verkeerde partner

Op het internet vind je letterlijk duizenden websites terug die promotionele producten produceren en aanleveren. Om zeker te zijn dat je met een betrouwbare partner in zee gaat, kan je best een beetje research doen naar de reputatie van het bedrijf. Stel jezelf de volgende vragen: doet het bedrijf zijn eigen printwerk?, is er een kwaliteitscontrole/-label aan verbonden en kan je een ‘echte’ persoon aan de lijn krijgen als er iets misloopt bij de levering?

Ben jij geslaagd? Flexmail is benieuwd naar jouw best practices. Laat het ons weten op onze Facebookpagina.

dec 23, 2011Ann Flipkens
Previous storyTrap jij in de vier valkuilen van promotionele marketing?Next storyLaatste nieuwsbrief voor 2011: originaliteit is troef
Home Test: nog eens vier valkuilen van promotionele marketing
11 jaar geleden E-mailmarketingeindejaar, marketing skills, promotionele marketing, relatiegeschenken, test236
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Content, Thema-mailings

Laatste nieuwsbrief voor 2011: originaliteit is troef

Als e-mailmarketeer moet je steeds op de hoogte blijven van de trends en evoluties in je sector. Om die reden ben je vast op 101 nieuwsbrieven ingeschreven. Voordat je ze één voor één opent en bestudeert, lijsten we hier al een aantal interessante best practices op. dec 28, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

Bloopers die je kunt vermijden…

E-mailmarketing is niet alleen een vorm van inspiratie, maar ook een vorm van transpiratie. Er zijn zoveel details die je in het oog moet houden. En voor je het weet, ben je weer een onsterfelijke blooper rijker. dec 27, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing

Trap jij in de vier valkuilen van promotionele marketing?

Promotionele marketing is een ‘hot topic’ bij de feestdagen. Het is het ideale moment om aan je klantenrelaties te werken en je conversieratio op te drijven. Toch kan dat ‘extraatje’ heel wat stress met zich meebrengen. Test je marketingskills hier.  dec 21, 2011Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail